Reklama

Lloyd’s: Podwójna rola rynku i regulatora
środa, 08 sierpnia 2018 08:16

Lloyd’s of London dokonuje przeglądu wszystkich aspektów swojej działalności, w tym liczącej setki lat struktury, aby potwierdzić, że jest konkurencyjna pod względem kosztów i zdolna do reagowania na potrzeby zarówno klientów, jak i swoich członków, zwłaszcza po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Dogłębne działania sprawdzające podjęto w następstwie straty poniesionej w ub.r., wynoszącej 2 mld funtów, i ogłoszeniu, że dyrektor generalna Inga Beale odchodzi ze stanowiska. Szczegółów na razie nie ujawniono, wiadomo z różnych źródeł, że strategiczny przegląd trwa, odbywają się zebrania zarządu i inne spotkania wewnętrzne, a przedmiotem badania jest m.in. wyjątkowa konstrukcja instytucji mającej hybrydowy charakter. Jak zauważył jeden z obserwatorów zewnętrznych, najbardziej fundamentalną kwestią jest, czym właściwie chce być Lloyd’s. Obecnie jest zarówno rynkiem dla swoich ponad 80 firm członkowskich i ciałem nadrzędnym, które czasami działa jak ubezpieczyciel, angażując się w codzienne praktyki swoich członków. Nadzoruje również członków pod auspicjami brytyjskiego rządu.

Zapytany przez agencję Reuters o przeprowadzanie strategicznej inspekcji, prezes Bruce Carnegie-Brown odparł, że nie użyłby takiego terminu, gdyż sugeruje on jakiegoś rodzaju kryzys, podczas gdy tu chodzi o szereg udoskonaleń i pomysłów. Lloyd’s przygląda się pod tym kątem wszystkim aspektom biznesu: strukturze kosztów, technologii, funkcjonowaniu w roli rynku i regulatora oraz mutualizacji ryzyk. Prezes podkreślił, że Lloyd’s nie zrzeka się swoich obowiązków regulacyjnych, ale musi się upewnić, że nie powiela działań innych regulatorów.

Ubiegłoroczna strata w wysokości 2 mld funtów, pierwsza od sześciu lat, nastąpiła po roku rekordowym pod względem strat spowodowanych przez katastrofy naturalne na całym świecie. Londyn musi się też mierzyć z konkurencją ze strony Bermudów i Singapuru.

Lloyd’s będzie szukał sposobów zmniejszenia kosztów swoich członków, które zostały nadmuchane wskutek wzrostu ilości pracy administracyjnej związanej z regulacjami i compliance oraz rosnących prowizji brokerskich. Kosztowne jest również prowadzenie działalności z Londynu. Nowy system elektroniczny, wprowadzony przez Beale, nie cieszy się popularnością wśród mniejszych brokerów i underwriterów. Prawdopodobnie aktualny przegląd ma odpowiedzieć na pytanie, czy kontynuować wdrażanie nowego systemu w obecnym tempie: z 30% całego biznesu w br. do 80% w 2019 r. Współczynnik kosztowy ubezpieczycieli Lloyd’s wynosi 40%, tzn. o 10 pp. więcej niż u konkurentów.

Zdaniem osoby na kierowniczym stanowisku w underwritingu, koszta operacyjne wymknęły się spod kontroli wskutek nasilonych działań regulacyjnych, jednak największy znak zapytania dotyczy struktury: czym jest Lloyd’s? Czy jest rynkiem, czy ubezpieczycielem?
AC

 

KNF: Marcin Pachucki p.o. przewodniczącego

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki odwołał z dniem 14 listopada Marka Chrzanowskiego ze stanowiska przewodniczącego Komisji Nadzoru...


czytaj dalej

KNF: Marek Chrzanowski zrezygnował

13 listopada przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Marek Chrzanowski złożył rezygnację z pełnionej przez siebie funkcji. Rezygnacja...


czytaj dalej

Swiss Re: Nakręcony szwajcarski zegarek

Za 3 kwartały 2018 r. grupa Swiss Re odnotowała przychód netto w wysokości 1,1 mld dol., mimo szacowanego obciążenia likwidacją szkód na sumę 1,6...


czytaj dalej

Willis Re: Rekordowa emisja ILS

Emisja papierów wartościowych powiązanych z ubezpieczeniami (ILS) w III kwartale 2018 r. osiągnęła rekordową wartość 1,6 mld dol. według raportu...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Dużo się dzieje

Start sezonu prezentacji wyników finansowych zakładów ubezpieczeń za dziewięć miesięcy obecnego roku, fachowiec od ubezpieczeń na czele nadzoru,...


czytaj dalej

Euler Hermes: Blisko 2 bln zł ubezpieczonych należności polskich firm

W tym roku mija 20 lat od rozpoczęcia działalności Euler Hermes w Polsce. Od 1998 r. ubezpieczyciel objął ochroną obrót polskich firm na kwotę...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook