Reklama

UKNF: Interwencja w FCA w sprawie Revolut
poniedziałek, 09 lipca 2018 08:29

5 lipca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wydała komunikat dotyczący Revolut. Przypomniała w nim, że nie ma możliwości odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań podmiotów działających w Polsce na zasadzie unijnej swobody przepływu usług, co umożliwiłoby zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów. KNF już interweniowała w instytucji sprawującej nadzór nad firmą.

W komunikacie Komisja przypomniała, że Revolut Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii jest instytucją pieniądza elektronicznego utworzoną w Wielkiej Brytanii na podstawie licencji udzielonej przez brytyjski Financial Conduct Authority i upoważniającej do prowadzenia działalności w zakresie wydawania pieniądza elektronicznego oraz świadczenia usług płatniczych, w tym prowadzenia rachunków płatniczych i wykonywania transakcji płatniczych. Ponieważ Revolut jest uprawniony do prowadzenia działalności na terytorium innych państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce (w ramach unijnej swobody świadczenia usług i na zasadzie „jednego paszportu europejskiego”), nadzór nie ma ani prawnych, ani operacyjnych możliwości „odpowiednio wczesnej identyfikacji ewentualnych niewłaściwych praktyk lub działań tego typu podmiotów, umożliwiającej zapobieżenie naruszeniom interesów ich polskich klientów”.

Na początku czerwca Revolut ogłosił, że dotychczas pozyskał w Europie 2 mln klientów. Najwięcej w Wielkiej Brytanii (ok. 900 tys.). Drugim i trzecim największym rynkiem dla firmy są Francja i Polska (według „Parkietu”, w naszym kraju z usług Revolut korzysta 130 tys. klientów). W ofercie firmy znajdują się m.in. produkty ochronne. Są to ubezpieczenia smartfonów przed różnymi rodzajami uszkodzeń (każde uszkodzenia spowodowane upadkiem, w tym uszkodzenia ekranu, szkody spowodowane przez zalanie, wszelkie szkody wyrządzone przez osobę trzecią, awarie nieobjęte gwarancją) i ubezpieczenia podróży w systemie pay-per-day, zapewniające opiekę medyczną i stomatologiczną w nagłych wypadkach podczas pobytu za granicą oraz dostęp do rozległej sieci placówek medycznych na całym świecie.

1 lipca Revolut poinformował o problemach z dokonywaniem płatności przez klientów w postaci opóźnień lub nieprawidłowego ich wykonania. W związku z tym oraz rosnącą skalą działalności spółki, Urząd KNF zwrócił się do swojego odpowiednika w Wielkiej Brytanii, nadzorującego Revolut Ltd, o zapewnienie i utrzymanie zwiększonego nadzoru nad spółką.
(AM, źródło: UKNF, Revolut, „Parkiet”, gu.com.pl)

 

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

Saltus TUW: Robert Łoś zatwierdzony na stanowisku prezesa

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Roberta Łosia na stanowisko prezesa zarządu Saltus...


czytaj dalej

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną...


czytaj dalej

Niemcy: Sabotaż cyfrowy w firmach produkcyjnych

2/3 niemieckich przedsiębiorstw produkcyjnych było obiektem ataków cyberprzestępców, które kosztowały przemysł największej gospodarki europejskiej...


czytaj dalej

Ubea.pl: Niski poziom sierpniowego barometru

Z barometru cenowego Ubea.pl, sporządzonego na postawie wszystkich kalkulacji wykonanych w sierpniu przez klientów porównywarki wynika, że w...


czytaj dalej

Effie Awards 2018: Silna reprezentacja ubezpieczeń

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło pierwsze nominacje do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland. Na liście...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook