Reklama

Allianz: Polisy komunikacyjne w abonamencie
czwartek, 12 kwietnia 2018 08:44

Allianz we współpracy z polskim fintechem hiPRO wprowadził rozwiązanie, w ramach którego zaproponował klientom roczny abonament na ubezpieczenia komunikacyjne.

- Rozwiązania modułowe stają się coraz bardziej popularne. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dedykowany produkt – Allianz1 – dzięki któremu klienci mogą dobierać takie elementy ubezpieczenia, którą są im potrzebne w danym momencie. Co ważne płatności też są zaplanowane w miesięcznych składkach – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes Allianz Polska.

 Platforma działa bardzo prosto, bo jest to narzędzie, które integruje banki i instytucje płatnicze oraz ubezpieczycieli. Umożliwia także ocenę scoringu kredytowego – mówi Artur Olech, prezes zarządu hiPRO. – Ta platforma wpina się w sposób niewidoczny dla użytkownika, którym jest pośrednik, do systemu sprzedażowego towarzystwa ubezpieczeniowego, pozwalając właściwie w czasie rzeczywistym dokonywać płatności za produkty ubezpieczeniowe i zawierać umowy w formie abonamentu, który u nas jest kredytem bankowym. Cały proces odbywa się online, w kilkanaście sekund, bez konieczności przygotowywania jakichkolwiek dokumentów, bardzo szybko, prosto i wygodnie – dodaje.

Składki w ramach polisy abonamentowej można będzie finansować bezpiecznym produktem bankowym. Wszystko dokona się online w czasie jednej rozmowy z agentem Allianz. Nowe rozwiązanie pozwoli także na wygodne płatności, np. kartą bez użycia terminala. Docelowo umożliwi także lepsze dopasowanie wysokości składki dzięki wykorzystaniu scoringu kredytowego.

- Jak wynika z ankiety Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, aż 40% kierowców zapomina opłacić składkę, kiedy kupuje ją u ubezpieczyciela i decyduje się na rozłożenie płatności na kilka rat. Przy braku płatności za ratę ubezpieczenia polisa nie odnawia się automatycznie w kolejnym roku i klient nie jest objęty ochroną. W momencie spowodowania wypadku i konieczności wypłacenia odszkodowania przy nieważnej polisie, może to być brzemienne w skutkach – podkreśla Grzegorz Kulik.

Decydując się na zakup polisy abonamentowej, w której płatność rozłożona jest na 12 miesięcznych składek, klient ma pełną ochronę ubezpieczeniową przez okres jej obowiązywania, nawet w przypadku opóźnienia płatności (ta kwestia jest rozwiązywana bezpośrednio z bankiem). Dodatkowo klienci z pozytywną oceną wiarygodności kredytowej będą mieli szansę na niższą cenę polisy.

Nowe rozwiązanie zostało wdrożony przez hiPRO – fintech założony przez doświadczonych menedżerów z branży bankowej i ubezpieczeniowej. Partnerem technologicznym projektu jest spółka Braintri. Narzędzie łączy system sprzedażowy ubezpieczyciela z ofertą bankową, zapewniając jednocześnie szybką weryfikację ratingu kredytowego i skorzystanie z płatności bezgotówkowych. Docelowo na platformie oferowanej przez hiPRO abonament będzie wspierało kilka instytucji bankowych.

- Na zachodzie Europy i w USA 90% polis sprzedaje się w wygodnym abonamencie. U nas ten wskaźnik jest znacznie niższy. Przyczyna jest prosta – nie ma dziś na rynku takiego rozwiązania. Aktualna oferta jest nie zawsze efektywna dla ubezpieczycieli i często zbyt droga dla klientów – zaznacza Artur Olech. Dzięki Allianz, który jest otwarty na współpracę ze start-upami, możemy dziś zaproponować klientom wygodne i bezpieczne rozwiązanie – dodaje.

Ekspert jest zdania, że z punktu widzenia towarzystwa ubezpieczeniowego nowe rozwiązanie dostarcza szereg korzyści. – Jest to przeniesienie poza bilans ubezpieczyciela wszystkich kosztów związanych z procesem obsługi rat, bo robi to bank. Obniża się też ryzyko ubezpieczeniowe dzięki lepszemu scoringowi z ryzykiem kredytowym – przekonuje Artur Olech. – Z drugiej strony tworzymy dodatkowe możliwości sprzedaży, bo we wszystkich branżach, gdzie wprowadzono takie wygodne narzędzia płatności lub abonament, sprzedaż wzrosła o 30%. Wartość kupowanych produktów też wzrosła, więc nie ma powodu, żeby to się nie wydarzyło też w ubezpieczeniach – dodaje.
(AM, źródło: Allianz, Newseria)

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook