Reklama

Pramerica Życie: Pracownicy cenią benefity ubezpieczeniowe
wtorek, 17 kwietnia 2018 08:47

72% posiadaczy polisy ubezpieczeniowej uczestniczących w badaniu Pramerica Insight czuje się pewnie, że w razie nieszczęśliwego zdarzenia losowego ich bliscy nie pozostaną bez środków do życia. Z tego powodu cenią produkty ochronne również jako benefit oferowany przez pracodawców. Według Pramerica Insight taka oferta została przedstawiona przez pracodawcę 74% respondentom zatrudnionym na etat.

Połowa badanych uważa za ważne albo bardzo ważne posiadanie ubezpieczenia na życie. Wynika to też z celów finansowych, które chcieliby osiągnąć – dla 69% pracowników najważniejsze jest zagwarantowanie możliwości pokrycia niespodziewanych wydatków na leczenie, 68% nie chce stać się finansowym obciążeniem dla najbliższych, a 64% chciałoby zapewnić rodzinie odpowiedni poziom życia w razie swojej śmierci lub inwalidztwa.

- Jedną z ważnych korzyści polis grupowych jest możliwość ubezpieczenia życia pracownika z zastosowaniem uproszczonej analizy stanu zdrowia ubezpieczonego – tłumaczy Dariusz Modzelewski, dyrektor działu sprzedaży ubezpieczeń grupowych Pramerica Życie.

Aż 97% zatrudnionych uczestników badania zadeklarowało, że ubezpieczenie na życie oferowane przez ich pracodawcę jest dla nich ważne lub bardzo ważne.

- Coraz częściej to pracodawca bierze na siebie koszty składek ubezpieczeń grupowych, traktując to jako dodatkową zachętę do pracy. Oczywiście oferowane są również pakiety, kiedy to pracownik w części lub w całości opłaca składkę. Ze względu na liczbę polis w ramach ubezpieczenia grupowego, składka i tak jest atrakcyjna dla pracownika, bo stosunkowo niższa od składek w indywidualnych ubezpieczeniach na życie. Trzeba jednak pamiętać, że to pracodawca negocjuje wysokość sum ubezpieczenia i częściej są one dostosowane do specyfiki przedsiębiorstwa niż indywidualnych potrzeb pracowników. Ubezpieczenia grupowe to doskonały bonus, jednak warto rozważyć uzupełnienie ochrony indywidualną polisą dopasowaną do rzeczywistych potrzeb swoich i rodziny – dodaje Dariusz Modzelewski.  

O badaniu

Badanie Pramerica Insight zostało zrealizowane na rynku polskim przez IPSOS na zlecenie i według wytycznych Pramerica Życie TUIR i Prudential Financial w oparciu o wywiady na próbie 1000 zamożnych i średnio zamożnych Polaków w wieku 25-65 lat z gospodarstw domowych o przychodzie powyżej 4000 zł netto i zamieszkujących miasta wojewódzkie.
(AM, źródło: Pramerica Życie)

 

Z PZU do zarządu Alior Banku

17 października Katarzyna Sułkowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu Alior Banku. Rada nadzorcza spółki przyjęła rezygnację i z tym...


czytaj dalej

MAK Ubezpieczenia: Robert Grabowski nowym członkiem zarządu

Robert Grabowski, dotychczasowy dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie i Osobowych MAK Ubezpieczenia, został członkiem zarządu firmy brokerskiej....


czytaj dalej

Unia Berneńska: Beatriz Reguero nową przewodniczącą

17 października w Paryżu odbyło się doroczne walne zgromadzenie Unii Berneńskiej. Gospodarzem spotkania, które zgromadziło ponad 300 dyrektorów...


czytaj dalej

Aon: Wrześniowe katastrofy najkosztowniejsze

Szkody spowodowane przez huragany, powodzie i trzęsienia ziemi sprawiły, że wrzesień był pod względem katastrof naturalnych najkosztowniejszym jak...


czytaj dalej

PIU: Wynik bancassurance najsłabszy od lat

17 października podczas pierwszego dnia X Kongresu Bancassurance Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) zaprezentowała podsumowanie wyników bankowego...


czytaj dalej

Consultia: Korekta rocznej prognozy

Przez 9 miesięcy tego roku Consultia zebrała 155,1 mln zł, o 15,1% więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. (134,8 mln zł). Przychody...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook