Reklama

UKNF: Interwencja w FCA w sprawie Revolut
poniedziałek, 09 lipca 2018 08:29

5 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wydała komunikat dotyczący Revolut. Przypomniała w nim, że nie ma możliwości odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań podmiotów działających w Polsce na zasadzie unijnej swobody przepływu usług, co umożliwiłoby zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów. KNF już interweniowała w instytucji sprawującej nadzór nad firmą.

W komunikacie Komisja przypomniała, że Revolut Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii jest instytucją pieniądza elektronicznego utworzoną w Wielkiej Brytanii na podstawie licencji udzielonej przez brytyjski Financial Conduct Authority i upoważniającej do prowadzenia działalności w zakresie wydawania pieniądza elektronicznego oraz świadczenia usług płatniczych, w tym prowadzenia rachunków płatniczych i wykonywania transakcji płatniczych. Ponieważ Revolut jest uprawniony do prowadzenia działalności na terytorium innych państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce (w ramach unijnej swobody świadczenia usług i na zasadzie „jednego paszportu europejskiego”), nadzór nie ma ani prawnych, ani operacyjnych możliwości „odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań tego typu podmiotów, umożliwiającej zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów”.

Na początku czerwca Revolut ogłosił, że dotychczas pozyskał w Europie 2 mln klientów. Najwięcej w Wielkiej Brytanii (ok. 900 tys.). Drugim i trzecim największym rynkiem dla firmy są Francja i Polska (według „Parkietu”, w naszym kraju z usług Revolut korzysta 130 tys. klientów). W ofercie firmy znajdują się m.in. produkty ochronne. Są to ubezpieczenia smartfonów przed różnymi rodzajami uszkodzeń (każde uszkodzenia spowodowane upadkiem, w tym uszkodzenia ekranu, szkody spowodowane przez zalanie, wszelkie szkody wyrządzone przez osobę trzecią, awarie nieobjęte gwarancją) i ubezpieczenia podróży w systemie pay-per-day, zapewniające opiekę medyczną i stomatologiczną w nagłych wypadkach podczas pobytu za granicą oraz dostęp do rozległej sieci placówek medycznych na całym świecie.

1 lipca Revolut poinformował o problemach z dokonywaniem płatności przez klientów w postaci opóźnień lub nieprawidłowego ich wykonania. W związku z tym oraz rosnącą skalą działalności spółki, Urząd KNF zwrócił się do swojego odpowiednika w Wielkiej Brytanii, nadzorującego Revolut Ltd, o zapewnienie i utrzymanie zwiększonego nadzoru nad spółką.
(AM, źródło: UKNF, Revolut, „Parkiet”, gu.com.pl)

 

KNF: Marek Chrzanowski zrezygnował

13 listopada przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Marek Chrzanowski złożył rezygnację z pełnionej przez siebie funkcji. Rezygnacja...


czytaj dalej

Superpolisa: Anna Bernacka-Matras pełnomocnikiem zarządu ds. sprzedaży

Anna Bernacka-Matras, przez ostatnie lata dyrektor największego przedstawicielstwa w strukturach sprzedażowych Grupy Ergo Hestia, dołączyła w...


czytaj dalej

Allianz: Górna połowa przedziału docelowego

Jest wysoce prawdopodobne, że Allianz osiągnie w 2018 r. zysk z górnej połowy przedziału docelowego – przewiduje dyrektor finansowy Giulio...


czytaj dalej

Talanx: Wzrost zysków mimo dużych obciążeń

Przez trzy kwartały obecnego roku Grupa Talanx zarobiła netto blisko 500 mln euro. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniły się niemal wszystkie...


czytaj dalej

UFG: 75% przypadków braku OC wykrytych bez udziału kierowcy

Przez 3 kwartały tego roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) wystawił ponad 68 tysięcy wezwań o zapłacenie kary za brak OC posiadaczy...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Generalnie o likwidacji

Opublikowany 13 listopada 41. odcinek podcastu „Rozmowy bez Asekuracji” poświęcony był najnowszym wdrożeniom w obszarze likwidacji szkód w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook