Reklama

Allianz: Polisy komunikacyjne w abonamencie
czwartek, 12 kwietnia 2018 08:44

Allianz we współpracy z polskim fintechem hiPRO wprowadził rozwiązanie, w ramach którego zaproponował klientom roczny abonament na ubezpieczenia komunikacyjne.

- Rozwiązania modułowe stają się coraz bardziej popularne. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dedykowany produkt – Allianz1 – dzięki któremu klienci mogą dobierać takie elementy ubezpieczenia, którą są im potrzebne w danym momencie. Co ważne płatności też są zaplanowane w miesięcznych składkach – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes Allianz Polska.

 Platforma działa bardzo prosto, bo jest to narzędzie, które integruje banki i instytucje płatnicze oraz ubezpieczycieli. Umożliwia także ocenę scoringu kredytowego – mówi Artur Olech, prezes zarządu hiPRO. – Ta platforma wpina się w sposób niewidoczny dla użytkownika, którym jest pośrednik, do systemu sprzedażowego towarzystwa ubezpieczeniowego, pozwalając właściwie w czasie rzeczywistym dokonywać płatności za produkty ubezpieczeniowe i zawierać umowy w formie abonamentu, który u nas jest kredytem bankowym. Cały proces odbywa się online, w kilkanaście sekund, bez konieczności przygotowywania jakichkolwiek dokumentów, bardzo szybko, prosto i wygodnie – dodaje.

Składki w ramach polisy abonamentowej można będzie finansować bezpiecznym produktem bankowym. Wszystko dokona się online w czasie jednej rozmowy z agentem Allianz. Nowe rozwiązanie pozwoli także na wygodne płatności, np. kartą bez użycia terminala. Docelowo umożliwi także lepsze dopasowanie wysokości składki dzięki wykorzystaniu scoringu kredytowego.

- Jak wynika z ankiety Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, aż 40% kierowców zapomina opłacić składkę, kiedy kupuje ją u ubezpieczyciela i decyduje się na rozłożenie płatności na kilka rat. Przy braku płatności za ratę ubezpieczenia polisa nie odnawia się automatycznie w kolejnym roku i klient nie jest objęty ochroną. W momencie spowodowania wypadku i konieczności wypłacenia odszkodowania przy nieważnej polisie, może to być brzemienne w skutkach – podkreśla Grzegorz Kulik.

Decydując się na zakup polisy abonamentowej, w której płatność rozłożona jest na 12 miesięcznych składek, klient ma pełną ochronę ubezpieczeniową przez okres jej obowiązywania, nawet w przypadku opóźnienia płatności (ta kwestia jest rozwiązywana bezpośrednio z bankiem). Dodatkowo klienci z pozytywną oceną wiarygodności kredytowej będą mieli szansę na niższą cenę polisy.

Nowe rozwiązanie zostało wdrożony przez hiPRO – fintech założony przez doświadczonych menedżerów z branży bankowej i ubezpieczeniowej. Partnerem technologicznym projektu jest spółka Braintri. Narzędzie łączy system sprzedażowy ubezpieczyciela z ofertą bankową, zapewniając jednocześnie szybką weryfikację ratingu kredytowego i skorzystanie z płatności bezgotówkowych. Docelowo na platformie oferowanej przez hiPRO abonament będzie wspierało kilka instytucji bankowych.

- Na zachodzie Europy i w USA 90% polis sprzedaje się w wygodnym abonamencie. U nas ten wskaźnik jest znacznie niższy. Przyczyna jest prosta – nie ma dziś na rynku takiego rozwiązania. Aktualna oferta jest nie zawsze efektywna dla ubezpieczycieli i często zbyt droga dla klientów – zaznacza Artur Olech. Dzięki Allianz, który jest otwarty na współpracę ze start-upami, możemy dziś zaproponować klientom wygodne i bezpieczne rozwiązanie – dodaje.

Ekspert jest zdania, że z punktu widzenia towarzystwa ubezpieczeniowego nowe rozwiązanie dostarcza szereg korzyści. – Jest to przeniesienie poza bilans ubezpieczyciela wszystkich kosztów związanych z procesem obsługi rat, bo robi to bank. Obniża się też ryzyko ubezpieczeniowe dzięki lepszemu scoringowi z ryzykiem kredytowym – przekonuje Artur Olech. – Z drugiej strony tworzymy dodatkowe możliwości sprzedaży, bo we wszystkich branżach, gdzie wprowadzono takie wygodne narzędzia płatności lub abonament, sprzedaż wzrosła o 30%. Wartość kupowanych produktów też wzrosła, więc nie ma powodu, żeby to się nie wydarzyło też w ubezpieczeniach – dodaje.
(AM, źródło: Allianz, Newseria)

 

MAK Ubezpieczenia: Robert Grabowski nowym członkiem zarządu

Robert Grabowski, dotychczasowy dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie i Osobowych MAK Ubezpieczenia, został członkiem zarządu firmy brokerskiej....


czytaj dalej

PWS Konstanta: Adam H. Pustelnik nowym wiceprezesem zarządu

26 września Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PWS Konstanta powołało Adama H. Pustelnika na stanowisko wiceprezesa zarządu. W ramach swoich...


czytaj dalej

Simplesurance: Z Berlina do USA

Simplesurance to kolejny start-up z branży insurtech, który zmierza do dokonania transformacji w ubezpieczeniach. Mieści się w Berlinie, gdzie ma...
czytaj dalej

S&P: Marsh udźwignie obciążenie po zakupie JLT

Po dokonaniu dogłębnej analizy biznesowo-finansowej S&P uważa, że Marsh&McLennan (MMC) poradzi sobie z utrzymaniem pozycji finansowej adekwatnej...
czytaj dalej

KNF po raz kolejny obniżyła karę dla Warty

16 października podczas czterysta siódmego posiedzenia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zdecydowała o obniżeniu kary nałożonej na TUiR Warta za...


czytaj dalej

„Rozmowy bez Asekuracji”: Sukces według OVB

W 37. odcinku „Rozmów bez Asekuracji” gościem podcastu był Artur Kijonka, prezes OVB. Okazją do rozmowy było 25 lat multiagencji w Polsce....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook