Reklama

Marsh/RIMS: Zarządzanie ryzykiem nie nadąża za postępem technologicznym
środa, 02 maja 2018 08:28

Za sprawą nowych technologii gwałtownym zmianom podlega sposób działania firm i ich interakcje z klientami, ale procesy zarządzania ryzykiem nie nadążają za ryzykami, jakie wiążą się z tymi przełomowymi technologiami – wynika z raportu opublikowanego przez Marsh i Risk Management Society.

Doroczny, piętnasty już raport Excellence in Risk Management oparty jest na ankiecie badającej wiedzę profesjonalistów od ryzyka i ich rolę w zarządzaniu innowacjami technologicznymi, takimi jak sztuczna inteligencja, blockchain i internet rzeczy. 59% respondentów potwierdziło, że ich firmy obecnie wykorzystują systemy funkcjonujące w obszarze internetu rzeczy lub sprawdzają możliwości ich wykorzystania; 47% wykorzystuje lub testuje wykorzystanie sztucznej inteligencji, a 24% wykorzystuje lub testuje technologię blockchain – cytuje portal Asia Insurance Review.

Mimo wzrostu, jedynie 14% jest przekonanych, że dysponuje przejrzystymi procedurami dotyczącymi ryzyk wynikających z zastosowania najnowocześniejszych technologii. Niemal połowa ankietowanych przyznaje, że nie posiada takich procedur. Dla przeważającej większości, 89%, zarządzanie ryzykiem w ich strukturach odgrywa rolę we wspieraniu i promowaniu innowacji. Bardzo niewielu uważa, że zarządzanie ryzykiem nie ma wpływu na innowacje (11%) lub je spowalnia (1%), a nikt nie widzi w nim bariery dla innowacji.

Większość respondentów jest najbardziej zainteresowanych technologią umożliwiającą im identyfikowanie nowych ryzyk (57%) i zwiększanie bezpieczeństwa danych (57%).
W odpowiedzi na pytanie, co dla ich firm oznacza cyfryzacja, większość wymieniła usprawnienia operacyjne, takie jak szybsze dostarczanie towarów i automatyzacja procesów, bardziej niż inicjatywy rozwojowe, takie jak nowe modele funkcjonowania biznesowego i zmiany w interakcjach z klientami.

Ignorując inicjatywy rozwojowe, profesjonaliści od ryzyka nie są w stanie w pełni zrozumieć zmieniającego się profilu ryzyka ich organizacji – zauważają autorzy raportu. Dzisiejsze firmy muszą zadawać sobie pytania: jakie nowe rynki chcemy otwierać? Jak pozycjonujemy firmę do rozwoju?

Nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, blockchain i internet rzeczy szybko stają się nową normą, a tymczasem zarządzanie ryzykiem pozostaje w tyle – podsumował Brian Elowe, dyrektor Marsh ds. relacji z klientami na Amerykę Płn. – Tylko zadając pytania prowadzące do poznania rozwiązań technologicznych i ich wykorzystania w całej strukturze firmy, specjaliści od ryzyka mogą naprawdę zrozumieć swoje ryzyka i odpowiednio reagować.

W raporcie uwzględniono 450 odpowiedzi na ankietę online oraz serię grup fokusowych. Badania przeprowadzono w styczniu i lutym 2018 r.
AC

 

MAK Ubezpieczenia: Robert Grabowski nowym członkiem zarządu

Robert Grabowski, dotychczasowy dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie i Osobowych MAK Ubezpieczenia, został członkiem zarządu firmy brokerskiej....


czytaj dalej

PWS Konstanta: Adam H. Pustelnik nowym wiceprezesem zarządu

26 września Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PWS Konstanta powołało Adama H. Pustelnika na stanowisko wiceprezesa zarządu. W ramach swoich...


czytaj dalej

Simplesurance: Z Berlina do USA

Simplesurance to kolejny start-up z branży insurtech, który zmierza do dokonania transformacji w ubezpieczeniach. Mieści się w Berlinie, gdzie ma...
czytaj dalej

S&P: Marsh udźwignie obciążenie po zakupie JLT

Po dokonaniu dogłębnej analizy biznesowo-finansowej S&P uważa, że Marsh&McLennan (MMC) poradzi sobie z utrzymaniem pozycji finansowej adekwatnej...
czytaj dalej

KNF po raz kolejny obniżyła karę dla Warty

16 października podczas czterysta siódmego posiedzenia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zdecydowała o obniżeniu kary nałożonej na TUiR Warta za...


czytaj dalej

„Rozmowy bez Asekuracji”: Sukces według OVB

W 37. odcinku „Rozmów bez Asekuracji” gościem podcastu był Artur Kijonka, prezes OVB. Okazją do rozmowy było 25 lat multiagencji w Polsce....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook