Reklama

Lloyd’s: Podwójna rola rynku i regulatora
środa, 08 sierpnia 2018 08:16

Lloyd’s of London dokonuje przeglądu wszystkich aspektów swojej działalności, w tym liczącej setki lat struktury, aby potwierdzić, że jest konkurencyjna pod względem kosztów i zdolna do reagowania na potrzeby zarówno klientów, jak i swoich członków, zwłaszcza po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Dogłębne działania sprawdzające podjęto w następstwie straty poniesionej w ub.r., wynoszącej 2 mld funtów, i ogłoszeniu, że dyrektor generalna Inga Beale odchodzi ze stanowiska. Szczegółów na razie nie ujawniono, wiadomo z różnych źródeł, że strategiczny przegląd trwa, odbywają się zebrania zarządu i inne spotkania wewnętrzne, a przedmiotem badania jest m.in. wyjątkowa konstrukcja instytucji mającej hybrydowy charakter. Jak zauważył jeden z obserwatorów zewnętrznych, najbardziej fundamentalną kwestią jest, czym właściwie chce być Lloyd’s. Obecnie jest zarówno rynkiem dla swoich ponad 80 firm członkowskich i ciałem nadrzędnym, które czasami działa jak ubezpieczyciel, angażując się w codzienne praktyki swoich członków. Nadzoruje również członków pod auspicjami brytyjskiego rządu.

Zapytany przez agencję Reuters o przeprowadzanie strategicznej inspekcji, prezes Bruce Carnegie-Brown odparł, że nie użyłby takiego terminu, gdyż sugeruje on jakiegoś rodzaju kryzys, podczas gdy tu chodzi o szereg udoskonaleń i pomysłów. Lloyd’s przygląda się pod tym kątem wszystkim aspektom biznesu: strukturze kosztów, technologii, funkcjonowaniu w roli rynku i regulatora oraz mutualizacji ryzyk. Prezes podkreślił, że Lloyd’s nie zrzeka się swoich obowiązków regulacyjnych, ale musi się upewnić, że nie powiela działań innych regulatorów.

Ubiegłoroczna strata w wysokości 2 mld funtów, pierwsza od sześciu lat, nastąpiła po roku rekordowym pod względem strat spowodowanych przez katastrofy naturalne na całym świecie. Londyn musi się też mierzyć z konkurencją ze strony Bermudów i Singapuru.

Lloyd’s będzie szukał sposobów zmniejszenia kosztów swoich członków, które zostały nadmuchane wskutek wzrostu ilości pracy administracyjnej związanej z regulacjami i compliance oraz rosnących prowizji brokerskich. Kosztowne jest również prowadzenie działalności z Londynu. Nowy system elektroniczny, wprowadzony przez Beale, nie cieszy się popularnością wśród mniejszych brokerów i underwriterów. Prawdopodobnie aktualny przegląd ma odpowiedzieć na pytanie, czy kontynuować wdrażanie nowego systemu w obecnym tempie: z 30% całego biznesu w br. do 80% w 2019 r. Współczynnik kosztowy ubezpieczycieli Lloyd’s wynosi 40%, tzn. o 10 pp. więcej niż u konkurentów.

Zdaniem osoby na kierowniczym stanowisku w underwritingu, koszta operacyjne wymknęły się spod kontroli wskutek nasilonych działań regulacyjnych, jednak największy znak zapytania dotyczy struktury: czym jest Lloyd’s? Czy jest rynkiem, czy ubezpieczycielem?
AC

 

Aviva: Krzysztof Czekała szefem zespołu badającego rynek i wiedzę o kliencie

Krzysztof Czekała, związany z Avivą od 2015 roku jako menedżer ds. planowania strategicznego i analiz, przejął dodatkowo odpowiedzialność za...


czytaj dalej

AXA Ubezpieczenia: Marcin Nedwidek nowym członkiem zarządu

AXA Ubezpieczenia TUiR zapełnia wakat w zarządzie powstały lipcu w wyniku przejścia Henry’ego de Courtois do paryskiej centrali ubezpieczyciela....


czytaj dalej

Willis: Rozbieżności w kwestii kierowania polityką cyberbezpieczeństwa

Większość kadry zarządzającej firm z całego świata ma świadomość, że staje przed dylematem „specjalista czy generalista” w kwestii obsady...


czytaj dalej

Aon: Dyrektor z PwC pokieruje fuzjami

Firma brokerska Aon zatrudniła dyrektora z PwC, aby rozwijał możliwości w zakresie fuzji i przejęć infrastrukturalnych i rozwiązań transakcyjnych...


czytaj dalej

UFG: Pełny dostęp online do bazy polis komunikacyjnych

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UDG) uruchomił nowe funkcjonalności udostępniania danych ze swojej ogólnopolskiej bazy polis komunikacyjnych....


czytaj dalej

PZU: Nowa kampania reklamowa AC

17 września rozpoczęła się nowa kampania reklamowa PZU Auto AC. Główny przekaz akcji zbudowany jest wokół dwóch benefitów: PZU Auto AC z opcją...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook