Reklama

Zurich Insurance: Klient napędza rewolucję, więc go słuchajmy
piątek, 23 marca 2018 09:32

Branża ubezpieczeniowa znajduje się w samym środku rewolucji, której siłą sprawczą jest klient. Gracze najlepiej wyposażeni, by się dostosować i umieścić klienta w centrum swoich działań, będą tymi, którym się powiedzie – napisał Mario Greco, dyrektor generalny Zurich Insurance we wstępie do raportu rocznego ubezpieczyciela za 2017 r.

„Jesteśmy w środku rewolucji oddziałującej na każdy aspekt naszego biznesu – napisał Mario Greco, cytowany przez portal Intelligent Insurer. – Nowi konkurenci wchodzą na rynek, technologia cyfrowa nadaje nowy kształt wykonywaniu przez nas nawet najprostszych zadań, a postęp technologiczny niesie w sobie potencjał innowacyjnej oferty nowych usług. Siły prowadzące do zmiany w naszej branży są rozmaite. Dla nas najważniejsza jest siła transformacji, jaką obdarzony jest klient. Jest to, przede wszystkim, rewolucja, której siłą sprawczą jest klient. Dzisiaj klienci mogą z łatwością porównywać produkty ubezpieczeniowe i oferty ich dostawców, konsultować się z innymi klientami i w efekcie decydować, jak będą się chronić przed ryzykiem. Klienci mogą nawet zupełnie ominąć konwencjonalne ubezpieczenia”.

Mario Greco uważa, że Zurich jest pozycjonowany dobrze. Ma silną pozycję konkurencyjną, co wykazały wyniki w 2017 r. „Pomimo historycznych zdarzeń związanych z pogodą, nasza koncentracja na celu i dyscyplina doprowadziły do poprawy rezultatów działalności ubezpieczeniowej, redukcji kosztów i poszerzenia bazy składek, stwarzając ogromne możliwości na 2018 r. i dalszą perspektywę”.

Szczególny nacisk Greco położył na przekaz mówiący o przeprowadzonej w firmie restrukturyzacji, mającej zagwarantować zaspokajanie potrzeb klientów i dostarczanie im jak najlepszego doświadczenia. W tym celu podjęto kroki polegające na pozbyciu się biznesów pobocznych, ukierunkowaniu rozwoju na dalszą dywersyfikację portfela i skupieniu się na strategii stawiającej jasne zadania.

„Uprościliśmy naszą strukturę i ujednoliciliśmy działalność, dzięki czemu jesteśmy przejrzyści dla naszych klientów. Systematycznie budujemy na naszych podstawowych kompetencjach, poszerzając ofertę usług, zasięg dystrybucji i platformy zaangażowania klienta”.

Na koniec Greco stwierdził: „Wyraźnie widać, że wciąż mamy jeszcze dużo do zrobienia. Nadal będziemy redukować koszta stałe i poprawiać wynik techniczny underwritingu. Wprowadzimy też w życie zmiany, które pozwolą nam poświęcać więcej czasu i środków na interakcje z klientami. Obecnie żadna firma nie może sobie pozwolić na traktowanie relacji z klientem jako danej raz na zawsze. Aby móc przewidywać potrzeby klientów i odpowiednio reagować na nie, zacznijmy od słuchania ich”.
AC

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Twardy brexit wymusi posiadanie Zielonej Karty

Zrzeszenie Brytyjskich Ubezpieczycieli (ABI) ostrzegło kierowców, że w razie twardego brexitu prowadzący pojazdy poruszający się po drogach Unii...


czytaj dalej

PZU: Ruszyła rekrutacja do akceleratora MIT Enterprise Forum CEE

15 stycznia rozpoczęła się rekrutacja do pierwszej edycji akceleratora MIT Enterprise Forum CEE, skierowanego do start-upów z Polski oraz...


czytaj dalej

Reso: Bronisław Woźnialis przewodniczącym suwalskiej Rady Gospodarczej

Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service, został powołany do Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk i jednocześnie...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook