Reklama

PZU SA: Decyzja ws. dywidendy i zmian w statucie zapadnie 28 czerwca
środa, 30 maja 2018 08:37

28 czerwca odbędzie się Zwyczajne Walne Zgromadzenie PZU SA. W jego trakcie akcjonariusze ubezpieczyciela rozliczą poprzedni rok, podejmą decyzję w sprawie wypłaty dywidendy oraz zdecydują w sprawie zmian w statucie spółki.

Z przedstawionych przez PZU SA projektów uchwał wynika, że zgodnie z wcześniejszą rekomendacją zarządu zakładu proponowana wysokość dywidendy z zysku netto spółki za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2017 roku, wynoszącego 2,43 mld zł (dokładnie 2 433 874 473,43 zł) to blisko 2,16 mld zł (2 158 807 500 zł), czyli 2,5 zł na jedną akcję. Pozostała kwota miałaby zostać podzielona w następujący sposób: 6,71 mln zł (6714 tys. zł) trafiłoby na odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych, 19,68 mln zł (19 681 287,17 zł) na pokrycie strat z lat ubiegłych wynikających z ostatecznego rozliczenia nabycia zorganizowanej części BPH przez Alior Bank, natomiast 248,67 mln zł (248 671 686,26 zł) – na kapitał zapasowy

Ta ostatnia kwota posłużyłaby ubezpieczycielowi do sfinansowania akwizycji.

- Grupa cały czas analizuje możliwości akwizycyjne, które byłyby zgodne z jej strategią. Na razie nie mamy żadnej pojedynczej transakcji, którą moglibyśmy zakomunikować, ale w tych obszarach strategicznych, jak zarządzanie aktywami, zdrowie, cały czas patrzymy na możliwości i one są na tyle poważne, że jeśli miałyby się zmaterializować w tym roku – przy progu 200%, który chcemy utrzymać – wówczas potrzebny nam będzie bufor bezpieczeństwa i to jest to 5%, który zatrzymaliśmy, by sfinansować te transakcje – powiedział 16 maja prezes PZU SA Paweł Surówka podczas konferencji prasowej po prezentacji wyników finansowych ubezpieczyciela za I kwartał tego roku. Dodał, że Grupa PZU analizuje możliwości akwizycyjne w takich obszarach, jak zdrowie i zarządzanie aktywami.

W uchwale zaproponowano, aby dniem dywidendy został 12 września, a dniem wypłaty dywidendy – 3 października.

Zmiany w statucie

Kolejnym istotnym punktem porządku obrad Zgromadzenia są zmiany w statucie spółki. Wśród zgłoszonych propozycji znajdują się korekty postanowień dotyczących m.in. ograniczenia prawa głosowania akcjonariuszy, rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania zarządu z działalności spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy, a także udzielenia absolutorium poszczególnym członkom jej organów, ilości członków rady nadzorczej posiadających uprawnienia w dziedzinie rachunkowości lub rewizji finansowej w rozumieniu i zgodnie z wymogami ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, ilości członków RN spełniających kryteria niezależności oraz określenia tych kryteriów, powołania komitetu audytu, liczebności jego składu, kompetencji członków i zadań organu. Ponadto zmiany dotyczą komitetu nominacji i wynagrodzeń, kompetencji dotyczących zwoływania posiedzeń RN, zakresu oceny sprawozdania zarządu z działalności spółki i sprawozdania z działalności grupy kapitałowej PZU oraz sprawozdania finansowego spółki i skonsolidowanego sprawozdania finansowego grupy za ubiegły rok obrotowy wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzania obowiązkowych badań sprawozdań finansowych, udzielania zgody na zawarcie przez spółkę umowy z podmiotem z nią powiązanym umowy, której przedmiot ma wartość co najmniej 10% kapitałów własnych spółki, z wyłączeniem umów typowych, zawieranych na warunkach rynkowych, w ramach prowadzonej działalności operacyjnej.

Zarząd poinformuje o wydatkach reprezentacyjnych

Pozostałe punkty porządku obrad ZWZ dotyczą standardowych kwestii głosowanych podczas każdego Zgromadzenia. Są to m.in. rozpatrzenie sprawozdań finansowych PZU SA i Grupy PZU za rok obrotowy zakończony dnia 31 grudnia 2017 roku oraz sprawozdań z działalności zarządu i rady nadzorczej spółki, a także podjęcie uchwał w sprawie udzielenia absolutorium członkom obu organów z wykonania przez nich obowiązków w 2017 roku. Pewną nowością będzie rozpatrzenie sprawozdania zarządu PZU SA o wydatkach reprezentacyjnych, a także wydatkach na usługi prawne, marketingowe, usługi w zakresie public relations i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem za rok 2017.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook