Reklama

AXA Ubezpieczenia sięgnęła po sztuczną inteligencję
piątek, 13 kwietnia 2018 08:50

AXA Ubezpieczenia testuje rozwiązanie bazujące na sztucznej inteligencji. Narzędzie będzie wykorzystywane w likwidacji szkód majątkowych.

Wspomniane na wstępie narzędzie to algorytm sztucznej inteligencji, opracowany we współpracy z firmą ProService Finteco i Zakładem Sztucznej Inteligencji Politechniki Warszawskiej. Będzie on wykorzystywany w likwidacji szkód komunikacyjnych. W pierwszym rzędzie AXA Ubezpieczenia zastosuje algorytm w procesie wynajmu samochodu zastępczego. Dzięki analizie danych zakład będzie w stanie przewidzieć, czy klient będzie potrzebował samochód zastępczy po kolizji, czy wygodniej mu będzie wziąć gotówkę jako ekwiwalent.

- To jeden z elementów naszej strategii w likwidacji szkód majątkowych, której celem jest zachwycać klientów. Wdrażamy takie rozwiązania i podejmujemy takie działania, dzięki którym mamy możliwość przewidywać potrzeby i wiedzieć precyzyjnie, jakie usługi zaproponować klientom. W efekcie jesteśmy w stanie likwidować szkody szybciej i zgodnie z oczekiwaniami klientów. Firmie daje to przewidywalność kosztów i zwiększenie rentowności biznesu. A to oznacza większe pole do testowania i wprowadzania kolejnych udogodnień – mówi „GU” Aleksandra Leszczyńska, rzecznik AXA w Polsce.

Na razie algorytm jest w trakcie pilotażu, ale już zbiera nagrody. Podczas odbywającej się 10 kwietnia siódmej Wielkiej Gali Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń narzędzie AXA Ubezpieczenia zdobyło statuetkę przyznawaną dla najciekawszej innowacji dla ubezpieczeń.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Aviva: Krzysztof Czekała szefem zespołu badającego rynek i wiedzę o kliencie

Krzysztof Czekała, związany z Avivą od 2015 roku jako menedżer ds. planowania strategicznego i analiz, przejął dodatkowo odpowiedzialność za...


czytaj dalej

AXA Ubezpieczenia: Marcin Nedwidek nowym członkiem zarządu

AXA Ubezpieczenia TUiR zapełnia wakat w zarządzie powstały lipcu w wyniku przejścia Henry’ego de Courtois do paryskiej centrali ubezpieczyciela....


czytaj dalej

Willis: Rozbieżności w kwestii kierowania polityką cyberbezpieczeństwa

Większość kadry zarządzającej firm z całego świata ma świadomość, że staje przed dylematem „specjalista czy generalista” w kwestii obsady...


czytaj dalej

Aon: Dyrektor z PwC pokieruje fuzjami

Firma brokerska Aon zatrudniła dyrektora z PwC, aby rozwijał możliwości w zakresie fuzji i przejęć infrastrukturalnych i rozwiązań transakcyjnych...


czytaj dalej

UFG: Pełny dostęp online do bazy polis komunikacyjnych

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UDG) uruchomił nowe funkcjonalności udostępniania danych ze swojej ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych....


czytaj dalej

PZU: Nowa kampania reklamowa AC

17 września rozpoczęła się nowa kampania reklamowa PZU Auto AC. Główny przekaz akcji zbudowany jest wokół dwóch benefitów: PZU Auto AC z opcją...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook