Zurich Insurance: Klient napędza rewolucję, więc go słuchajmy
piątek, 23 marca 2018 09:32

Branża ubezpieczeniowa znajduje się w samym środku rewolucji, której siłą sprawczą jest klient. Gracze najlepiej wyposażeni, by się dostosować i umieścić klienta w centrum swoich działań, będą tymi, którym się powiedzie – napisał Mario Greco, dyrektor generalny Zurich Insurance we wstępie do raportu rocznego ubezpieczyciela za 2017 r.

„Jesteśmy w środku rewolucji oddziałującej na każdy aspekt naszego biznesu – napisał Mario Greco, cytowany przez portal Intelligent Insurer. – Nowi konkurenci wchodzą na rynek, technologia cyfrowa nadaje nowy kształt wykonywaniu przez nas nawet najprostszych zadań, a postęp technologiczny niesie w sobie potencjał innowacyjnej oferty nowych usług. Siły prowadzące do zmiany w naszej branży są rozmaite. Dla nas najważniejsza jest siła transformacji, jaką obdarzony jest klient. Jest to, przede wszystkim, rewolucja, której siłą sprawczą jest klient. Dzisiaj klienci mogą z łatwością porównywać produkty ubezpieczeniowe i oferty ich dostawców, konsultować się z innymi klientami i w efekcie decydować, jak będą się chronić przed ryzykiem. Klienci mogą nawet zupełnie ominąć konwencjonalne ubezpieczenia”.

Mario Greco uważa, że Zurich jest pozycjonowany dobrze. Ma silną pozycję konkurencyjną, co wykazały wyniki w 2017 r. „Pomimo historycznych zdarzeń związanych z pogodą, nasza koncentracja na celu i dyscyplina doprowadziły do poprawy rezultatów działalności ubezpieczeniowej, redukcji kosztów i poszerzenia bazy składek, stwarzając ogromne możliwości na 2018 r. i dalszą perspektywę”.

Szczególny nacisk Greco położył na przekaz mówiący o przeprowadzonej w firmie restrukturyzacji, mającej zagwarantować zaspokajanie potrzeb klientów i dostarczanie im jak najlepszego doświadczenia. W tym celu podjęto kroki polegające na pozbyciu się biznesów pobocznych, ukierunkowaniu rozwoju na dalszą dywersyfikację portfela i skupieniu się na strategii stawiającej jasne zadania.

„Uprościliśmy naszą strukturę i ujednoliciliśmy działalność, dzięki czemu jesteśmy przejrzyści dla naszych klientów. Systematycznie budujemy na naszych podstawowych kompetencjach, poszerzając ofertę usług, zasięg dystrybucji i platformy zaangażowania klienta”.

Na koniec Greco stwierdził: „Wyraźnie widać, że wciąż mamy jeszcze dużo do zrobienia. Nadal będziemy redukować koszta stałe i poprawiać wynik techniczny underwritingu. Wprowadzimy też w życie zmiany, które pozwolą nam poświęcać więcej czasu i środków na interakcje z klientami. Obecnie żadna firma nie może sobie pozwolić na traktowanie relacji z klientem jako danej raz na zawsze. Aby móc przewidywać potrzeby klientów i odpowiednio reagować na nie, zacznijmy od słuchania ich”.
AC

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Allianz: Współdzielenie samochodu ubezpieczone

Allianz zawiązał partnerstwo z brytyjską platformą współdzielenia pojazdów Drivy, aby zapewnić ubezpieczenia jej użytkownikom. Jest to część...


czytaj dalej

Włochy: Octo Telematics sięgnęło po rozwiązania SAS

Włoska firma Octo Telematics przy wsparciu narzędzi analitycznych SAS stworzyła największą bazę danych zawierającą opisy zachowań kierowców.   

W...


czytaj dalej

Senat: Dyskusja o regulacji branży odszkodowawczej

19 kwietnia odbyło się seminaryjne posiedzenie senackiej Komisji Budżetu i Finansów Publicznych. Podczas spotkania organizowanego wspólnie z...


czytaj dalej

Dochodzenie roszczeń za szkody osobowe – problemy i ułatwienia

19 kwietnia miała miejsce konferencja zatytułowana „Rekompensata za utratę zdrowia i życia – praktyczne aspekty dochodzenia roszczeń”. Była to...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook