SAS: PZU wdrożył system antyfraudowy FMS
środa, 13 czerwca 2018 08:53

PZU wprowadził FMS, nowoczesny na polskim rynku system antyfraudowy. Dzięki narzędziu wskaźnik ochrony przed nienależną wypłatą zwiększył się o 50%.

FMS, platforma analityczna zapewniająca systemowe zabezpieczenie przed wyłudzeniami i zorganizowanymi praktykami we wszystkich obszarach działania ubezpieczyciela, został zbudowany w PZU w oparciu o narzędzia SAS. System zapewnia ocenę szkód w czasie rzeczywistym zaraz po ich zgłoszeniu oraz kompleksowy monitoring w trakcie całego procesu ich obsługi. Dzięki temu możliwa jest efektywna ochrona przed nienależnymi wypłatami odszkodowań oraz szybsza weryfikacja zgłoszeń i wypłata środków w przypadku roszczeń zasadnych. System pozwala również chronić klientów, którzy mogą stać się ofiarami prób wyłudzenia. Zastosowanie zaawansowanych technik analitycznych, takich jak np. machine learning, text mining oraz wykorzystanie pozyskanej wiedzy do doskonalenia modeli i algorytmów reguł pozwalają na skuteczną prewencję wobec dynamicznie zmieniających się i coraz bardziej wyrafinowanych sposobów działania oszustów.

- W procesie przeciwdziałania nadużyciom kluczowy jest czas. Już w momencie zgłoszenia szkody potrzebna jest wiedza, czy roszczenie nie jest potencjalnym nadużyciem. Nasz system zapewnia taką możliwość. Analityka typuje podejrzane zdarzenia w czasie rzeczywistym, natomiast po stronie pracowników operacyjnych i śledczych leży udowodnienie, że faktycznie mamy do czynienia z nadużyciem. Pracownicy mają do dyspozycji szereg reguł określających podejrzane zjawiska oraz dokładny opis każdego przypadku, co ułatwia podjęcie trafnej decyzji. Warto też podkreślić, że dysponujemy przygotowanymi scenariuszami działania w przypadku spadku efektywności systemu. Modele i reguły wymagają aktualizacji w trakcie użytkowania systemu, co wynika z dynamicznych zmian, jakie zachodzą na rynku i potrzeby weryfikacji zjawisk, które system ma typować – tłumaczy Bartłomiej Litwińczuk, członek zarządu PZU Życie.

Dodatkowymi korzyściami płynącymi z FMS są optymalizacja i wzrost skuteczności procesu przeciwdziałania nadużyciom w ramach całej organizacji.

- Detekcja nadużyć w branży ubezpieczeniowej jest trudnym zadaniem, ponieważ tego typu działania przybierają różne formy i często zaangażowanych jest w nie wiele osób. Kontrole i procedury oparte na manualnej pracy śledczych, którzy analizują podejrzane przypadki to dziś niewystarczające podejście prewencyjne. Niezbędne jest wykorzystanie nowoczesnych metod analitycznych, takich jak np. uczenie maszynowe, które poprzez zastosowanie modeli predykcyjnych pozwala wychwytywać zmieniające się nieustannie zachowania i typy nadużyć – podsumowuje Alicja Wiecka, dyrektor zarządzający SAS Polska.   
(AM, źródło: SAS)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Sompo: Ubezpieczenie ryzyk transakcyjnych w Europie

Sompo International Holdings Ltd. z siedzibą na Bermudach, wyspecjalizowany dostawca ubezpieczeń i reasekuracji majątkowej, ogłosił, że jego...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

UFG: Wzrost wpływów, spadek wartości odszkodowań i świadczeń

W ubiegłym roku spadła wartość odszkodowań i świadczeń z działalności podstawowej, wypłaconych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) –...


czytaj dalej

Generali: Modyfikacje w ofercie produktowej

22 czerwca Generali wprowadziło szereg zmian w swojej ofercie produktowej. Modyfikacje były efektem wspólnej pracy członków grupy roboczej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook