Reklama

Inter Polska ma nową strategię
wtorek, 13 lutego 2018 09:45

Dalsza koncentracja na kompleksowej obsłudze ubezpieczeniowej rynku ochrony zdrowia, rentowne uczestnictwo w rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych, wzrost udziału w rynku masowych ubezpieczeń majątkowych oraz rentowność spółki życiowej – to główne cele strategiczne Grupy Inter w Polsce na lata 2018–2020.

Dominującym elementem ogłoszonej 9 lutego strategii Inter Polska na najbliższe 3 lata jest kontynuacja koncentracji na sektorze ochrony zdrowia. Firma chce zostać ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla sektora ochrony zdrowia, a dzięki zwiększeniu efektywności sprzedażowej, zaangażowania i kompetencji pracowników i partnerów oraz transformacji procesów do hybrydowej obsługi klienta planuje zwiększyć swój udział w rynku ubezpieczeń zdrowotnych i masowych majątkowych.

W biznesie życiowym Inter oczekuje wzrostu przypisu składki powyżej poziomu rynkowego i systematycznej poprawy wskaźnika szkodowo-kosztowego. Realizacja tego celu ma nastąpić m.in. dzięki zwiększeniu liczby klientów w ubezpieczeniach na życie w branży medycznej poza postępowaniami przetargowymi, wsparciu działalności Inter-Życie Polska silną marką Inter w środowisku medycznym i ochrony zdrowia oraz wdrożeniu kompleksowych ofert opartych na wyróżnikach konkurencyjnych.

W perspektywie finansowej ubezpieczyciel planuje dalszy wzrost przypisu składki do poziomu 170 mln zł w 2020 r. (średnioroczna dynamika 111,3%), przy jednoczesnym obniżeniu wskaźnika szkodowo-kosztowego do pułapu 98,6%. Zysk netto w 2020 roku ma wynieść 8,5 mln zł wobec 6,5 mln w 2017 r. Spółka życiowa ma osiągnąć dodatni wynik finansowy w 2020 roku, przy średniorocznym 14% wzroście przypisu.

- Rozwój Inter zależy w dużej mierze od rozwoju rynku medycznego w Polsce. A ten stale się zmienia, specjalizuje, podlega nowym regulacjom prawnym – powiedział Janusz Szulik, prezes zarządu spółek Inter Polska. – Chcemy być ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla branży medycznej. Zaplanowaliśmy w najbliższych 3 latach wprowadzenie nowej oferty dla kilku kolejnych grup zawodowych związanych z ochroną zdrowia. Czeka nas głęboka zmiana procesów obsługowych. tak by nasi klienci po każdej interakcji z firmą byli zadowoleni z faktu, że wybrali nas jako swojego ubezpieczyciela – podkreślił.

Zgodnie z założeniami strategii 2015-2017 Inter Polska poszerzył swój rynek docelowy, oferując specjalne programy ubezpieczeniowe dla ratowników medycznych czy fizjoterapeutów. W całym segmencie medycznym Inter osiągnął przez ostatnie trzy lata 13% wzrost liczby klientów. Wzrosła także spontaniczna rozpoznawalność marki Inter w branży medycznej, z 21,7% w 2014 r. do rekordowego poziomu 32,8% w 2017 r. W minionym roku prawie 8% polis wystawionych było w modelu DMS – Dualnym Modelu Sprzedaży łączącym doradztwo agenta z możliwościami technologicznymi kanału direct.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook