FH Dom: W ręce seniorów trafiło 10 mln zł
piątek, 06 kwietnia 2018 08:34

Jak podaje Fundusz Hipoteczny Dom, wartość świadczeń wypłaconych przez firmę seniorom z tytułu rent dożywotnich przekroczyła w marcu 10 mln zł.

Z badania opinii przeprowadzonego wśród klientów funduszu wynika, że blisko 80% z nich przeznacza otrzymywane środki na bieżące wydatki, ponad 30% na leki, a tylko 7% na przyjemności. Cześć seniorów dzięki rencie dożywotniej spłaca kredyty (5%) lub pomaga bliskim (5%). Identyczny odsetek emerytów deklaruje, że odkłada pieniądze na później*.

Z danych Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych wynika, że średnia wartość renty dożywotniej w Polsce to 1 tys. zł. – W gronie naszych klientów są seniorzy z Warszawy, Gdańska lub innych dużych miast, którzy co miesiąc otrzymują nawet 2,5-6 tys. zł. Warto pamiętać, że wysokość świadczeń zależy między innymi od wartości nieruchomości, wieku i płci seniora. Część z osób decyduje się na wypłatę jednorazową, by spłacić długi i inne zobowiązania. Część reguluje raty zaciągniętych kredytów ze świadczeń wypłacanych miesięcznie – mówi Robert Majkowski, prezes FH Dom.

W tym roku fundusz będzie obchodził dziesięciolecie działalności. Przez ten czas zmienił się m.in. profil klientów, którzy są zainteresowani usługą. Kiedyś rentą dożywotnią interesowały się osoby w wieku 65+, dziś są to nawet 55-latkowie. – Niestety przez te wszystkie lata nie zmieniło się jedno. Seniorzy byli i wciąż są w złej kondycji finansowej. Co więcej, często nie mogą liczyć na pomoc osób bliskich. Z ostatniego badania opinii, które przeprowadziliśmy wśród naszych klientów, wynika, że 56% osób starszych jest zdanych tylko na siebie. Jeśli już ktoś im pomaga, to jest to opiekun (15%), sąsiedzi lub znajomi (5,5%), rzadziej rodzina – mówi Robert Majkowski.

Jak pokazuje ostatnie badanie satysfakcji klienta, ponad 80% klientów funduszu poleciłoby firmę znajomym. Ponad 90% z nich uznało instytucję za wiarygodną, a 79% podpisałoby umowę z funduszem po raz kolejny, gdyby mogło podjąć decyzję raz jeszcze. Wskaźnik NPS (Net Promoter Score), będący narzędziem oceny lojalności klientów danej firmy, uplasował się w na poziomie 63 pkt. (+30 pp. r/r).

***

*Badanie przeprowadzone wśród klientów Funduszu Hipotecznego Dom w lutym 2018 roku. Próba: 128 osób.
(AM, źródło: FH Dom)

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Aon Benfield: Dalszy wzrost kapitału alternatywnego

Kapitał alternatywny wzrósł w 2017 r. o 8 mld dol., do 89 mld dol. W 2018 r., po mocnym I kwartale, spodziewany jest jego dalszy wzrost – wynika z...


czytaj dalej

VIG: Oficjalny raport potwierdza poprawę kluczowych wskaźników

18 kwietnia Vienna Insurance Group (VIG) opublikowała raport roczny za rok finansowy 2017. Informacje zawarte w opracowaniu potwierdziły...


czytaj dalej

Rozmowy bez asekuracji: Broker gotowy na wszystko

17 kwietnia ukazał się kolejny odcinek „Rozmów bez asekuracji”. Gościem programu zatytułowanego „Broker gotowy na wszystko” był dyrektor Marcin...


czytaj dalej

Reso: Zbliża się start V edycji „Moich Małych Mistrzostw”

Już za kilka dni rozpocznie się piąta edycja „Moich Małych Mistrzostw” – cyklu pikników o charakterze sportowo-rekreacyjnym organizowanych przez...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy