PZU SA: Decyzja ws. dywidendy i zmian w statucie zapadnie 28 czerwca
środa, 30 maja 2018 08:37

28 czerwca odbędzie się Zwyczajne Walne Zgromadzenie PZU SA. W jego trakcie akcjonariusze ubezpieczyciela rozliczą poprzedni rok, podejmą decyzję w sprawie wypłaty dywidendy oraz zdecydują w sprawie zmian w statucie spółki.

Z przedstawionych przez PZU SA projektów uchwał wynika, że zgodnie z wcześniejszą rekomendacją zarządu zakładu proponowana wysokość dywidendy z zysku netto spółki za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2017 roku, wynoszącego 2,43 mld zł (dokładnie 2 433 874 473,43 zł) to blisko 2,16 mld zł (2 158 807 500 zł), czyli 2,5 zł na jedną akcję. Pozostała kwota miałaby zostać podzielona w następujący sposób: 6,71 mln zł (6714 tys. zł) trafiłoby na odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, 19,68 mln zł (19 681 287,17 zł) na pokrycie strat z lat ubiegłych wynikających z ostatecznego rozliczenia nabycia zorganizowanej części BPH przez Alior Bank, natomiast 248,67 mln zł (248 671 686,26 zł) – na kapitał zapasowy

Ta ostatnia kwota posłużyłaby ubezpieczycielowi do sfinansowania akwizycji.

- Grupa cały czas analizuje możliwości akwizycyjne, które byłyby zgodne z jej strategią. Na razie nie mamy żadnej pojedynczej transakcji, którą moglibyśmy zakomunikować, ale w tych obszarach strategicznych, jak zarządzanie aktywami, zdrowie, cały czas patrzymy na możliwości i one są na tyle poważne, że jeśli miałyby się zmaterializować w tym roku – przy progu 200%, który chcemy utrzymać – wówczas potrzebny nam będzie bufor bezpieczeństwa i to jest to 5%, który zatrzymaliśmy, by sfinansować te transakcje – powiedział 16 maja prezes PZU SA Paweł Surówka podczas konferencji prasowej po prezentacji wyników finansowych ubezpieczyciela za I kwartał tego roku. Dodał, że Grupa PZU analizuje możliwości akwizycyjne w takich obszarach, jak zdrowie i zarządzanie aktywami.

W uchwale zaproponowano, aby dniem dywidendy został 12 września, a dniem wypłaty dywidendy – 3 października.

Zmiany w statucie

Kolejnym istotnym punktem porządku obrad Zgromadzenia są zmiany w statucie spółki. Wśród zgłoszonych propozycji znajdują się korekty postanowień dotyczących m.in. ograniczenia prawa głosowania akcjonariuszy, rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania zarządu z działalności spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, a także udzielenia absolutorium poszczególnym członkom jej organów, ilości członków rady nadzorczej posiadających uprawnienia w dziedzinie rachunkowości lub rewizji finansowej w rozumieniu i zgodnie z wymogami ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, ilości członków RN spełniających kryteria niezależności oraz określenia tych kryteriów, powołania komitetu audytu, liczebności jego składu, kompetencji członków i zadań organu. Ponadto zmiany dotyczą komitetu nominacji i wynagrodzeń, kompetencji dotyczących zwoływania posiedzeń RN, zakresu oceny sprawozdania zarządu z działalności spółki i sprawozdania z działalności grupy kapitałowej PZU oraz sprawozdania finansowego spółki i skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy za ubiegły rok obrotowy wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania obowiązkowych badań sprawozdań finansowych, udzielania zgody na zawarcie przez spółkę umowy z podmiotem z nią powiązanym umowy, której przedmiot ma wartość co najmniej 10% kapitałów własnych spółki, z wyłączeniem umów typowych, zawieranych na warunkach rynkowych, w ramach prowadzonej działalności operacyjnej.

Zarząd poinformuje o wydatkach reprezentacyjnych

Pozostałe punkty porządku obrad ZWZ dotyczą standardowych kwestii głosowanych podczas każdego Zgromadzenia. Są to m.in. rozpatrzenie sprawozdań finansowych PZU SA i Grupy PZU za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2017 roku oraz sprawozdań z działalności zarządu i rady nadzorczej spółki, a także podjęcie uchwał w sprawie udzielenia absolutorium członkom obu organów z wykonania przez nich obowiązków w 2017 roku. Pewną nowością będzie rozpatrzenie sprawozdania zarządu PZU SA o wydatkach reprezentacyjnych, a także wydatkach na usługi prawne, marketingowe, usługi w zakresie public relations i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem za rok 2017.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Sompo: Ubezpieczenie ryzyk transakcyjnych w Europie

Sompo International Holdings Ltd. z siedzibą na Bermudach, wyspecjalizowany dostawca ubezpieczeń i reasekuracji majątkowej, ogłosił, że jego...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

UFG: Wzrost wpływów, spadek wartości odszkodowań i świadczeń

W ubiegłym roku spadła wartość odszkodowań i świadczeń z działalności podstawowej, wypłaconych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) –...


czytaj dalej

Generali: Modyfikacje w ofercie produktowej

22 czerwca Generali wprowadziło szereg zmian w swojej ofercie produktowej. Modyfikacje były efektem wspólnej pracy członków grupy roboczej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook