Reklama

Ile czasu i pieniędzy NAPRAWDĘ tracisz w swojej multiagencji?
czwartek, 15 lutego 2018 09:43

Co jest największym „zjadaczem czasu” w twojej multiagencji? Jeżeli się nad tym zastanowisz, zdasz sobie sprawę, że pewne powtarzalne czynności spalają większość czasu pracowników.

Weźmy na przykład pracę przy arkuszach kalkulacyjnych. Okazyjnie ludzie używają do tego umiejętności analitycznych, ale bądźmy szczerzy – zdecydowanie częściej ich praca polega na mechanicznym uzupełnianiu danych. Mówiąc krótko, nie przynosi dużej wartości.

Czy skupiasz się na najważniejszych zadaniach?

Z przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych badań wynika, że 34% pracowników spędza około godziny dziennie, wykonując obowiązki, które mogą zostać zautomatyzowane. Co trzecia osoba poświęca na tego typu rzeczy nawet do dwóch godzin! To oznacza, że pracownicy tracą do 10 godzin tygodniowo na pracę, która nie przynosi wartości dla firmy. Według SnapLogic, pracownicy marnują w ten sposób nawet 19 dni roboczych w ciągu całego roku.

Produktywności nie da się osiągnąć jedynie poprzez priorytetyzację zadań. Tutaj w grę wchodzi właśnie automatyzacja. Umożliwia ona utrzymanie balansu. Powtarzalne czynności są skutecznie usuwane z dnia pracy. Dzięki temu usprawniony zostaje cały proces i znów można skupić się na fundamentalnych zadaniach.

Szybciej, taniej, lepiej – o automatyzacji w multiagencji słów kilka

Rozwój multiagencji ubezpieczeniowej jest bezpośrednio lub pośrednio związany z możliwościami automatyzacji procesów biznesowych. Mówiąc najprościej, automatyzacja to wykorzystanie narzędzi, które upraszczają i przyspieszają procesy biznesowe zachodzące w przedsiębiorstwie. Brzmi jak coś skomplikowanego? Wyobraź sobie multiagencję funkcjonującą niczym sportowiec na sterydach. Zadania, które dotąd ciągnęły się godzinami, są wykonywane błyskawiczne. Skróceniu uległ nie tylko czas, ale dzięki wdrożonemu systemowi obniżyły się koszty funkcjonowania firmy i wzrosła produktywność.

Kluczem do sukcesu jest wypracowanie dobrych nawyków i dobranie właściwych narzędzi. Spójrz na oferowane systemy IT dla multiagencji. Odpowiednie oprogramowanie pozwala usprawnić wiele aspektów pracy multiagencji – od zarządzania zaległościami i odnowieniami, generowaniem faktur i dokumentacji, aż po przygotowanie profesjonalnych ofert.

Multiagencje, które wdrożą narzędzia do automatyzacji, są w stanie widocznie obniżyć koszty obsługi klienta i szybko reagować na konieczność zmian w związku z dynamicznie zmieniającymi się warunkami na rynku. Wzrasta także skuteczność rozwijania obszarów, które w danej multiagencji zidentyfikowane są jako kluczowe do generowania wzrostu.

Mniej błędów, lepsza obsługa klienta – ukryte korzyści automatyzacji

Szybkie reagowanie na zmiany to nie jedyna zaleta automatyzacji. Oczywiste jest, że nikt nie jest w swoim fachu doskonały. Ludzie popełniają błędy. Akceptujemy to, choć czasami jeden błąd może mieć bardzo nieprzyjemne konsekwencje. Poprawki mogą być kosztowne i czasochłonne. Jednak dzięki automatyzacji wyeliminujesz wiele przypadków błędu ludzkiego, zwiększysz jakość produktu i wydajność, jednocześnie minimalizując ryzyko. Prawda, że to uczciwa propozycja?

W całej dyskusji odnośnie automatyzacji na pierwszy plan wybijają się argumenty dotyczące korzyści wynikających z oszczędności czasu i pieniędzy. To na pewno cenne dla wszystkich przedsiębiorstw zasoby. Nie można jednak pomijać innego ważnego aspektu – rosnącej satysfakcji pracowników i ich większej motywacji do pracy. Dlaczego? Można to wyjaśnić bardzo prosto. Inwestując w automatyzację, zdejmujesz z barków pracowników multiagencji ciężar zadań, które nie pozwalają im rozwinąć skrzydeł i wykorzystać swoich naturalnych predyspozycji. Uwalniasz ich od nużących obowiązków, pozwalając jednocześnie wykorzystać potencjał i energię do pracy nad zadaniami, które wpłyną w widoczny sposób na rozwój multiagencji. Pamiętaj, że zmotywowani pracownicy to także lepsza obsługa klienta.    

Automatyzacja najlepszym przyjacielem twojej multiagencji

Rozejrzyj się dookoła. Narzędzia do automatyzacji są wszędzie – od rezerwacji stolika w restauracji, aż po odprawę w linii lotniczej. To nie przypadek. Automatyzacja sprawia, że jest to proste i wydajne zarówno dla firm, jak i ich konsumentów.

Firmy, które czerpią korzyści z automatyzacji, opierają swoją przyszłość na właściwych fundamentach. Racjonalnie określają szanse, wynikające z zastosowania nowych technologii i solidnego wsparcia zarządzania czy też zastosowania odpowiedniego modelu operacyjnego. W ten sposób nowoczesne multiagencje wzmacniają długoterminowe, strategiczne spojrzenie na rozwój. To staje się ich główną przewagą konkurencyjną na rynku.

Warto skorzystać z dobrodziejstw technologii, by zapewnić nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy dla multiagencji, ale również zadbać o większą transparentność i zyskać nadzór nad realizowanymi celami.

Maciej Biegajewski
maciej.biegajewski@insly.com

alt

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook