Accenture: Europejskie inwestycje w insurtech prześcignęły amerykańskie
piątek, 30 marca 2018 08:51

Inwestycje w branżę technologii ubezpieczeniowej (insurtech) na świecie wzrosły gwałtownie w 2017 r. Europa okazuje się nowym centrum insutechu poza USA – wynika z analiz Accenture ujętych w najnowszym raporcie „Innowacje bez lęku: Insurtech jako katalizator zmiany w ubezpieczeniach”.

Liczba transakcji w sektorze insurtech na świecie w 2017 r. wzrosła o 39%, a łączna wartość transakcji wzrosła o 32%, do 2,3 mld dol. – podano w raporcie Accenture cytowanym przez portal Insurance Journal.

Podczas gdy Ameryka Płn. nadal przewodzi pod względem zarówno całkowitej wartości, jak i liczby transakcji – 1,24 mld dol. albo 46% transakcji w ub.r. – liczba transakcji w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła w 2017 r. o zaledwie 6%.

W Europie tymczasem liczba transakcji wzrosła o 118%, stanowiąc 1/3 wszystkich insurtechowych inwestycji na świecie, a całkowita wartość tego typu transakcji skoczyła o zdumiewające 385%, do 679 mln dol. W regionie Azji i Pacyfiku nastąpił znaczny wzrost finansowania inwestycji w insurtech: wartość transakcji wzrosła o 169%, do 358 mln dol., natomiast liczba transakcji wzrosła o 27%.

Pomimo niepewności dotyczącej Brexitu, Wielka Brytania nadal pozostaje europejską stolicą insurtechu. W 2017 r. dokonano tu 41 transakcji, co oznacza wzrost o 117% w ciągu dwóch lat. Wartość inwestycji wzrosła w 2017 r. do 364 mln dol. zainwestowanych w brytyjskie insurtechy, z 19 mln dol. rok wcześniej.

Autorzy raportu dowodzą, że insurtech powinien służyć jako katalizator innowacji w branży ubezpieczeniowej, ale podkreślają, że współpraca z insurtechowymi start-upami to tylko jeden z elementów tego procesu. Innowacje powinny być normalną częścią biznesu dla tradycyjnych ubezpieczycieli i powinny być wbudowane w strukturę ich organizacji i zintegrowane z nią.

Gwałtowny wzrost branży insurtech odzwierciedla reakcję inwestorów na konsumencki apetyt na zmianę w branży siedzącej na zamrożonej wartości – powiedział Roy Jubraj kierujący w Accenture na Wielką Brytanię i Irlandię działem strategii i innowacji ubezpieczeniowych. – Równocześnie jednak ubezpieczyciele muszą zdać sobie sprawę, że same inwestycje w insurtech nie spowodują takiego poziomu zmian i innowacji, jakiego wymaga branża albo oczekują jej klienci. Rozwiązaniem jest strategia innowacji na każdym szczeblu przedsiębiorstwa.

Z badań wynika, że w 2017 r. najpopularniejszym segmentem ubezpieczeń dla inwestycji insurtechowych były ubezpieczenia majątkowe i wypadkowe, do których należało 42% globalnych inwestycji, przy czym na ubezpieczycieli obsługujących wiele linii przypadało 26%, a na zdrowotnych 18%. Ubezpieczenia indywidualne miały 68% udziału w inwestycjach insurtechowych, ubezpieczenia dla przedsiębiorstw 26%, mieszane – 6%.

Z perspektywy łańcucha wartości marketing i dystrybucja znalazły się na czele wszystkich obszarów inwestycji w insurtech, odpowiadając za 53% transakcji.

Tradycyjni ubezpieczyciele chętnie wspierają nowe firmy technologiczne, na co wskazuje ujawniony w raporcie wzrost o 63% uczestnictwa tradycyjnych ubezpieczycieli w inwestycjach kapitałowych w ciągu ostatnich pięciu lat. Najczęstsze obszary tych inwestycji to opieka zdrowotna i cyfrowa opieka zdrowotna (14%), internet rzeczy (13%) oraz big data i analityka (9%). – Insurtech nie jest już celem inwestycyjnym jedynie dla private equity i kapitału wysokiego ryzyka – jest to zjawisko globalne – stwierdził Michael Costonis z Accenture. – Następnym krokiem dla ubezpieczycieli jest wykorzystanie insurtechu jako odskoczni dla innowacji w całej organizacji, wyjście poza urządzenia do noszenia na sobie i telematykę, aby wykorzystać szansę wzmocnienia doświadczenia klienta, jaką daje dystrybucja. W końcu 2,3 mld dol. to zaledwie cząstka, jeśli wziąć pod uwagę, że ubezpieczenia to branża o wartości 4,2 bln dol.
AC, am

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook