Reklama

Co dryfuje w błękitnym ocenie?
wtorek, 27 marca 2018 09:20

Po 13 latach od ukazania się jednej z najbardziej wpływowych publikacji poświęconych strategii, duet Kim i Mauborgne powołał na świat nową książkę. Przemiana błękitnego oceanu zawiera analizy sukcesów oraz porażek „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie. My ubezpieczeniowcy znajdziemy w niej szereg inspiracji.

Przypomnijmy, że w 2005 r. profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją książką Strategia błękitnego oceanu na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Ich książka przez ponad sto tygodni utrzymywała pozycję międzynarodowego bestsellera, została przetłumaczona na 44 języki i sprzedana w 3,6 miliona egzemplarzy, stając się początkiem dynamicznego ruchu.

Przeczytamy, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach zmienili czerwone oceany, zatłoczone przez konkurentów, w szerokie, otwarte wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej. Kim i Mauborgne dogłębnie analizują i porównują sukcesy oraz porażki tych „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie, w różnych branżach, ukierunkowanych zarówno na klientów indywidualnych (B2C), jak i biznesowych (B2B), w segmencie publicznym, non profit i w sektorze rządowym. Ta książka bazuje na naszej niemal 30-letniej podróży badawczej nad błękitny ocean. W jej trakcie dowiedzieliśmy się, że do skutecznego działania każdego procesu potrzebne jest przyznanie się do wątpliwości, wzniecenie wiary w siebie i uwolnienie potrzebnej do tego ludzkiej kreatywności, co można uczynić w kilku sprawdzonych krokach – piszą we wstępie.

W Przemianie błękitnego oceanu Kim i Mauborgne zajmują się na równi ludźmi i ich duchem, jak też sprawdzonymi narzędziami do kreowania rynku. Książka przedstawia systematyczne, pięcioetapowe podejście, które – bazując na obserwacji psychologii człowieka – pokazuje, jak budować wiarę w siebie, tak potrzebną do osiągania sukcesów. Po pierwsze, otrzymujesz wskazówki pomocne w wyborze punktu startowego i tworzeniu jak najlepszego zespołu. Następnie prezentują narzędzia do kreowania rynku, mające pomóc twojej firmie w lepszym zrozumieniu, w którym kierunku powinna się zwrócić w poszukiwaniu nowego wzrostu. Potem wspierają cię w obmyślaniu na nowo granic twojego rynku oraz planowaniu i wybieraniu „ruchu błękitnego oceanu”. W końcu pokazują, w jaki sposób przetestować i ostatecznie wdrożyć przemianę w kierunku błękitnego oceanu.

Nasze ubezpieczeniowe oceany robią się ostatnio krwistoczerwone. Zmieńmy zasady gry na swoją korzyść. Jak to zrobić w sposób twórczy i ekscytujący, a przy okazji nie pójść na dno – przeczytamy w książce Przemiana błękitnego oceanu.

AW


Wybrane opinie o książce:

Przemiana błękitnego oceanu to zbiór łatwych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz
twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas

Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno oczekiwań polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, że wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a konieczne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o innowacyjność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, że Przemiana błękitnego oceanu zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swoich firm.
Jacek Santorski
prof. hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa,
prezes firmy doradczej Values
Michał Kaźmierski
prezes międzynarodowej firmy farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD,
wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS

Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia dotyczące swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink
autor bestsellerów „New York Timesa”
Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
i Jak być dobrym sprzedawcą

 

PTE PZU: Marek Sakowski nowym prezesem

Marcin Żółtek zrezygnował z funkcji prezesa Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU. Zastąpi go Marek Sakowski.

Jak czytamy w informacji...


czytaj dalej

PIU: Piotr Wrzesiński wśród europejskich ekspertów do spraw emerytur

Piotr Wrzesiński, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń PIU, został wybrany do Grupy Ekspertów ds. paneuropejskiego produktu emerytalnego (PEPP) w...


czytaj dalej

Best: Ratingi kredytowe Lloyd’s potwierdzone

Agencja A.M. Best potwierdziła rating siły finansowej A i ratingi kredytowe emitenta a+ Lloyd’s (Wlk. Brytania), Lloyd’s China i Lloyd’s Brussels....


czytaj dalej

Swiss Re: Londyński debiut ReAssure odwołany

Grupa Swiss Re zawiesiła planowany na 4,1 mld dol. debiut giełdowy należącego do niej brytyjskiego ubezpieczyciela na życie ReAssure w dniu, w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: KNF i Finanstilsynet skontrolowały Gefion Insurance A/S

11 lipca Finanstilsynet, duński organ nadzoru finansowego (DFSA), opublikował informację o wynikach kontroli w Gefion Insurance A/S*. W ten proces...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Jakie wnioski po XXII Kongresie?

16 lipca ukazał się 75. odcinek podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji”. Gościem programu był Marcin Kapiński ze Stowarzyszenia...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook