Reklama

Agenci PZU podbijają internet
wtorek, 03 lipca 2018 08:25

Czy internet to wróg czy przyjaciel agenta? Właściwie wykorzystany, może stać się dla pośrednika źródłem wielu nowych klientów oraz wzmocnić jego markę osobistą. Barierą jest często brak wiedzy informatycznej i zwyczajny brak czasu. Dlatego PZU, którego strategia nie od dziś zakłada innowacyjność, postanowił wyjść naprzeciw swoim agentom i pomóc im skutecznie wypromować się w sieci.

Jak dać się znaleźć klientowi w sieci?

Narzędzia, które dajemy, to jeden z przykładów szerokiego wsparcia, jakie otrzymuje agent współpracujący z PZU. Działania, jakie podjęliśmy, aby wypromować naszych pośredników, to nie tylko odpowiedź na ich potrzeby. To również możliwości, które chcemy wykorzystać, aby ułatwić klientowi kontakt z doradcą ubezpieczeniowym – tłumaczy Michał Świderski, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej w PZU SA.

Pierwszymi pytaniami, jakie postawiliśmy sobie w tym projekcie, były: gdzie i w jaki sposób chcielibyśmy pojawiać się w sieci? Wykorzystując narzędzia oraz możliwości, jakie oferuje nam rynek, stworzyliśmy plan zakładający widoczność agenta na stronach, mapach oraz portalach społecznościowych. Aby ten plan mógł zostać zrealizowany, niezbędne było stworzenie wewnętrznego systemu, dzięki któremu jesteśmy w stanie zarządzać dużą liczbą lokalizacji, dokonywać zmian i aktualizacji bez każdorazowej inicjatywy po stronie agenta – wyjaśnia Ewelina Piechowicz, główny specjalista ds. wsparcia rozwoju placówek agencyjnych w Biurze Sprzedaży Wyłącznej PZU SA.

Ważnym krokiem było stworzenie spójnych, jednolitych i profesjonalnych stron, które stały się wizytówką agenta. Strony internetowe zawierają formularz kontaktowy, ułatwiający klientowi umówienie wizyty. Na stronach widnieje również krótki opis agenta oraz zdjęcie.

Przez Google Maps wprost do agenta PZU

Ogromna liczba użytkowników smartfonów nie wyobraża sobie odnalezienia celu bez użycia aplikacji GoogleMaps. Nie dziwi zatem pomysł stworzenia wizytówek wszystkim agentom, którzy posiadają biura, i zamieszczenie na nich informacji o godzinach otwarcia oraz danych teleadresowych. Wizytówki są zintegrowane z mapą na stronie internetowej agenta.

Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy za pomocą telefonu będzie mógł odnaleźć swojego doradcę ubezpieczeniowego. Aby móc lepiej zarządzać wizytówkami, obserwujemy statystyki dotyczące liczby wyszukiwań. Klienci za pośrednictwem map Google’a łączą się również z naszymi agentami telefonicznie oraz pozytywnie komentują łatwość odnalezienia placówki, korzystając z wyznaczenia trasy na mapie – dodaje Ewelina Piechowicz.


Nowy portal dla przyszłych i obecnych agentów

Ostatnim spoiwem, które łączy działania promujące agenta w internecie, jest nowy, unikatowy portal www.agentpzu.pl. Serwis skierowany bezpośrednio do agentów dostępny jest dla każdego.

Jestem wielkim zwolennikiem komunikacji online. Serwis pomoże nam dotrzeć do naszych pośredników z informacjami o zmieniających się trendach rynkowych czy ważnych zmianach w prawie, mających wpływ na pracę agenta. Nowy portal www.agentpzu.pl stworzony został, aby zainspirować potencjalnych kandydatów na agentów ubezpieczeniowych, pokazać pracę agenta ubezpieczeniowego z innej strony – komentuje Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU SA, którego możemy zobaczyć na stronie w filmie promującym portal.

Serwis daje agentowi możliwość zamieszczania ogłoszeń o poszukiwaniu pracownika. Stworzyliśmy miejsce, gdzie agenci z jednej strony będą mogli informować o wydarzeniach lokalnych, w jakich biorą udział, z drugiej strony docieramy z poradami eksperckimi i artykułami branżowymi – dodaje Ewelina Piechowicz.


A co na to agenci?

Markę tworzy spójność, dlatego głównym założeniem projektu było wzajemne uzupełnianie się nowo powstałych narzędzi do promowania agentów w internecie. A jak ten pomysł odbierają sami zainteresowani?

– Strona oraz wizytówki na GoogleMaps, które powstały podczas projektu, zawierają wszystkie potrzebne informacje do odnalezienia mnie za pomocą tabletu, telefonu czy laptopa. Czekaliśmy na taki rodzaj wsparcia ze strony PZU, dlatego tym bardziej cieszy mnie ta inicjatywa – mówi agentka Ewa Orzeł.

Strona daje mi nowe możliwości wypromowania swoich biur, przede wszystkim pozwala trafić do większej liczby klientów. Dodatkowym atutem jest łatwość zakładania strony, która jest darmowa, i nie muszę martwić się o jej pozycjonowanie. Prowadząc kilka biur, wiem, jak ciężko jest znaleźć pracownika, dlatego ucieszyłem się ze stworzenia takiej „tablicy ogłoszeń” na nowym portalu dla agentów Tomasz Szajder.

Coraz większa liczba Polaków poszukuje informacji o produktach i usługach w internecie. Agenci ubezpieczeniowi również mogą skorzystać na cyfrowej transformacji, jeśli pozwolą się łatwo znaleźć swoim przyszłym klientom za pomocą wyszukiwarki czy w mediach społecznościowych. Narzędzia oferowane przez PZU mogą być w tym procesie bardzo pomocne. 


 

Superpolisa: Anna Bernacka-Matras pełnomocnikiem zarządu ds. sprzedaży

Anna Bernacka-Matras, przez ostatnie lata dyrektor największego przedstawicielstwa w strukturach sprzedażowych Grupy Ergo Hestia, dołączyła w...


czytaj dalej

TU Zdrowie: Sławomir Koszewski nowym członkiem zarządu

2 listopada rada nadzorcza TU Zdrowie powołała Sławomira Koszewskiego na stanowisko członka zarządu, odpowiedzialnego za Pion Ubezpieczeń.

...


czytaj dalej

Talanx: Wzrost zysków mimo dużych obciążeń

Przez trzy kwartały obecnego roku Grupa Talanx zarobiła netto blisko 500 mln euro. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniły się niemal wszystkie...


czytaj dalej

Insurtech: Coraz więcej patentów

Inwestycje w insurtech nadal rosną w szybkim tempie, o czym świadczy liczba wniosków patentowych dotyczących rozwiązań odnoszących się do...


czytaj dalej

PIU: Prestiżowa nominacja dla kampanii #dziękiubezpieczeniom

Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) znalazła się wśród nominowanych do prestiżowej nagrody European Excellence Awards 2018 w kategorii Issues &...


czytaj dalej

Generali: Odejście od węgla

9 listopada Grupa Generali ogłosiła przyjęcie nowej polityki, która wykluczy ubezpieczenia dla nowych kopalni i elektrowni węglowych oraz dla...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook