Reklama

UKNF: Interwencja w FCA w sprawie Revolut
poniedziałek, 09 lipca 2018 08:29

5 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wydała komunikat dotyczący Revolut. Przypomniała w nim, że nie ma możliwości odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań podmiotów działających w Polsce na zasadzie unijnej swobody przepływu usług, co umożliwiłoby zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów. KNF już interweniowała w instytucji sprawującej nadzór nad firmą.

W komunikacie Komisja przypomniała, że Revolut Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii jest instytucją pieniądza elektronicznego utworzoną w Wielkiej Brytanii na podstawie licencji udzielonej przez brytyjski Financial Conduct Authority i upoważniającej do prowadzenia działalności w zakresie wydawania pieniądza elektronicznego oraz świadczenia usług płatniczych, w tym prowadzenia rachunków płatniczych i wykonywania transakcji płatniczych. Ponieważ Revolut jest uprawniony do prowadzenia działalności na terytorium innych państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce (w ramach unijnej swobody świadczenia usług i na zasadzie „jednego paszportu europejskiego”), nadzór nie ma ani prawnych, ani operacyjnych możliwości „odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań tego typu podmiotów, umożliwiającej zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów”.

Na początku czerwca Revolut ogłosił, że dotychczas pozyskał w Europie 2 mln klientów. Najwięcej w Wielkiej Brytanii (ok. 900 tys.). Drugim i trzecim największym rynkiem dla firmy są Francja i Polska (według „Parkietu”, w naszym kraju z usług Revolut korzysta 130 tys. klientów). W ofercie firmy znajdują się m.in. produkty ochronne. Są to ubezpieczenia smartfonów przed różnymi rodzajami uszkodzeń (każde uszkodzenia spowodowane upadkiem, w tym uszkodzenia ekranu, szkody spowodowane przez zalanie, wszelkie szkody wyrządzone przez osobę trzecią, awarie nieobjęte gwarancją) i ubezpieczenia podróży w systemie pay-per-day, zapewniające opiekę medyczną i stomatologiczną w nagłych wypadkach podczas pobytu za granicą oraz dostęp do rozległej sieci placówek medycznych na całym świecie.

1 lipca Revolut poinformował o problemach z dokonywaniem płatności przez klientów w postaci opóźnień lub nieprawidłowego ich wykonania. W związku z tym oraz rosnącą skalą działalności spółki, Urząd KNF zwrócił się do swojego odpowiednika w Wielkiej Brytanii, nadzorującego Revolut Ltd, o zapewnienie i utrzymanie zwiększonego nadzoru nad spółką.
(AM, źródło: UKNF, Revolut, „Parkiet”, gu.com.pl)

 

Skarbiec TFI: Grzegorz Zatryb w zarządzie

Rada Nadzorcza Skarbiec TFI powołała 19 lipca 2019 r. w skład zarządu spółki Skarbiec TFI Grzegorza Zatryba, dyrektora inwestycyjnego Towarzystwa...


czytaj dalej

PTE PZU: Marek Sakowski nowym prezesem

Marcin Żółtek zrezygnował z funkcji prezesa Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU. Zastąpi go Marek Sakowski.

Jak czytamy w informacji...


czytaj dalej

Credendo: Przed nami wieprzowy kryzys?

Chiny są największym producentem wieprzowiny na świecie (co stanowi około 50% światowej produkcji, konsumpcji i inwentarza żywego), a wszelkie...


czytaj dalej

Lloyd’s: konsultacje zakończone, zaczyna się praca

Po zakończeniu 10-tygodniowego okresu konsultacji projektu „Przyszłość w Lloyd’s”, Lloyd’s potwierdził, że były one szerokie i przyniosły ponad...


czytaj dalej

Czy ubezpieczenie zdrowotne pomoże przy braku leków w aptekach?

Z szacunków Naczelnej Izby Aptekarskiej wynika, że problem z dostępnością lekarstw w aptekach dotyczy już nawet ok. 500 różnych leków. Wśród nich...


czytaj dalej

PIU: Klimatyczna ankieta dla pośredników

Polska Izba Ubezpieczeń zaprasza wszystkich pośredników do wypełnienia krótkiej ankiety, która dotyczy ryzyk klimatycznych.

Izba, która na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook