Co dryfuje w błękitnym ocenie?
wtorek, 27 marca 2018 09:20

Po 13 latach od ukazania się jednej z najbardziej wpływowych publikacji poświęconych strategii, duet Kim i Mauborgne powołał na świat nową książkę. Przemiana błękitnego oceanu zawiera analizy sukcesów oraz porażek „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie. My ubezpieczeniowcy znajdziemy w niej szereg inspiracji.

Przypomnijmy, że w 2005 r. profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją książką Strategia błękitnego oceanu na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Ich książka przez ponad sto tygodni utrzymywała pozycję międzynarodowego bestsellera, została przetłumaczona na 44 języki i sprzedana w 3,6 miliona egzemplarzy, stając się początkiem dynamicznego ruchu.

Przeczytamy, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach zmienili czerwone oceany, zatłoczone przez konkurentów, w szerokie, otwarte wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej. Kim i Mauborgne dogłębnie analizują i porównują sukcesy oraz porażki tych „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie, w różnych branżach, ukierunkowanych zarówno na klientów indywidualnych (B2C), jak i biznesowych (B2B), w segmencie publicznym, non profit i w sektorze rządowym. Ta książka bazuje na naszej niemal 30-letniej podróży badawczej nad błękitny ocean. W jej trakcie dowiedzieliśmy się, że do skutecznego działania każdego procesu potrzebne jest przyznanie się do wątpliwości, wzniecenie wiary w siebie i uwolnienie potrzebnej do tego ludzkiej kreatywności, co można uczynić w kilku sprawdzonych krokach – piszą we wstępie.

W Przemianie błękitnego oceanu Kim i Mauborgne zajmują się na równi ludźmi i ich duchem, jak też sprawdzonymi narzędziami do kreowania rynku. Książka przedstawia systematyczne, pięcioetapowe podejście, które – bazując na obserwacji psychologii człowieka – pokazuje, jak budować wiarę w siebie, tak potrzebną do osiągania sukcesów. Po pierwsze, otrzymujesz wskazówki pomocne w wyborze punktu startowego i tworzeniu jak najlepszego zespołu. Następnie prezentują narzędzia do kreowania rynku, mające pomóc twojej firmie w lepszym zrozumieniu, w którym kierunku powinna się zwrócić w poszukiwaniu nowego wzrostu. Potem wspierają cię w obmyślaniu na nowo granic twojego rynku oraz planowaniu i wybieraniu „ruchu błękitnego oceanu”. W końcu pokazują, w jaki sposób przetestować i ostatecznie wdrożyć przemianę w kierunku błękitnego oceanu.

Nasze ubezpieczeniowe oceany robią się ostatnio krwistoczerwone. Zmieńmy zasady gry na swoją korzyść. Jak to zrobić w sposób twórczy i ekscytujący, a przy okazji nie pójść na dno – przeczytamy w książce Przemiana błękitnego oceanu.

AW


Wybrane opinie o książce:

Przemiana błękitnego oceanu to zbiór łatwych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz
twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas

Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno oczekiwań polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, że wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a konieczne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o innowacyjność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, że Przemiana błękitnego oceanu zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swoich firm.
Jacek Santorski
prof. hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa,
prezes firmy doradczej Values
Michał Kaźmierski
prezes międzynarodowej firmy farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD,
wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS

Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia dotyczące swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink
autor bestsellerów „New York Timesa”
Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
i Jak być dobrym sprzedawcą

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook