Reklama

Polacy mają apetyt na sztuczną inteligencję
poniedziałek, 19 marca 2018 08:52

Sztuczna inteligencja to technologia, która w najbliższych dekadach będzie dominować w rozwoju człowieka: wpłynie na styl życia, biznes, medycynę i każdą innej dziedzinę życia – uznali eksperci, którzy na ten temat dyskutowali podczas konferencji Huawei „Rozmowy o Przyszłości” w Warszawie.

Kongres „Rozmowy o Przyszłości” to pierwsza z planowanych corocznych konferencji, które będą zachęcać do merytorycznej debaty nad wyzwaniami świata nowych technologii. Tegoroczna edycja poświęcona była przyszłości sztucznej inteligencji i zmianom, jakie niesie ona konsumentom i przedsiębiorcom.

W trakcie spotkania przedstawiono wyniki badania przeprowadzonego przez InFuture Institute na zlecenie Huawei. Wynika z niego, że wśród Polaków rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji, ale mała jest ich wiedza na temat jej praktycznych zastosowań. 43% konsumentów uważa, że sztuczna inteligencja ułatwi ludziom życie, pełniąc funkcję swego rodzaju osobistego asystenta. Przedstawiciele firm stwierdzili z kolei, że AI (z ang. Artificial Intelligence, sztuczna inteligencja) doprowadzi przede wszystkim do powstania zupełnie nowych zawodów. Spośród zbadanych przedsiębiorstw, 1/3 ma za sobą wdrożenia rozwiązań z tego zakresu, a aż 85% z nich przekonanych jest o pozytywnym wpływie AI na prowadzone działania.


(AW, źródło: Centrum Prasowe PAP)

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook