Agenci PZU podbijają internet
wtorek, 03 lipca 2018 08:25

Czy internet to wróg czy przyjaciel agenta? Właściwie wykorzystany, może stać się dla pośrednika źródłem wielu nowych klientów oraz wzmocnić jego markę osobistą. Barierą jest często brak wiedzy informatycznej i zwyczajny brak czasu. Dlatego PZU, którego strategia nie od dziś zakłada innowacyjność, postanowił wyjść naprzeciw swoim agentom i pomóc im skutecznie wypromować się w sieci.

Jak dać się znaleźć klientowi w sieci?

Narzędzia, które dajemy, to jeden z przykładów szerokiego wsparcia, jakie otrzymuje agent współpracujący z PZU. Działania, jakie podjęliśmy, aby wypromować naszych pośredników, to nie tylko odpowiedź na ich potrzeby. To również możliwości, które chcemy wykorzystać, aby ułatwić klientowi kontakt z doradcą ubezpieczeniowym – tłumaczy Michał Świderski, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży detalicznej w PZU SA.

Pierwszymi pytaniami, jakie postawiliśmy sobie w tym projekcie, były: gdzie i w jaki sposób chcielibyśmy pojawiać się w sieci? Wykorzystując narzędzia oraz możliwości, jakie oferuje nam rynek, stworzyliśmy plan zakładający widoczność agenta na stronach, mapach oraz portalach społecznościowych. Aby ten plan mógł zostać zrealizowany, niezbędne było stworzenie wewnętrznego systemu, dzięki któremu jesteśmy w stanie zarządzać dużą liczbą lokalizacji, dokonywać zmian i aktualizacji bez każdorazowej inicjatywy po stronie agenta – wyjaśnia Ewelina Piechowicz, główny specjalista ds. wsparcia rozwoju placówek agencyjnych w Biurze Sprzedaży Wyłącznej PZU SA.

Ważnym krokiem było stworzenie spójnych, jednolitych i profesjonalnych stron, które stały się wizytówką agenta. Strony internetowe zawierają formularz kontaktowy, ułatwiający klientowi umówienie wizyty. Na stronach widnieje również krótki opis agenta oraz zdjęcie.

Przez Google Maps wprost do agenta PZU

Ogromna liczba użytkowników smartfonów nie wyobraża sobie odnalezienia celu bez użycia aplikacji GoogleMaps. Nie dziwi zatem pomysł stworzenia wizytówek wszystkim agentom, którzy posiadają biura, i zamieszczenie na nich informacji o godzinach otwarcia oraz danych teleadresowych. Wizytówki są zintegrowane z mapą na stronie internetowej agenta.

Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy za pomocą telefonu będzie mógł odnaleźć swojego doradcę ubezpieczeniowego. Aby móc lepiej zarządzać wizytówkami, obserwujemy statystyki dotyczące liczby wyszukiwań. Klienci za pośrednictwem map Google’a łączą się również z naszymi agentami telefonicznie oraz pozytywnie komentują łatwość odnalezienia placówki, korzystając z wyznaczenia trasy na mapie – dodaje Ewelina Piechowicz.


Nowy portal dla przyszłych i obecnych agentów

Ostatnim spoiwem, które łączy działania promujące agenta w internecie, jest nowy, unikatowy portal www.agentpzu.pl. Serwis skierowany bezpośrednio do agentów dostępny jest dla każdego.

Jestem wielkim zwolennikiem komunikacji online. Serwis pomoże nam dotrzeć do naszych pośredników z informacjami o zmieniających się trendach rynkowych czy ważnych zmianach w prawie, mających wpływ na pracę agenta. Nowy portal www.agentpzu.pl stworzony został, aby zainspirować potencjalnych kandydatów na agentów ubezpieczeniowych, pokazać pracę agenta ubezpieczeniowego z innej strony – komentuje Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU SA, którego możemy zobaczyć na stronie w filmie promującym portal.

Serwis daje agentowi możliwość zamieszczania ogłoszeń o poszukiwaniu pracownika. Stworzyliśmy miejsce, gdzie agenci z jednej strony będą mogli informować o wydarzeniach lokalnych, w jakich biorą udział, z drugiej strony docieramy z poradami eksperckimi i artykułami branżowymi – dodaje Ewelina Piechowicz.


A co na to agenci?

Markę tworzy spójność, dlatego głównym założeniem projektu było wzajemne uzupełnianie się nowo powstałych narzędzi do promowania agentów w internecie. A jak ten pomysł odbierają sami zainteresowani?

– Strona oraz wizytówki na GoogleMaps, które powstały podczas projektu, zawierają wszystkie potrzebne informacje do odnalezienia mnie za pomocą tabletu, telefonu czy laptopa. Czekaliśmy na taki rodzaj wsparcia ze strony PZU, dlatego tym bardziej cieszy mnie ta inicjatywa – mówi agentka Ewa Orzeł.

Strona daje mi nowe możliwości wypromowania swoich biur, przede wszystkim pozwala trafić do większej liczby klientów. Dodatkowym atutem jest łatwość zakładania strony, która jest darmowa, i nie muszę martwić się o jej pozycjonowanie. Prowadząc kilka biur, wiem, jak ciężko jest znaleźć pracownika, dlatego ucieszyłem się ze stworzenia takiej „tablicy ogłoszeń” na nowym portalu dla agentów Tomasz Szajder.

Coraz większa liczba Polaków poszukuje informacji o produktach i usługach w internecie. Agenci ubezpieczeniowi również mogą skorzystać na cyfrowej transformacji, jeśli pozwolą się łatwo znaleźć swoim przyszłym klientom za pomocą wyszukiwarki czy w mediach społecznościowych. Narzędzia oferowane przez PZU mogą być w tym procesie bardzo pomocne. 


 

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk zatwierdzony na stanowisku prezesa

13 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mirosława Kisyka na stanowisko prezesa zarządu MetLife...


czytaj dalej

Coface: Patrice Luscan prezesem ICISA

Podczas Walnego Zgromadzenia ICISA (International Credit Insurance and Surety Association), zorganizowanego w 90. rocznicę powstania...


czytaj dalej

Lloyd’s: Nowa cyfrowa platforma dystrybucji

Lloyd’s uruchomił nową cyfrową platformę dystrybucji – Lloyd’s Bridge – zaprojektowaną w celu szybkiego, łatwego i sprawnego połączenia firm...


czytaj dalej

KNF: Szereg zmian w Metodyce BION za 2017 rok

12 lipca w serwisie internetowym Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) opublikowana została nowa wersja Metodyki BION dla zakładów ubezpieczeń i...


czytaj dalej

Telematics Technologies: Istotna rola danych o ograniczeniach prędkości

Eksperci Telematics Technologies, dostawcy rozwiązania technologicznego dla Link4 Kasa Wraca wyjaśniają, w jaki sposób radzą sobie z rozproszonymi...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook