Reklama

Aon Polska: RIM pomaga firmom w odpowiednim zarządzaniu ryzykiem
piątek, 18 maja 2018 08:42

RMI (Risk Maturity Index), czyli indeks dojrzałości zarządzania ryzykiem – taką nazwę nosi narzędzie Aon, które może wspomóc polskie firmy w odpowiednim przygotowaniu na wystąpienie różnego rodzaju ryzyk. A z raportu brokera zatytułowanego „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami w Polsce 2017/2018”* wynika, że przedsiębiorstwa w Polsce czują się w coraz mniejszym stopniu przygotowane na różnego rodzaju ryzyka – także na te, które są dla nich najistotniejsze.

Jednym z ryzyk wymienianych przez wielu przedsiębiorców w Polsce jako kluczowe są zmiany w otoczeniu regulacyjnym, na co wpływ ma z pewnością duża liczba zmian przepisów wprowadzanych corocznie dla przedsiębiorców. W 2018 roku już nastąpiło wiele istotnych zmian prawnych, a w kolejce czekają następne.

- W bieżącym roku wprowadzanych jest szereg istotnych zmian w regulacjach, na które firmy muszą być gotowe. Niewątpliwie największą z nich jest ta związana z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych i cyberbezpieczeństwa (RODO), która będzie obowiązywała od 25 maja 2018 roku. Nowe regulacje to nowe wyzwania i konieczność dostosowania się do nich. Wraz z wprowadzaniem nowych przepisów i regulacji zwiększa się ryzyko regulacyjne i tym samym obowiązki i kary, jak np. w przypadku RODO czy MAD. Rosną koszty związane z wdrożeniem regulacji, a zagadnienia związane z ryzykiem pojawiają się niemal w każdej z nich. Dodatkowo istnieje szereg wyzwań w obszarze ekonomii, demografii, geopolityki czy technologii – podkreśla Janusz Słobosz, dyrektor Działu Doradztwa ds. Zarządzania Ryzykiem Aon. – Zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem w jeszcze większym stopniu nabierają znaczenia. Można założyć, że firmy dokonują wszelkich starań, aby odpowiednio się do tych zmian przygotować, jednak zawsze pozostaje ta niepewność, czy wszystkie zmiany zostały uwzględnione, a także pojawiają się pytania i wątpliwości związane z zastosowaniem nowych aktów prawnych. Dlatego warto spojrzeć na organizację całościowo, gdyż może to pomóc w podejmowaniu proaktywnych i skutecznych działań. Na pewno jako punkt startowy bardzo pomocny jest indeks RMI stworzony przez Aon – dodaje.

Risk Maturity Index (RMI), czyli indeks dojrzałości zarządzania ryzykiem, to narzędzie opracowane kilka lat temu przez Aon wraz z Wharton School Uniwersytetu Pensylwania. Na świecie badaniu poddało się 1820 firm, w tym 410 w obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód oraz Afryka). Byli to reprezentanci 28 branż, zlokalizowani na wszystkich kontynentach.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 22 z datą wydawniczą 28 maja.

***

*http://www.gu.com.pl/...
AM, news@gu.com.pl
(źródło: Aon Polska)

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook