AFL Insurance Brokers: Nie pytaj, co insurtech może zrobić dla ciebie…
poniedziałek, 29 stycznia 2018 09:45

Są w branży tacy, którzy nic nie robią, widząc jak insurtechowe startupy zmagają się z problemami, żeby wystartować, a jednocześnie narzekają na powolne tempo zmian i ograniczoną innowacyjność ubezpieczeń i reasekuracji.

Jak połączyć potrzeby firm insurtechowych z potrzebą innowacji w tradycyjnych ubezpieczeniach? – pyta Toby Esser z AFL Insurance Brokers, cytowany przez Insurance Journal.

Aby z powodzeniem wpisać się w procesy chociażby jednej operacji biznesowej, nie mówiąc o całym rynku, technologiczne start-upy w dowolnej branży wymagają wsparcia. Najwyraźniej start-upy insurtechowe wymagają konkretnej zachęty i kooperacji ze strony firm ubezpieczeniowych, które umożliwią im przyspieszenie.

Winą branży jest protekcjonizm – z jego powodu w przeszłości było niemal niemożliwe, aby innowacyjne umysły z zewnątrz mogły się przedrzeć do środka i doprowadzić do zmian na lepsze. Innowacyjni brokerzy zdali sobie z tego sprawę i wykorzystują swoją pozycję pośredników, wyszukując i wspierając świeże talenty technologiczne. Obecnie brokerzy, aby prosperować, muszą przecież robić dużo więcej niż tylko sprzedawać ubezpieczenia.

Insurtech nie jest jakąś wiedzą tajemną, traktowaną z rezerwą i trzymaną pod kluczem w dziale innowacji, który poza zaspokajaniem próżności, nie służy żadnemu praktycznemu celowi. Innowacyjność w ubezpieczeniach musi być zinstytucjonalizowana, musi stać się sposobem myślenia każdego w ubezpieczeniowym łańcuchu.

Od strony praktycznej wsparcie może polegać na zaoferowaniu start-upom przestrzeni biurowej, dzięki czemu mogłyby integrować się z branżą, uczyć się od niej i wzajemnie, a może też polegać na ułatwianiu kontaktów z podmiotami udzielającymi finansowego wsparcia, w celu przyciągnięcia inwestycji i przeprowadzenia najlepszych koncepcji do etapu funkcjonujących ofert rynkowych.

Myślące przyszłościowo firmy ubezpieczeniowe powinny rozważyć tworzenie specjalnych działów zajmujących się eksploracją konceptów technologicznych, w połączeniu z oferowaniem start-upom ułatwionego dostępu do wiedzy rynkowej, doradztwa w kwestii regulacji i zarządzania, wsparcia rozwoju biznesu, marketingu i budowania marki. Z takiego podejścia powinno również wynikać, że wspierająca w ten sposób firma jako pierwsza skorzysta na sukcesie, integrując nowe procesy insurtechowe w swoją organizację.

Branża ubezpieczeniowa musi jednocześnie pracować nad rozwojem produktów, które wspierają najnowocześniejsze modele biznesowe i pozwalają najlepszym start-upom technologicznym we wszystkich branżach rozwinąć skrzydła. Od tworzonych „na miarę” produktów ubezpieczenia odpowiedzialności za błędy medyczne, które pozwalają na wdrożenie innowacyjnych usług opieki zdrowotnej opartych na aplikacjach, po specjalistyczne ubezpieczenia dla sektora ekonomii współdzielonej, nowoczesna gospodarka rozwija się szybko, wkraczając na nowe obszary i wymaga ściśle dopasowanych do swoich potrzeb polis ubezpieczeniowych wystawianych przez firmy, które naprawdę rozumieją charakter ryzyk, dla których udzielają ochrony.

Sprawa nie kończy się na nowych produktach i technologiach. Rynek londyński w szczególności odczuwa palącą potrzebę innowacji w środowisku i kulturze pracy, aby móc przyciągać i zatrzymać talenty zdolne do poprowadzenia branży dalej.
AC

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook