FH Dom: W ręce seniorów trafiło 10 mln zł
piątek, 06 kwietnia 2018 08:34

Jak podaje Fundusz Hipoteczny Dom, wartość świadczeń wypłaconych przez firmę seniorom z tytułu rent dożywotnich przekroczyła w marcu 10 mln zł.

Z badania opinii przeprowadzonego wśród klientów funduszu wynika, że blisko 80% z nich przeznacza otrzymywane środki na bieżące wydatki, ponad 30% na leki, a tylko 7% na przyjemności. Cześć seniorów dzięki rencie dożywotniej spłaca kredyty (5%) lub pomaga bliskim (5%). Identyczny odsetek emerytów deklaruje, że odkłada pieniądze na później*.

Z danych Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych wynika, że średnia wartość renty dożywotniej w Polsce to 1 tys. zł. – W gronie naszych klientów są seniorzy z Warszawy, Gdańska lub innych dużych miast, którzy co miesiąc otrzymują nawet 2,5-6 tys. zł. Warto pamiętać, że wysokość świadczeń zależy między innymi od wartości nieruchomości, wieku i płci seniora. Część z osób decyduje się na wypłatę jednorazową, by spłacić długi i inne zobowiązania. Część reguluje raty zaciągniętych kredytów ze świadczeń wypłacanych miesięcznie – mówi Robert Majkowski, prezes FH Dom.

W tym roku fundusz będzie obchodził dziesięciolecie działalności. Przez ten czas zmienił się m.in. profil klientów, którzy są zainteresowani usługą. Kiedyś rentą dożywotnią interesowały się osoby w wieku 65+, dziś są to nawet 55-latkowie. – Niestety przez te wszystkie lata nie zmieniło się jedno. Seniorzy byli i wciąż są w złej kondycji finansowej. Co więcej, często nie mogą liczyć na pomoc osób bliskich. Z ostatniego badania opinii, które przeprowadziliśmy wśród naszych klientów, wynika, że 56% osób starszych jest zdanych tylko na siebie. Jeśli już ktoś im pomaga, to jest to opiekun (15%), sąsiedzi lub znajomi (5,5%), rzadziej rodzina – mówi Robert Majkowski.

Jak pokazuje ostatnie badanie satysfakcji klienta, ponad 80% klientów funduszu poleciłoby firmę znajomym. Ponad 90% z nich uznało instytucję za wiarygodną, a 79% podpisałoby umowę z funduszem po raz kolejny, gdyby mogło podjąć decyzję raz jeszcze. Wskaźnik NPS (Net Promoter Score), będący narzędziem oceny lojalności klientów danej firmy, uplasował się w na poziomie 63 pkt. (+30 pp. r/r).

***

*Badanie przeprowadzone wśród klientów Funduszu Hipotecznego Dom w lutym 2018 roku. Próba: 128 osób.
(AM, źródło: FH Dom)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook