Reklama

UKNF: Interwencja w FCA w sprawie Revolut
poniedziałek, 09 lipca 2018 08:29

5 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wydała komunikat dotyczący Revolut. Przypomniała w nim, że nie ma możliwości odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań podmiotów działających w Polsce na zasadzie unijnej swobody przepływu usług, co umożliwiłoby zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów. KNF już interweniowała w instytucji sprawującej nadzór nad firmą.

W komunikacie Komisja przypomniała, że Revolut Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii jest instytucją pieniądza elektronicznego utworzoną w Wielkiej Brytanii na podstawie licencji udzielonej przez brytyjski Financial Conduct Authority i upoważniającej do prowadzenia działalności w zakresie wydawania pieniądza elektronicznego oraz świadczenia usług płatniczych, w tym prowadzenia rachunków płatniczych i wykonywania transakcji płatniczych. Ponieważ Revolut jest uprawniony do prowadzenia działalności na terytorium innych państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce (w ramach unijnej swobody świadczenia usług i na zasadzie „jednego paszportu europejskiego”), nadzór nie ma ani prawnych, ani operacyjnych możliwości „odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań tego typu podmiotów, umożliwiającej zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów”.

Na początku czerwca Revolut ogłosił, że dotychczas pozyskał w Europie 2 mln klientów. Najwięcej w Wielkiej Brytanii (ok. 900 tys.). Drugim i trzecim największym rynkiem dla firmy są Francja i Polska (według „Parkietu”, w naszym kraju z usług Revolut korzysta 130 tys. klientów). W ofercie firmy znajdują się m.in. produkty ochronne. Są to ubezpieczenia smartfonów przed różnymi rodzajami uszkodzeń (każde uszkodzenia spowodowane upadkiem, w tym uszkodzenia ekranu, szkody spowodowane przez zalanie, wszelkie szkody wyrządzone przez osobę trzecią, awarie nieobjęte gwarancją) i ubezpieczenia podróży w systemie pay-per-day, zapewniające opiekę medyczną i stomatologiczną w nagłych wypadkach podczas pobytu za granicą oraz dostęp do rozległej sieci placówek medycznych na całym świecie.

1 lipca Revolut poinformował o problemach z dokonywaniem płatności przez klientów w postaci opóźnień lub nieprawidłowego ich wykonania. W związku z tym oraz rosnącą skalą działalności spółki, Urząd KNF zwrócił się do swojego odpowiednika w Wielkiej Brytanii, nadzorującego Revolut Ltd, o zapewnienie i utrzymanie zwiększonego nadzoru nad spółką.
(AM, źródło: UKNF, Revolut, „Parkiet”, gu.com.pl)

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook