Reklama

Co dryfuje w błękitnym ocenie?
wtorek, 27 marca 2018 09:20

Po 13 latach od ukazania się jednej z najbardziej wpływowych publikacji poświęconych strategii, duet Kim i Mauborgne powołał na świat nową książkę. Przemiana błękitnego oceanu zawiera analizy sukcesów oraz porażek „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie. My ubezpieczeniowcy znajdziemy w niej szereg inspiracji.

Przypomnijmy, że w 2005 r. profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją książką Strategia błękitnego oceanu na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Ich książka przez ponad sto tygodni utrzymywała pozycję międzynarodowego bestsellera, została przetłumaczona na 44 języki i sprzedana w 3,6 miliona egzemplarzy, stając się początkiem dynamicznego ruchu.

Przeczytamy, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach zmienili czerwone oceany, zatłoczone przez konkurentów, w szerokie, otwarte wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej. Kim i Mauborgne dogłębnie analizują i porównują sukcesy oraz porażki tych „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie, w różnych branżach, ukierunkowanych zarówno na klientów indywidualnych (B2C), jak i biznesowych (B2B), w segmencie publicznym, non profit i w sektorze rządowym. Ta książka bazuje na naszej niemal 30-letniej podróży badawczej nad błękitny ocean. W jej trakcie dowiedzieliśmy się, że do skutecznego działania każdego procesu potrzebne jest przyznanie się do wątpliwości, wzniecenie wiary w siebie i uwolnienie potrzebnej do tego ludzkiej kreatywności, co można uczynić w kilku sprawdzonych krokach – piszą we wstępie.

W Przemianie błękitnego oceanu Kim i Mauborgne zajmują się na równi ludźmi i ich duchem, jak też sprawdzonymi narzędziami do kreowania rynku. Książka przedstawia systematyczne, pięcioetapowe podejście, które – bazując na obserwacji psychologii człowieka – pokazuje, jak budować wiarę w siebie, tak potrzebną do osiągania sukcesów. Po pierwsze, otrzymujesz wskazówki pomocne w wyborze punktu startowego i tworzeniu jak najlepszego zespołu. Następnie prezentują narzędzia do kreowania rynku, mające pomóc twojej firmie w lepszym zrozumieniu, w którym kierunku powinna się zwrócić w poszukiwaniu nowego wzrostu. Potem wspierają cię w obmyślaniu na nowo granic twojego rynku oraz planowaniu i wybieraniu „ruchu błękitnego oceanu”. W końcu pokazują, w jaki sposób przetestować i ostatecznie wdrożyć przemianę w kierunku błękitnego oceanu.

Nasze ubezpieczeniowe oceany robią się ostatnio krwistoczerwone. Zmieńmy zasady gry na swoją korzyść. Jak to zrobić w sposób twórczy i ekscytujący, a przy okazji nie pójść na dno – przeczytamy w książce Przemiana błękitnego oceanu.

AW


Wybrane opinie o książce:

Przemiana błękitnego oceanu to zbiór łatwych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz
twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas

Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno oczekiwań polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, że wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a konieczne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o innowacyjność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, że Przemiana błękitnego oceanu zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swoich firm.
Jacek Santorski
prof. hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa,
prezes firmy doradczej Values
Michał Kaźmierski
prezes międzynarodowej firmy farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD,
wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS

Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia dotyczące swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink
autor bestsellerów „New York Timesa”
Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
i Jak być dobrym sprzedawcą

 

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Jakub Machnik wiceprezesem ds. finansów i ryzyka

Rada nadzorcza zdecydowała o powierzeniu Jakubowi Machnikowi funkcji wiceprezesa zarządu spółek UNIQA Polska. Od 1 grudnia odpowiada on już nie...


czytaj dalej

Generali: Zarządzanie aktywami alternatywnymi

Włoska grupa Generali nabyła od Bank of America Merrill Lynch firmę zarządzania aktywami alternatywnymi CM Investment Solutions Limited (CMISL) z...


czytaj dalej

AIG: Dyrektor woli start-upa

Dyrektor ds. danych AIG, Leandro Dalle Mule, przeszedł do insurtechowego start-upa Planck Resolution na stanowisko generalnego menedżera na...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Warta zaoferuje PPK

Warta jest pierwszym ubezpieczycielem, który oficjalnie potwierdził, że zaoferuje Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK). Produkt przygotowany przez...


czytaj dalej

Open Life: Wzrost zysków, spadek sprzedaży

Spadek przypisu składki przy jednoczesnej poprawie wyniku technicznego i zysku netto – to najistotniejsze rezultaty uzyskane przez Open Life w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook