Rynek ubezpieczeń: Nowe cele Grupy Europa
wtorek, 13 marca 2018 09:43

Grupa Europa jest w trakcie poszukiwań nowych partnerów do sprzedaży polis. Na jej celowniku znajdują się m.in. firmy leasingowe i pożyczkowe – informuje „Puls Biznesu”.

Magdalena Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Grupy Europa, mówi gazecie, że do końca roku jej firma zamierza podpisać kilka kontraktów sprzedażowych z podmiotami z obu wspomnianych na wstępie segmentów, ale nie ujawniła nazw potencjalnych kontrahentów. W ramach współpracy z zakładem mieliby oni sprzedawać proste ubezpieczenia stand alone. Ekspertka Europy przyznała, że w ostatnim roku ubezpieczyciel sondował (poprzez np. kilka badań konsumenckich), jakie polisy zyskałyby uznanie klientów. Ci wskazali np. produkt zapewniający istotny zastrzyk gotówki w przypadku ciężkich, najczęściej występujących poważnych zachorowań. Na bazie wyników tych badań zakład przygotował specjalną ofertę dla małych firm. Wabikiem do współpracy mają być też narzędzia bazujące na nowoczesnych technologiach, zapewniające np. zdalny dostęp do oferty. „PB” przypomina, że na polskim rynku z firmami pożyczkowymi współpracuje od dawna AXA. Mariusz Wójcik, członek zarządu AXA odpowiedzialny za bancassurance i programy partnerskie, przyznaje, że ten obszar ma duży potencjał i jest w nim miejsce dla wielu graczy. Podkreśla, że z doświadczeń jego firmy wynika, iż taki biznes musi mieć charakter długoterminowy, na poziomie partnerstwa strategicznego. Europa chce też rozwijać współpracę z bankami. Liczy na pozyskanie dwóch nowych partnerów. Zaoferuje im cały wachlarz polis stand alone, dystrybuowanych w tradycyjnych i zdalnych kanałach. Łukasz Łyczko, radca prawny w PwC Legal, mówi gazecie, że dzięki dyrektywie PSD2 obecny model bancassurance może przekształcić się w assurance banking – ubezpieczyciele będą mogli oferować część usług będących obecnie domeną banków.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 13 marca, Karolina Wysota „Europa podpina się pod pożyczki i leasing”
https://www.pb.pl/...
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook