Pramerica Życie: Pracownicy cenią benefity ubezpieczeniowe
wtorek, 17 kwietnia 2018 08:47

72% posiadaczy polisy ubezpieczeniowej uczestniczących w badaniu Pramerica Insight czuje się pewnie, że w razie nieszczęśliwego zdarzenia losowego ich bliscy nie pozostaną bez środków do życia. Z tego powodu cenią produkty ochronne również jako benefit oferowany przez pracodawców. Według Pramerica Insight taka oferta została przedstawiona przez pracodawcę 74% respondentom zatrudnionym na etat.

Połowa badanych uważa za ważne albo bardzo ważne posiadanie ubezpieczenia na życie. Wynika to też z celów finansowych, które chcieliby osiągnąć – dla 69% pracowników najważniejsze jest zagwarantowanie możliwości pokrycia niespodziewanych wydatków na leczenie, 68% nie chce stać się finansowym obciążeniem dla najbliższych, a 64% chciałoby zapewnić rodzinie odpowiedni poziom życia w razie swojej śmierci lub inwalidztwa.

- Jedną z ważnych korzyści polis grupowych jest możliwość ubezpieczenia życia pracownika z zastosowaniem uproszczonej analizy stanu zdrowia ubezpieczonego – tłumaczy Dariusz Modzelewski, dyrektor działu sprzedaży ubezpieczeń grupowych Pramerica Życie.

Aż 97% zatrudnionych uczestników badania zadeklarowało, że ubezpieczenie na życie oferowane przez ich pracodawcę jest dla nich ważne lub bardzo ważne.

- Coraz częściej to pracodawca bierze na siebie koszty składek ubezpieczeń grupowych, traktując to jako dodatkową zachętę do pracy. Oczywiście oferowane są również pakiety, kiedy to pracownik w części lub w całości opłaca składkę. Ze względu na liczbę polis w ramach ubezpieczenia grupowego, składka i tak jest atrakcyjna dla pracownika, bo stosunkowo niższa od składek w indywidualnych ubezpieczeniach na życie. Trzeba jednak pamiętać, że to pracodawca negocjuje wysokość sum ubezpieczenia i częściej są one dostosowane do specyfiki przedsiębiorstwa niż indywidualnych potrzeb pracowników. Ubezpieczenia grupowe to doskonały bonus, jednak warto rozważyć uzupełnienie ochrony indywidualną polisą dopasowaną do rzeczywistych potrzeb swoich i rodziny – dodaje Dariusz Modzelewski.  

O badaniu

Badanie Pramerica Insight zostało zrealizowane na rynku polskim przez IPSOS na zlecenie i według wytycznych Pramerica Życie TUIR i Prudential Financial w oparciu o wywiady na próbie 1000 zamożnych i średnio zamożnych Polaków w wieku 25-65 lat z gospodarstw domowych o przychodzie powyżej 4000 zł netto i zamieszkujących miasta wojewódzkie.
(AM, źródło: Pramerica Życie)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook