ANG Spółdzielnia: Pracownicy chcą przede wszystkim opieki medycznej
wtorek, 20 lutego 2018 09:38

W raporcie „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2017 roku” przeprowadzonego przez firmę Sedlak&Sedlak 3/4 ankietowanych zdeklarowało, że w ub.r. w ich miejscach pracy zatrudnionym przysługiwały świadczenia dodatkowe. W blisko połowie przypadków były to karnety na siłownie i do klubów fitness i to te benefity cieszyły się największą popularnością wśród pracodawców. Na drugim miejscu znalazł się telefon komórkowy, na trzecim ubezpieczenie na życie. Jednak najwięcej pracowników postawiło na pierwszym miejscu rozszerzony pakiet opieki medycznej (46% ankietowanych).

- O ile decyzja o pójściu na siłownię jest kwestią indywidualną i dobrowolną, tak konieczności leczenia zwykle nie da się przewidzieć i uwzględnić w budżecie z wyprzedzeniem. Dlatego też coraz więcej osób decyduje się na indywidualne ubezpieczenie prywatne we własnym zakresie, jeśli pracodawca go nie zapewnia. Jednak zdecydowanie prywatna opieka medyczna zapewniana przez pracodawcę to w dzisiejszych czasach praktycznie standard – mówi Michał Kwasek z ANG Spółdzielni.

Jak wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, z prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych korzysta już 2,17 mln Polaków. Zdecydowaną większość stanowią ubezpieczenia grupowe, jednak rośnie także liczba osób z ubezpieczeniem indywidualnym. I choć eksperci uważają, że wciąż większym zainteresowaniem cieszą się abonamenty medyczne, to coraz więcej osób decyduje się na ubezpieczenie.

- Chęć migracji klientów z abonamentów medycznych do ubezpieczeń zdrowotnych może wynikać z obniżających się standardów obsługi. Przewagą ubezpieczeń zdrowotnych jest na pewno większy wybór placówek, specjalistów oraz terminów. Przy abonamentach medycznych coraz trudniej o dostępnych lekarzy, a terminy wizyt są coraz odleglejsze. Operatorów abonamentów medycznych dopada klęska urodzaju. Proces ich sprzedaży jest o wiele lepiej przygotowany, wyglądają one bardzo profesjonalnie, mamy gwarancję jakości obsługi, wyglądu placówek. Nadal można wynegocjować dobre warunki i zapewnienie sprawnej obsługi. Dodatkowo na pierwszy rzut oka korzystanie z abonamentu medycznego wydaje się prostsze i przyjaźniejsze dla klienta. Niestety, coraz większa liczba klientów jednak zaczyna być niezadowolona już na etapie korzystania z abonamentu – tłumaczy Michał Kwasek.

To, który z produktów wybrać, zależy od kilku czynników. Abonamenty medyczne są lepsze dla mieszkańców większych aglomeracji. Wiodący operatorzy medyczni mają swoje placówki w większych miastach. Ubezpieczyciel natomiast wizytę i lekarza znajdzie w każdej części Polski.

- Najlepszym sposobem dla pracodawcy, który nie wie, jaka opcja będzie najlepsza dla jego pracowników, jest po prostu rozmowa z osobami zatrudnionymi. Jeżeli większość pracowników ma dostęp do placówek z sieci danego operatora, to jak najbardziej można skorzystać z abonamentów. Jeżeli jednak dla większości najważniejsza jest dostępność lekarzy i krótkie terminy, to zdecydowanie lepsze będzie ubezpieczenie. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji pracowników – dodaje Michał Kwasek.

***

*Raport Sedlak & Sedlak „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2017 roku”
(AM, źródło: Brandscope)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook