Reklama

VIG: Udane półrocze
środa, 29 sierpnia 2018 08:39

Wzrost przypisu składki i zysku brutto oraz poprawa wskaźnika mieszanego – to największe osiągnięcia Vienna Insurance Group (VIG) w pierwszej połowie tego roku.

- Przez ostatnie dwa i pół roku osiągnęliśmy stabilny wzrost. Stała poprawa kluczowych wskaźników pokazuje, że jesteśmy wiarygodni, a cele planowane pierwotnie na 2019 r. zostały już przesunięte na bieżący rok – powiedziała Elisabeth Stadler, dyrektor generalny Vienna Insurance Group. Dodała, że w ramach programu „Agenda 2020” w Polsce ruszył nowy projekt technologiczny, bazujący na wykorzystaniu sztucznej inteligencji.

W pierwszym półroczu VIG zebrała 5150,3 mln euro składek brutto, o 3,6% więcej niż rok wcześniej. Z wyłączeniem wyniku segmentu ubezpieczeń jednorazowych wzrost wyniósł 5,7%. Poza wspomnianą gałęzią wszystkie linie biznesowe grupy przyczyniły się do wzrostu przypisu. Szczególnie segment ubezpieczeń majątkowych, w którym wyróżniał się rynek polski, notujący dwucyfrową poprawę rezultatu sprzedażowego. W krajach bałtyckich łączna wartość przypisu wzrosła o 18,8% r/r, m.in. dzięki bardzo dobrym wynikom w segmencie komunikacyjnym. Dwucyfrowe stopy wzrostu odnotowały również Chorwacja (18,3%) i Serbia (11,6%).

Zysk grupy przed opodatkowaniem wzrósł o 5,5% r/r, do 232,7 mln euro. Wzrost ów wynikał przede wszystkim z poprawy wskaźnika mieszanego i wyniku finansowego. Wskaźnik mieszany VIG po reasekuracji (bez dochodów z inwestycji) poprawił się z 96,9% do 96,3%. Pozytywne zmiany nastąpiły w Austrii (95,3%), Czechach (94,6%), Polsce (94,1%), Rumunii (98,6%) i Bułgarii (97,2%).

Wynik finansowy osiągnął poziom 511,3 mln euro (+4,7% r/r). Był to efekt sprzedaży pakietu akcji S IMMO AG i większe zrealizowane zyski z funduszy inwestycyjnych w Czechach. Współczynnik wypłacalności VIG osiągnął poziom 222% (220% na koniec 2017 r.).

Z informacji przedstawionych przez VIG wynika, że w I połowie 2018 r. jej polski biznes zebrał 455,2 mln euro składek brutto. Rok wcześniej przypis wyniósł 445 mln euro (+2,3% r/r). Zysk brutto spadł o 1,7% r/r, do 21,6 mln euro (22 mln euro na koniec czerwca ub.r.), a wskaźnik mieszany poprawił się z 94,8% do 94,1%.

Elisabeth Stadler zadeklarowała, że VIG oczekuje, iż jej przypis za obecny rok wyniesie 9,5 mld euro, a zysk brutto uplasuje się na poziomie 450-470 mln euro. Zdradziła również, że jeden z pięciu projektów nagrodzonych w ramach wewnętrznego programu VIG Xelerate, mającego na celu promocję transformacji cyfrowej, został już uruchomiony w Polsce. Wdraża go InterRisk, a rozwiązanie bazujące na zwiększonym wykorzystaniu danych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala na spersonalizowanie składek i ustalanie cen w czasie rzeczywistym w oparciu o indywidualne cechy charakterystyczne klientów, a także ich indywidualne wymagania i aktualny rozwój rynku. Elisabeth Stadler ujawniła, że narzędzie początkowo znajdzie zastosowanie w segmencie komunikacyjnym. – Po wstępnej ocenie zajmiemy się opracowaniem podobnych modeli dla innych linii biznesowych – dodała i zapewniła, że w razie powodzenia projektu może on znaleźć zastosowanie w innych spółkach VIG.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

Saltus TUW: Robert Łoś zatwierdzony na stanowisku prezesa

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Roberta Łosia na stanowisko prezesa zarządu Saltus...


czytaj dalej

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną...


czytaj dalej

Niemcy: Sabotaż cyfrowy w firmach produkcyjnych

2/3 niemieckich przedsiębiorstw produkcyjnych było obiektem ataków cyberprzestępców, które kosztowały przemysł największej gospodarki europejskiej...


czytaj dalej

Ubea.pl: Niski poziom sierpniowego barometru

Z barometru cenowego Ubea.pl, sporządzonego na postawie wszystkich kalkulacji wykonanych w sierpniu przez klientów porównywarki wynika, że w...


czytaj dalej

Effie Awards 2018: Silna reprezentacja ubezpieczeń

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło pierwsze nominacje do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland. Na liście...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook