Inter Polska ma nową strategię
wtorek, 13 lutego 2018 09:45

Dalsza koncentracja na kompleksowej obsłudze ubezpieczeniowej rynku ochrony zdrowia, rentowne uczestnictwo w rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych, wzrost udziału w rynku masowych ubezpieczeń majątkowych oraz rentowność spółki życiowej – to główne cele strategiczne Grupy Inter w Polsce na lata 2018–2020.

Dominującym elementem ogłoszonej 9 lutego strategii Inter Polska na najbliższe 3 lata jest kontynuacja koncentracji na sektorze ochrony zdrowia. Firma chce zostać ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla sektora ochrony zdrowia, a dzięki zwiększeniu efektywności sprzedażowej, zaangażowania i kompetencji pracowników i partnerów oraz transformacji procesów do hybrydowej obsługi klienta planuje zwiększyć swój udział w rynku ubezpieczeń zdrowotnych i masowych majątkowych.

W biznesie życiowym Inter oczekuje wzrostu przypisu składki powyżej poziomu rynkowego i systematycznej poprawy wskaźnika szkodowo-kosztowego. Realizacja tego celu ma nastąpić m.in. dzięki zwiększeniu liczby klientów w ubezpieczeniach na życie w branży medycznej poza postępowaniami przetargowymi, wsparciu działalności Inter-Życie Polska silną marką Inter w środowisku medycznym i ochrony zdrowia oraz wdrożeniu kompleksowych ofert opartych na wyróżnikach konkurencyjnych.

W perspektywie finansowej ubezpieczyciel planuje dalszy wzrost przypisu składki do poziomu 170 mln zł w 2020 r. (średnioroczna dynamika 111,3%), przy jednoczesnym obniżeniu wskaźnika szkodowo-kosztowego do pułapu 98,6%. Zysk netto w 2020 roku ma wynieść 8,5 mln zł wobec 6,5 mln w 2017 r. Spółka życiowa ma osiągnąć dodatni wynik finansowy w 2020 roku, przy średniorocznym 14% wzroście przypisu.

- Rozwój Inter zależy w dużej mierze od rozwoju rynku medycznego w Polsce. A ten stale się zmienia, specjalizuje, podlega nowym regulacjom prawnym – powiedział Janusz Szulik, prezes zarządu spółek Inter Polska. – Chcemy być ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla branży medycznej. Zaplanowaliśmy w najbliższych 3 latach wprowadzenie nowej oferty dla kilku kolejnych grup zawodowych związanych z ochroną zdrowia. Czeka nas głęboka zmiana procesów obsługowych. tak by nasi klienci po każdej interakcji z firmą byli zadowoleni z faktu, że wybrali nas jako swojego ubezpieczyciela – podkreślił.

Zgodnie z założeniami strategii 2015-2017 Inter Polska poszerzył swój rynek docelowy, oferując specjalne programy ubezpieczeniowe dla ratowników medycznych czy fizjoterapeutów. W całym segmencie medycznym Inter osiągnął przez ostatnie trzy lata 13% wzrost liczby klientów. Wzrosła także spontaniczna rozpoznawalność marki Inter w branży medycznej, z 21,7% w 2014 r. do rekordowego poziomu 32,8% w 2017 r. W minionym roku prawie 8% polis wystawionych było w modelu DMS – Dualnym Modelu Sprzedaży łączącym doradztwo agenta z możliwościami technologicznymi kanału direct.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

InterRisk: Daniel Kaliszuk i Martin Stenitzer nowymi członkami zarządu



Rada nadzorcza InterRisk zadecydowała o rozszerzeniu zarządu spółki. Z dniem 19 lutego do władz ubezpieczyciela powołano dwie nowe osoby: Daniela...


czytaj dalej

KNF: Zatwierdzenie nominacji do władz towarzystw

20 lutego, na trzysta osiemdziesiątym drugim posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie kilku menadżerów...


czytaj dalej

AXA: Pierwszy roczny zysk powyżej 6 mld euro

Stabilne dochody i zyski na rekordowym poziomie – to najważniejsze elementy podsumowania osiągnięć finansowych AXA uzyskanych w ubiegłym roku.

Z...


czytaj dalej

Marsh: Mapa Ryzyk Politycznych 2018 – napięcia i turbulencje

Ryzyko polityczne jest poważnym problemem dla przedsiębiorstw działających na rynkach międzynarodowych, na co wpływają głównie takie wydarzenia,...


czytaj dalej

Konferencja „Dystrybucja – aktywacja”

Dziś w Warszawie odbędzie się konferencja zatytułowana „Dystrybucja – aktywacja”, której celem jest podsumowanie dyskusji dotyczących dystrybucji...


czytaj dalej

Londyńskie spotkanie PZU, Argenty i Lloyd’s

22 lutego przedstawiciele Grupy PZU spotkali się w Londynie z reprezentantami Lloyd’s of London oraz Argenty.

Rozmowy, w których uczestniczyli...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy