Reklama

Australia: Blaski i cienie klasyfikacji polis
poniedziałek, 06 sierpnia 2018 08:31

Australia szykuje się do wprowadzenia podziału polis prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego na klasy, ujęcia ich w wielopoziomowy system, co ma pomóc konsumentom lepiej zrozumieć zakres ochrony danej polisy. Jednak system taki może okazać się szkodliwy dla innowacji i hamować konkurencję na rynku – ostrzega firma analityczna Global Data.

Począwszy od kwietnia 2019 r., polisy prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego będą kategoryzowane jako złote, srebrne, brązowe albo podstawowe. Dla każdej kategorii będzie określone minimum usług, jakie powinna zapewniać, z uwzględnieniem poziomu leczenia szpitalnego. I tak, polisy złote będą obejmować najwyższe ryzyko i najbardziej kosztowne procedury.

Prywatne ubezpieczenie zdrowotne jest ważną kwestią dla wielu Australijczyków, 55% ludności jest chronione jakąś polisą tego typu. Rządowe konsultacje społeczne ujawniły, że konsumentom sprawia trudność porównywanie i zrozumienie rozmaitych produktów z zakresu prywatnych ubezpieczeń szpitalnych. Nowy system klasyfikacji pozwoli konsumentom dowiedzieć się jednoznacznie, co jest objęte polisą i w prosty sposób porównać różne polisy.

Co więcej, istniejące modele porównawcze są przeważnie zorientowane na cenę. Kategoryzacja polis na klasy pozwoli konsumentom podejmować lepsze, bardziej świadome decyzje co do poziomu ochrony, jakiej potrzebują – zapewnia rząd australijski.

Chociaż obecnie system ma być zastosowany tylko do prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych, możliwe jest wdrożenie go w odniesieniu do wszystkich rynków ubezpieczeń.

Chociaż łatwo dostrzec korzyści wynikające z wprowadzenia systemu podziału polis na klasy, może on również mieć niekorzystne konsekwencje, jeśli chodzi o innowacyjność produktów. Danielle Cripp, analityczka usług finansowych w GlobalData mówi: – W branży ubezpieczeniowej zaczynamy dostrzegać wzrostowy trend polis szytych na miarę. Na przykład, polisa prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego może być zaprojektowana specjalnie dla biegaczy, obejmując niewielki wybór ryzyk najbardziej prawdopodobnych w odniesieniu do tej grupy konsumentów, takich jak operacja kolana czy stawu biodrowego. Ale jak zaklasyfikować tego rodzaju polisę w systemie wielopoziomowym, jeśli jest ona bardziej selektywna pod względem procedur leczniczych, ale one same wchodzą w zakres różnych poziomów? Ubezpieczyciele mogą się zniechęcić do tworzenia polis na miarę, jeśli będą się czuli ograniczeni przez narzucenie im, jakie produkty musi obejmować polisa, aby zostać przypisana do danej klasy.

Ekspertka zwróciła uwagę, że system wielopoziomowy może nie spełniać oczekiwań co do dopasowania polisy do faktycznych potrzeb klienta, ponieważ zamiast na nich, będzie się skupiać na klasyfikacji. Może też zahamować konkurencję i zróżnicowanie produktów na rynku. Transparentność produktów ubezpieczeniowych musi być osiągnięta w sposób, który nie utrudnia ich personalizacji.
AC

 

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Jakub Machnik wiceprezesem ds. finansów i ryzyka

Rada nadzorcza zdecydowała o powierzeniu Jakubowi Machnikowi funkcji wiceprezesa zarządu spółek UNIQA Polska. Od 1 grudnia odpowiada on już nie...


czytaj dalej

Generali: Zarządzanie aktywami alternatywnymi

Włoska grupa Generali nabyła od Bank of America Merrill Lynch firmę zarządzania aktywami alternatywnymi CM Investment Solutions Limited (CMISL) z...


czytaj dalej

AIG: Dyrektor woli start-upa

Dyrektor ds. danych AIG, Leandro Dalle Mule, przeszedł do insurtechowego start-upa Planck Resolution na stanowisko generalnego menedżera na...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Warta zaoferuje PPK

Warta jest pierwszym ubezpieczycielem, który oficjalnie potwierdził, że zaoferuje Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK). Produkt przygotowany przez...


czytaj dalej

Open Life: Wzrost zysków, spadek sprzedaży

Spadek przypisu składki przy jednoczesnej poprawie wyniku technicznego i zysku netto – to najistotniejsze rezultaty uzyskane przez Open Life w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook