Pocztowe TUW: Wiosenne ubezpieczenia upraw rolnych już dostępne
wtorek, 10 kwietnia 2018 08:49

Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych zainaugurowało wiosenny sezon sprzedaży ubezpieczeń upraw rolnych pod marką „Agro Ubezpieczenia”.

Oferta „Agro Ubezpieczeń” w zakresie ochrony upraw składa się z czterech pakietów: Grad; Grad i Przymrozki; Wiosna i Klimat Wiosna. Ten ostatni ma najszerszy zakres, obejmując szkody powstałe w wyniku gradobicia, przymrozków, a także innych dobrowolnych ryzyk pogodowych, takich jak deszcz nawalny, lawina, obsunięcie się ziemi, huragan, piorun, a także susza i powódź. W ramach oferty „Agro Ubezpieczeń” dostępne są także m.in. OC rolnika, obowiązkowe ubezpieczenie budynków gospodarczych oraz mienia wchodzącego w skład gospodarstwa rolnego, Agro Casco, NNW czy ubezpieczenia komunikacyjnych. Rolnicy mogą też skorzystać z dotowanych ubezpieczeń zwierząt gospodarskich oraz z poszerzenia zakresu ochrony o niedotowane ubezpieczenie upraw od pożaru.

- Zaledwie 10-12% polskich rolników ubezpiecza swoje uprawy, a to znacznie mniejszy odsetek niż w krajach Europy Zachodniej. Jestem pewien, że powszechny dostęp do polis w placówkach Poczty Polskiej, obecnej na terenie całego kraju, ułatwi rolnikom decyzję o zakupie ochrony jeszcze tej wiosny. Kilka ostatnich lat pokazało, że o tej porze roku mogą wystąpić ogromne zniszczenia i wielomilionowe straty. Odbudowanie produkcji rolnej bez wsparcia ubezpieczyciela jest bardzo trudne, w przypadku wielu rolników wręcz niemożliwe. Ubezpieczenie zmniejsza ryzyko prowadzenia produkcji rolnej, zabezpiecza przed spadkiem dochodów, zapewnia też środki na wznowienie lub kontynuację produkcji – mówi Daniel Zahorenko, dyrektor zarządzający ds. Produktów i Sprzedaży Pocztowego TUW.

W tym roku dopłata do składki w ubezpieczeniach upraw rolnych może sięgać 65% kosztu polisy, a ochroną z dofinansowaniem są objęte tradycyjne rośliny rolnicze: zboża, kukurydza, rzepak, rzepik, buraki cukrowe, rośliny strączkowe, ziemniaki, tytoń i chmiel, a także warzywa gruntowe, drzewa i krzewy owocowe, truskawki.

Według „Rzeczpospolitej”* w tym roku widoczne jest zwiększone zainteresowanie rolników ubezpieczeniami upraw. Duży popyt na taką ochronę widzi Concordia, która ubezpieczyła już 100 tys. hektarów. Andrzej Janc, dyrektor biura ubezpieczeń rolnych zakładu, przekazał gazecie, że do końca sezonu jego firma planuje objąć ochroną 1 mln ha upraw. Ekspert spodziewa się kumulacji zainteresowania na przełomie kwietnia i maja. Dodaje, że widoczna jest też rosnąca liczba producentów zainteresowanych ubezpieczeniem.

***

*„Rzeczpospolita” z 10 kwietnia, Aleksandra Ptak „Nieco mądrzejszy rolnik po szkodzie”:
http://www.rp.pl/...
(AM, źródło: Brandscope, „Rzeczpospolita”)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Mundial w Rosji: Terroryzm i chuligaństwo odczuwalne w cenach polis

Ryzyko ataków terrorystycznych i szkód spowodowanych wybrykami chuligańskimi wywindowało w górę składki dla firm i zawodników za ubezpieczenie...


czytaj dalej

Aon Inpoint: Kto płaci najwięcej składek

Z cyklu raportów o globalnym rynku komercyjnych ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych, opracowanych przez zespół analityczny Aon Inpoint, wynika,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Rentowność w „komunikacji” nadal rośnie

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU uruchomił serwis dla agentów

PZU uruchomił agentpzu.pl – pierwszą na rynku platformę internetową skierowaną do obecnych i przyszłych agentów ubezpieczeniowych. Można na niej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook