Reklama

Pośrednictwo: Czy mniejsi agenci dadzą radę sami?
poniedziałek, 19 marca 2018 09:01

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń jest kolejną po ustawie o kredycie hipotecznym oraz o nadzorze nad pośrednikami kredytu hipotecznego i agentami zmianą prawa, która ma na celu uporządkowanie rynku finansowego i zwrócenie większej uwagi na ochronę klientów.

Najważniejszym dla konsumentów punktem ustawy jest nałożenie na pośredników ubezpieczeniowych obowiązku oferowania takich produktów, które w najlepszy sposób odpowiadają na potrzeby i możliwości klienta, nawet jeśli dana opcja nie jest najbardziej opłacalna dla samego pośrednika. Agent będzie musiał dokładnie określić potrzeby każdego klienta oraz przedstawić Kartę Produktu Ubezpieczeniowego, w którym znajdą się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące danego produktu, m.in. jego zakresu oraz możliwości rozwiązania umowy. Dokument ma być dla klienta przejrzysty i zrozumiały.

- Jest to kolejny krok mający doprowadzić do wykluczenia z branży ubezpieczeniowej zjawiska tzw. missellingu, który polega na oferowaniu klientom takich produktów, które zamiast przynieść im korzyść – wprowadzają w błąd lub wręcz szkodzą. W pogoni za wyśrubowanymi wynikami sprzedażowymi, część rynku, kierując się własnym zyskiem, zapomina o potrzebach klienta. Wraz z nowym prawem ma być inaczej, bo klienci zawsze powinni otrzymywać produkt, który rozumieją, którego naprawdę potrzebują i na który ich stać. Ustawa najbardziej wpłynie więc na firmy, które do tej pory stosowały nieetyczne praktyki, natomiast u tych, które od dawna dbają o odpowiedzialną sprzedaż, zmieni się niewiele  – mówi Michał Kwasek z ANG Spółdzielni.

Od października pośrednicy ubezpieczeniowi będą musieli także udostępniać informacje na temat charakteru ich wynagrodzenia, czyli faktycznego źródła swojego zarobku, np. prowizji.

Ustawa wymusi spore zmiany w organizacji sprzedaży i podejściu do klientów nawet na dużych firmach. Niezależnie od skali działania, wszyscy agenci będą musieli liczyć się ze sporymi zmianami. O ile większe multiagencje czy duże organizacje poradzą sobie z nowymi przepisami, ponieważ mają zaplecze szkoleniowe, finansowe i IT, o tyle agenci pracujący samodzielnie lub w kilkuosobowych firmach mogą mieć problem z wprowadzeniem ich w życie. Ustawa zmusi bowiem pośredników ubezpieczeniowych do nauczenia się nowych standardów obsługi klienta, nie bez znaczenia pozostanie również oferta ubezpieczeń, jaką będą mieli w swoich portfelach.
(AW, źródło: Brandscope)

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Clyde & Co: Dostęp do innowacji motywem fuzji i przejęć

W globalnym sektorze ubezpieczeniowym w 2018 r. liczba fuzji i przejęć wzrosła o 9% wskutek starań ubezpieczycieli o uzyskanie większego dostępu...


czytaj dalej

Japonia: Rozważane obowiązkowe ubezpieczenie rowerzystów

Powołana przez rząd komisja ekspercka rozpoczęła dyskusję o tym, jaki charakter powinna mieć rekompensata za szkody związane z wypadkiem...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Jedno potknięcie nie zmienia całości obrazu

Przez ostatnich kilka lat sektor ubezpieczycieli solidnie zapracował na opinię skutecznego lobbysty parlamentarnego. I choć przebieg niedawnej...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Generali większościowym udziałowcem Bezpieczny.pl

Generali Polska nabyło 51% udziałów spółki Bezpieczny.pl – firmy technologicznej zajmującej się internetową sprzedażą ubezpieczeń, właściciela...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook