Reklama

ANG Spółdzielnia: Pracownicy chcą przede wszystkim opieki medycznej
wtorek, 20 lutego 2018 09:38

W raporcie „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2017 roku” przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak 3/4 ankietowanych zdeklarowało, że w ub.r. w ich miejscach pracy zatrudnionym przysługiwały świadczenia dodatkowe. W blisko połowie przypadków były to karnety na siłownie i do klubów fitness i to te benefity cieszyły się największą popularnością wśród pracodawców. Na drugim miejscu znalazł się telefon komórkowy, na trzecim ubezpieczenie na życie. Jednak najwięcej pracowników postawiło na pierwszym miejscu rozszerzony pakiet opieki medycznej (46% ankietowanych).

- O ile decyzja o pójściu na siłownię jest kwestią indywidualną i dobrowolną, tak konieczności leczenia zwykle nie da się przewidzieć i uwzględnić w budżecie z wyprzedzeniem. Dlatego też coraz więcej osób decyduje się na indywidualne ubezpieczenie prywatne we własnym zakresie, jeśli pracodawca go nie zapewnia. Jednak zdecydowanie prywatna opieka medyczna zapewniana przez pracodawcę to w dzisiejszych czasach praktycznie standard – mówi Michał Kwasek z ANG Spółdzielni.

Jak wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych korzysta już 2,17 mln Polaków. Zdecydowaną większość stanowią ubezpieczenia grupowe, jednak rośnie także liczba osób z ubezpieczeniem indywidualnym. I choć eksperci uważają, że wciąż większym zainteresowaniem cieszą się abonamenty medyczne, to coraz więcej osób decyduje się na ubezpieczenie.

- Chęć migracji klientów z abonamentów medycznych do ubezpieczeń zdrowotnych może wynikać z obniżających się standardów obsługi. Przewagą ubezpieczeń zdrowotnych jest na pewno większy wybór placówek, specjalistów oraz terminów. Przy abonamentach medycznych coraz trudniej o dostępnych lekarzy, a terminy wizyt są coraz odleglejsze. Operatorów abonamentów medycznych dopada klęska urodzaju. Proces ich sprzedaży jest o wiele lepiej przygotowany, wyglądają one bardzo profesjonalnie, mamy gwarancję jakości obsługi, wyglądu placówek. Nadal można wynegocjować dobre warunki i zapewnienie sprawnej obsługi. Dodatkowo na pierwszy rzut oka korzystanie z abonamentu medycznego wydaje się prostsze i przyjaźniejsze dla klienta. Niestety, coraz większa liczba klientów jednak zaczyna być niezadowolona już na etapie korzystania z abonamentu – tłumaczy Michał Kwasek.

To, który z produktów wybrać, zależy od kilku czynników. Abonamenty medyczne są lepsze dla mieszkańców większych aglomeracji. Wiodący operatorzy medyczni mają swoje placówki w większych miastach. Ubezpieczyciel natomiast wizytę i lekarza znajdzie w każdej części Polski.

- Najlepszym sposobem dla pracodawcy, który nie wie, jaka opcja będzie najlepsza dla jego pracowników, jest po prostu rozmowa z osobami zatrudnionymi. Jeżeli większość pracowników ma dostęp do placówek z sieci danego operatora, to jak najbardziej można skorzystać z abonamentów. Jeżeli jednak dla większości najważniejsza jest dostępność lekarzy i krótkie terminy, to zdecydowanie lepsze będzie ubezpieczenie. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji pracowników – dodaje Michał Kwasek.

***

*Raport Sedlak & Sedlak „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2017 roku”
(AM, źródło: Brandscope)

 

KNF: Będzie zmiana wiceprzewodniczących

Wkrótce dojdzie do zmiany zastępców przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego – wynika z informacji uzyskanych przez „Dziennik Gazetę Prawną”.

...


czytaj dalej

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

Brokerslink: Rezygnacja dyrektor generalnej

Brokerslink podał oficjalnie, że Jacqueline Legrand zrezygnowała ze stanowiska dyrektora generalnego z dniem 6 grudnia 2018 r.

Po 6 latach pracy...


czytaj dalej

Revolut: Licencja bankowa na Litwie

Revolut, start-up z branży technologii finansowej uzyskał wobec zbliżającego się Brexitu europejską licencję bankową i planuje uruchomienie...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Słabnie tempo wzrostu sprzedaży OC

Choć segment obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych utrzymuje się w trendzie wzrostowym, tempo tego wzrostu słabnie z kwartału na kwartał....


czytaj dalej

Ergo Hestia: Różnorodność tematem najnowszego raportu społecznego

„Troska 2017” – taki tytuł nosi najnowszy raport społeczny Ergo Hestii. Jego tematem przewodnim jest jedna z najważniejszych współczesnych...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook