Oni już to zrobili!
poniedziałek, 29 stycznia 2018 09:35

Duża konkurencja, coraz niższe prowizje… Brzmi znajomo? Rynek dystrybucji ubezpieczeń nie należy do łatwych. Nic dziwnego, że multiagencje ubezpieczeniowe starają się na wiele sposobów wyróżnić z tłumu.

Amazon i Zappos to ikony przedsiębiorstw, które swoimi działaniami wykraczają poza zakres swoich obowiązków. Wszystko po to, by zapewnić satysfakcję klientom i zaoferować im niepowtarzalne doświadczenia.

Firmy technologiczne czy oferujące usługi online zmieniają nasze wyobrażenie na temat tworzenia relacji z klientami. W rzeczywistości nie ma jednak branży, która mogłaby sobie pozwolić na umieszczenie satysfakcji klientów na najniższej pozycji listy priorytetów. Dotyczy to zwłaszcza dystrybucji ubezpieczeń.

Nowa era obsługi klienta to mocny zwrot w kierunku personalizacji i bezpośredniego wsparcia, dzięki któremu klienci poczują się wyjątkowo. Nie można jednak zapominać o ważnej roli osobistego kontaktu z klientami.

Co jednak zrobić, gdy ciągle brakuje na to czasu? Odpowiedź jest prosta – zautomatyzować część obowiązków i wyeliminować je ze swojego planu dnia. Multiagencje korzystające z oprogramowania do obsługi ubezpieczeń Insly wypracowały kilka skutecznych sposobów, by optymalizować procesy biznesowe.

Kiedy klient nie ma czasu... Przypomnij mu o najważniejszych rzeczach!

Czas. Każdy z nas chciałby mieć go więcej. Naszej uwadze umyka wiele mniej lub bardziej ważnych czynności. Jedną z nich jest odnawianie polis ubezpieczeniowych.

Polisa ubezpieczeniowa to ważny dokument, który gwarantuje poczucie bezpieczeństwa. Dla wielu osób jest to jednak inwestycja z kategorii „kupić, podpisać i zapomnieć”. Wiele osób nie ma czasu ani potrzeby, by śledzić szczegóły związane z wykupioną polisą ubezpieczeniową. Nic dziwnego, że przez to niektórzy zapominają o jej przedłużeniu. Nawet wtedy, gdy ubezpieczenie spełnia ich oczekiwania.

W programie Insly rozwiązano to w prosty sposób. Multiagent ma dostęp do wszystkich polis i widzi te, którym zbliża się termin odnowienia. Za pomocą kilku kliknięć może skonfigurować automatyczne powiadomienie SMS-owe klienta, które przypomni mu o możliwości odnowienia trwającej polisy ubezpieczeniowej. Podobnie ma się sprawa z automatycznymi powiadomieniami o zbliżających się płatnościach ratalnych.


Nie uwierzę, dopóki nie zobaczę! – tworzenie raportów i wizualizacja zebranych danych

Swobodny dostęp do danych rewolucjonizuje branżę ubezpieczeniową. Nie chodzi w tym przypadku tylko o wykorzystywanie informacji gromadzonych przez inteligentne urządzenia i pozwalających na ocenę ryzyka ubezpieczeniowego (np. czujniki ognia i czujniki tlenku węgla w smartdomach).

Zastosowanie znalazły także specjalistyczne narzędzia, z których multiagenci korzystają do analizowania danych oraz na tej podstawie tworzą prognozy i podejmują lepsze decyzje dotyczące rozwoju multiagencji.

Insly umożliwia również automatyczne generowanie raportów. Dzięki dostępnym funkcjonalnościom, podane „na tacy” są najważniejsze informacje dotyczące klientów, sprzedaży, fakturowania i innych.

Zastosowanie zaawansowanych narzędzi analitycznych może mieć bardzo korzystny wpływ na multiagencję, ponieważ umożliwia wgląd w informacje oparte na danych zebranych od klientów. Dzięki temu możliwe jest zaoferowanie spersonalizowanych konsultacji i wysoce odpowiednich produktów czy usług.

Prawda, że proste? To jednak nie koniec możliwości automatyzacji programu dla multiagencji.

Automatyzowanie powtarzalnych czynności

Dobrze dopasowany program do obsługi ubezpieczeń oszczędza czas i wpływa pozytywnie nie tylko na komfort klientów, ale także pracowników multiagencji. Warto zastanowić się, ile czasu multiagenci tracą na wykonywanie prostych, powtarzalnych i niewiele wnoszących czynności.
Dobrym przykładem jest tworzenie estetycznych ofert i papierowej dokumentacji dla klientów. To zadanie, choć istotne ze względu na profesjonalny wizerunek firmy, jest czasochłonne i frustrujące dla doświadczonych pośredników ubezpieczeniowych.

Program Insly posiada funkcjonalności, które pozwalają automatycznie generować profesjonalne dokumenty. Są one błyskawicznie gotowe do prezentacji lub korespondencji biznesowej.
Eksperci branży ubezpieczeniowej przyznają, że automatyzacja powtarzalnych czynności pozwala zyskać więcej czasu, który można wykorzystać do rozwoju firmy i zwiększenia satysfakcji klientów.

Czy zastosowanie oprogramowania w multiagencji jest konieczne?

Technologia w istotny sposób wspiera działania multiagencji ubezpieczeniowych. Oprogramowanie wpływa pozytywnie na jakość świadczonych usług (mniej popełnianych błędów, generowanie estetycznych i profesjonalnych dokumentów), efektywność (automatyzacja umożliwia zawieranie większej liczby umów i obsługę większej liczby klientów bez konieczności zatrudniania nowych pracowników) czy w końcu – najważniejsze – większe korzyści finansowe (mniej utraconych odnowień polis i płatności, wykonywanych na czas przez ubezpieczonych).

To już nie czas na rozważanie, czy inwestycja w odpowiednie oprogramowanie będzie korzystna dla rozwoju multiagencji ubezpieczeniowej. Ten dylemat został już rozwiązany. W dobie powszechności rozwiązań informatycznych usprawniających funkcjonowanie przedsiębiorstw jego brak oznacza poważną stratę w kategorii konkurencyjności.

W tym momencie najważniejszym pytaniem jest to, które funkcjonalności pozwolą wykrzesać pełen potencjał multiagencji ubezpieczeniowej. Przykładów gotowych rozwiązań jest wiele – od zwiększenia przychodów związanych z odnowieniami polis, przez generowanie obszernych raportów, a kończąc na tworzeniu profesjonalnych faktur i ofert bez konieczności spędzania nad tym cennych godzin.

Kiedy już zidentyfikujemy najważniejsze problemy, które dotykają multiagencji, należy skupić swoją uwagę na możliwie najprostszym ich wyeliminowaniu lub ulepszeniu. To właśnie największy atut dobrze zaprojektowanego oprogramowania, które oparte jest na realnych potrzebach wymagających użytkowników.

Maciej Biegajewski
maciej.biegajewski@insly.com

 

InterRisk: Daniel Kaliszuk i Martin Stenitzer nowymi członkami zarządu



Rada nadzorcza InterRisk zadecydowała o rozszerzeniu zarządu spółki. Z dniem 19 lutego do władz ubezpieczyciela powołano dwie nowe osoby: Daniela...


czytaj dalej

KNF: Zatwierdzenie nominacji do władz towarzystw

20 lutego, na trzysta osiemdziesiątym drugim posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie kilku menadżerów...


czytaj dalej

AXA: Pierwszy roczny zysk powyżej 6 mld euro

Stabilne dochody i zyski na rekordowym poziomie – to najważniejsze elementy podsumowania osiągnięć finansowych AXA uzyskanych w ubiegłym roku.

Z...


czytaj dalej

Marsh: Mapa Ryzyk Politycznych 2018 – napięcia i turbulencje

Ryzyko polityczne jest poważnym problemem dla przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych, na co wpływają głównie takie wydarzenia,...


czytaj dalej

Konferencja „Dystrybucja – aktywacja”

Dziś w Warszawie odbędzie się konferencja zatytułowana „Dystrybucja – aktywacja”, której celem jest podsumowanie dyskusji dotyczących dystrybucji...


czytaj dalej

Londyńskie spotkanie PZU, Argenty i Lloyd’s

22 lutego przedstawiciele Grupy PZU spotkali się w Londynie z reprezentantami Lloyd’s of London oraz Argenty.

Rozmowy, w których uczestniczyli...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy