Reklama

Lloyd’s: Podwójna rola rynku i regulatora
środa, 08 sierpnia 2018 08:16

Lloyd’s of London dokonuje przeglądu wszystkich aspektów swojej działalności, w tym liczącej setki lat struktury, aby potwierdzić, że jest konkurencyjna pod względem kosztów i zdolna do reagowania na potrzeby zarówno klientów, jak i swoich członków, zwłaszcza po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Dogłębne działania sprawdzające podjęto w następstwie straty poniesionej w ub.r., wynoszącej 2 mld funtów, i ogłoszeniu, że dyrektor generalna Inga Beale odchodzi ze stanowiska. Szczegółów na razie nie ujawniono, wiadomo z różnych źródeł, że strategiczny przegląd trwa, odbywają się zebrania zarządu i inne spotkania wewnętrzne, a przedmiotem badania jest m.in. wyjątkowa konstrukcja instytucji mającej hybrydowy charakter. Jak zauważył jeden z obserwatorów zewnętrznych, najbardziej fundamentalną kwestią jest, czym właściwie chce być Lloyd’s. Obecnie jest zarówno rynkiem dla swoich ponad 80 firm członkowskich i ciałem nadrzędnym, które czasami działa jak ubezpieczyciel, angażując się w codzienne praktyki swoich członków. Nadzoruje również członków pod auspicjami brytyjskiego rządu.

Zapytany przez agencję Reuters o przeprowadzanie strategicznej inspekcji, prezes Bruce Carnegie-Brown odparł, że nie użyłby takiego terminu, gdyż sugeruje on jakiegoś rodzaju kryzys, podczas gdy tu chodzi o szereg udoskonaleń i pomysłów. Lloyd’s przygląda się pod tym kątem wszystkim aspektom biznesu: strukturze kosztów, technologii, funkcjonowaniu w roli rynku i regulatora oraz mutualizacji ryzyk. Prezes podkreślił, że Lloyd’s nie zrzeka się swoich obowiązków regulacyjnych, ale musi się upewnić, że nie powiela działań innych regulatorów.

Ubiegłoroczna strata w wysokości 2 mld funtów, pierwsza od sześciu lat, nastąpiła po roku rekordowym pod względem strat spowodowanych przez katastrofy naturalne na całym świecie. Londyn musi się też mierzyć z konkurencją ze strony Bermudów i Singapuru.

Lloyd’s będzie szukał sposobów zmniejszenia kosztów swoich członków, które zostały nadmuchane wskutek wzrostu ilości pracy administracyjnej związanej z regulacjami i compliance oraz rosnących prowizji brokerskich. Kosztowne jest również prowadzenie działalności z Londynu. Nowy system elektroniczny, wprowadzony przez Beale, nie cieszy się popularnością wśród mniejszych brokerów i underwriterów. Prawdopodobnie aktualny przegląd ma odpowiedzieć na pytanie, czy kontynuować wdrażanie nowego systemu w obecnym tempie: z 30% całego biznesu w br. do 80% w 2019 r. Współczynnik kosztowy ubezpieczycieli Lloyd’s wynosi 40%, tzn. o 10 pp. więcej niż u konkurentów.

Zdaniem osoby na kierowniczym stanowisku w underwritingu, koszta operacyjne wymknęły się spod kontroli wskutek nasilonych działań regulacyjnych, jednak największy znak zapytania dotyczy struktury: czym jest Lloyd’s? Czy jest rynkiem, czy ubezpieczycielem?
AC

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

Marsh: Ceny ubezpieczeń dla firm rosną

Ceny ubezpieczeń dla podmiotów działalności gospodarczej wzrosły w II kw. 2018 r., który okazał się trzecim z rzędu kwartałem wzrostu cen tej...


czytaj dalej

Sztuczna inteligencja made in Poland

Krakowska spółka Inssue Technologies we współpracy z Fideltronik oraz Microsoft Polska realizuje pierwsze w Polsce rozwiązanie tworzące...


czytaj dalej

Podcast: Świat bez szkód

Gościem 28. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji” jest Radosław Bartosik z firmy Mentax, specjalizującej się likwidacji...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook