Polacy mają apetyt na sztuczną inteligencję
poniedziałek, 19 marca 2018 08:52

Sztuczna inteligencja to technologia, która w najbliższych dekadach będzie dominować w rozwoju człowieka: wpłynie na styl życia, biznes, medycynę i każdą innej dziedzinę życia – uznali eksperci, którzy na ten temat dyskutowali podczas konferencji Huawei „Rozmowy o Przyszłości” w Warszawie.

Kongres „Rozmowy o Przyszłości” to pierwsza z planowanych corocznych konferencji, które będą zachęcać do merytorycznej debaty nad wyzwaniami świata nowych technologii. Tegoroczna edycja poświęcona była przyszłości sztucznej inteligencji i zmianom, jakie niesie ona konsumentom i przedsiębiorcom.

W trakcie spotkania przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. Wynika z niego, że wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc funkcję swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI (z ang. Artificial Intelligence, sztuczna inteligencja) doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania.


(AW, źródło: Centrum Prasowe PAP)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook