UKNF: Interwencja w FCA w sprawie Revolut
poniedziałek, 09 lipca 2018 08:29

5 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wydała komunikat dotyczący Revolut. Przypomniała w nim, że nie ma możliwości odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań podmiotów działających w Polsce na zasadzie unijnej swobody przepływu usług, co umożliwiłoby zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów. KNF już interweniowała w instytucji sprawującej nadzór nad firmą.

W komunikacie Komisja przypomniała, że Revolut Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii jest instytucją pieniądza elektronicznego utworzoną w Wielkiej Brytanii na podstawie licencji udzielonej przez brytyjski Financial Conduct Authority i upoważniającej do prowadzenia działalności w zakresie wydawania pieniądza elektronicznego oraz świadczenia usług płatniczych, w tym prowadzenia rachunków płatniczych i wykonywania transakcji płatniczych. Ponieważ Revolut jest uprawniony do prowadzenia działalności na terytorium innych państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce (w ramach unijnej swobody świadczenia usług i na zasadzie „jednego paszportu europejskiego”), nadzór nie ma ani prawnych, ani operacyjnych możliwości „odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań tego typu podmiotów, umożliwiającej zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów”.

Na początku czerwca Revolut ogłosił, że dotychczas pozyskał w Europie 2 mln klientów. Najwięcej w Wielkiej Brytanii (ok. 900 tys.). Drugim i trzecim największym rynkiem dla firmy są Francja i Polska (według „Parkietu”, w naszym kraju z usług Revolut korzysta 130 tys. klientów). W ofercie firmy znajdują się m.in. produkty ochronne. Są to ubezpieczenia smartfonów przed różnymi rodzajami uszkodzeń (każde uszkodzenia spowodowane upadkiem, w tym uszkodzenia ekranu, szkody spowodowane przez zalanie, wszelkie szkody wyrządzone przez osobę trzecią, awarie nieobjęte gwarancją) i ubezpieczenia podróży w systemie pay-per-day, zapewniające opiekę medyczną i stomatologiczną w nagłych wypadkach podczas pobytu za granicą oraz dostęp do rozległej sieci placówek medycznych na całym świecie.

1 lipca Revolut poinformował o problemach z dokonywaniem płatności przez klientów w postaci opóźnień lub nieprawidłowego ich wykonania. W związku z tym oraz rosnącą skalą działalności spółki, Urząd KNF zwrócił się do swojego odpowiednika w Wielkiej Brytanii, nadzorującego Revolut Ltd, o zapewnienie i utrzymanie zwiększonego nadzoru nad spółką.
(AM, źródło: UKNF, Revolut, „Parkiet”, gu.com.pl)

 

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk zatwierdzony na stanowisku prezesa

13 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mirosława Kisyka na stanowisko prezesa zarządu MetLife...


czytaj dalej

Coface: Patrice Luscan prezesem ICISA

Podczas Walnego Zgromadzenia ICISA (International Credit Insurance and Surety Association), zorganizowanego w 90. rocznicę powstania...


czytaj dalej

Lloyd’s: Nowa cyfrowa platforma dystrybucji

Lloyd’s uruchomił nową cyfrową platformę dystrybucji – Lloyd’s Bridge – zaprojektowaną w celu szybkiego, łatwego i sprawnego połączenia firm...


czytaj dalej

KNF: Szereg zmian w Metodyce BION za 2017 rok

12 lipca w serwisie internetowym Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) opublikowana została nowa wersja Metodyki BION dla zakładów ubezpieczeń i...


czytaj dalej

Telematics Technologies: Istotna rola danych o ograniczeniach prędkości

Eksperci Telematics Technologies, dostawcy rozwiązania technologicznego dla Link4 Kasa Wraca wyjaśniają, w jaki sposób radzą sobie z rozproszonymi...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook