Reklama

Dlaczego ubezpieczyciele powinni kochać Amazona
wtorek, 21 sierpnia 2018 09:12

Gdy tylko Amazon.com Inc. planuje wejść w nową dla siebie branżę, branża ta drży w posadach. Nie inaczej było, gdy agencja Reuters podała, że gigant e-handlu prowadzi rozmowy z ubezpieczycielami na temat wprowadzenia internetowej porównywarki cen w Wlk. Brytanii.

Natychmiast akcje świetnie prosperujących na rynku Moneysupermarket.com i GoComapare.com spadają odpowiednio o 4,7 i 10%. Ale wśród tradycyjnych ubezpieczycieli propozycja Amazona powinna budzić entuzjazm. Firmy takie jak Allianz SE i American International Group Inc. wolniej niż start-upy w rodzaju Lemonade orientują sie w wykorzystaniu mas danych generowanych przez usługi internetowe, aby przyciągać nowych klientów i lepiej wyceniać swoje oferty.

I tu pojawia się Amazon. Jego finansowa siła przebicia oznacza, że może podcinać prowizje, jakie Moneysupermarket i GoCompare, będące w porównaniu z nim płotkami, pobierają od ubezpieczycieli za promowanie ich produktów. Te dwie firmy mają marżę zysku ok. 10-krotnie szerszą niż Amazon, co zostawia amerykańskiej firmie duży margines na liczenie sobie mniej.

Projekt przystawałby do głównej specjalizacji Amazona, jaką jest kojarzenie dostawcy produktu z potencjalnym klientem. Prawdopodobieństwo, że Amazon zechce zaoferować własny produkt ubezpieczeniowy – sugestie, że gigant technologiczny rozważa taką opcję pojawiły się w czerwcu – wydaje się znikome. Wymagałoby to ścisłych regulacji, a są one zmorą świata technologicznego.

Ubezpieczyciele powinni się więc cieszyć perspektywą wykorzystania zasobów danych użytkownika, jakimi dysponuje Amazon i potrafi robić z nich użytek. To będzie rzeczywista wartość.

Może to przypominać wpływ, jaki wywarły Facebook i Google na branżę reklamową. Sukces tych dwóch firm (przejęcie jednego z każdych czterech dolarów na reklamę wydawanych globalnie) nie wynika po prostu z dominacji ich platform, ale z ich zdolności dowiedzenia reklamodawcom swojej efektywności.  

Amazon będzie mógł przysłużyć się ubezpieczycielom precyzyjnym rozumieniem klienta końcowego, ryzyk związanych z ubezpieczaniem go, informacją o istniejących możliwościach up-sellingu – np. jeśli klient kupił najnowsza wersję Call of Duty, jest wysoce prawdopodobne, że ma Xbox albo Playstation, więc można mu zaoferować ubezpieczenie konsoli.

Parcie Amazona na automatykę domową daje szansę na cross-selling. Tak jak ubezpieczyciele zdrowotni zachęcają klientów do korzystania z urządzeń rejestrujących aktywność fizyczną, a komunikacyjni nagradzają za instalowanie w samochodach czarnych skrzynek śledzących zachowania na drodze, Amazon mógłby pomóc ubezpieczycielom domów, sprzedając kamery nadzorujące i inne inteligentne urządzenia domowe.

Dla ubezpieczycieli jest to szansa zrównoważenia presji na składki i malejących zwrotów z inwestycji. Branża powinna być podekscytowana możliwościami stwarzanymi przez Amazona, a nie się go bać.
(AC, źródło: Bloomberg)

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Twardy brexit wymusi posiadanie Zielonej Karty

Zrzeszenie Brytyjskich Ubezpieczycieli (ABI) ostrzegło kierowców, że w razie twardego brexitu prowadzący pojazdy poruszający się po drogach Unii...


czytaj dalej

PZU: Ruszyła rekrutacja do akceleratora MIT Enterprise Forum CEE

15 stycznia rozpoczęła się rekrutacja do pierwszej edycji akceleratora MIT Enterprise Forum CEE, skierowanego do start-upów z Polski oraz...


czytaj dalej

Reso: Bronisław Woźnialis przewodniczącym suwalskiej Rady Gospodarczej

Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service, został powołany do Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk i jednocześnie...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook