Reklama

Blue Media: Ograniczone zaufanie do fintechów
czwartek, 30 sierpnia 2018 08:43

Niemal połowa uczestników tegorocznej edycji badania Blue Media „Podejście Polaków do fintechu” zadeklarowała, że ma zaufanie do technologicznych koncernów, takich jak Google, Apple, Facebook czy Amazon (GAFA). Respondenci nie są jednak jeszcze gotowi, by skorzystać z usług finansowych tych podmiotów, ani udostępnić im swoich danych do bankowości internetowej.

Ankietowani podchodzą z dużym dystansem do udostępniania swoich danych bankowych podmiotom zewnętrznym. Jest na to gotowych jedynie 12% z nich. Choć jak zauważają autorzy badania, w porównaniu do ubiegłego roku wzrósł odsetek osób, które nie mają zdania na ten temat (z 34 do 38% wskazań).

33% spośród tych, którzy byliby gotowi udostępnić swoje dane do logowania, deklaruje, że mogłaby je udostępnić innemu bankowi. Na kolejnych miejscach znalazły się: zaufany sklep internetowy (24%), firma telekomunikacyjna (23%), operator płatności (19%). Najmniej chętnie dane byłyby udostępniane takim podmiotom, jak Google czy Facebook (8%).


Banki wciąż mają w Polsce duży kredyt zaufania. Ufa im 73% badanych, podczas gdy koncernom technologicznym – 44% (+3 pp. r/r). Jedynie 7% respondentów jest gotowych skorzystać z usług finansowych oferowanych przez inne niż finansowe instytucje. W ciągu dwóch lat odsetek osób deklarujących, że na pewno nie skorzystają z niebankowych usług finansowych spadł z 81 do 44%, a niezdecydowanych wzrósł z 13 do 48%.

Osoby deklarujące gotowość do korzystania z niebankowych usług finansowych najchętniej skorzystałyby z produktów globalnych firm technologicznych.

W ciągu ostatnich dwóch lat dwukrotnie zmalał także odsetek osób deklarujących, że nie udostępnią żadnych danych osobowych, aby otrzymać korzystniejszą ofertę finansową (z 54 do 27%). Nadal najbardziej chronione są dane logowania do banku oraz informacje z mediów społecznościowych.

- Większość Polaków nie zna pojęcia fintech, a tym bardziej nie ma pojęcia, że nowe przepisy umożliwią licencjonowanym podmiotom pobieranie za zgodą użytkownika danych z konta bankowego czy też wykonywanie w jego imieniu transakcji. Dynamika zmian wydaje się jednak jednoznaczna. Choć nie jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do niebankowych usług finansowych, to jednak coraz rzadziej mówimy im zdecydowane „nie” – mówi Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media.
(AM, źródło: Blue Media)

 

Prezes PIU członkiem Rady Konsultacyjnej ds. PPK

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) powołał Radę Konsultacyjną do spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). W jej skład wszedł Jan Grzegorz...


czytaj dalej

VIG Polska: Przedłużenie mandatów członkom zarządów trzech spółek

18 i19 grudnia podczas posiedzeń rad nadzorczych trzech spółek Vienna Insurance Group w Polsce – majątkowej i życiowej Compensy oraz InterRisk –...


czytaj dalej

Insurance Europe: Wniosek KE może być wyrokiem na polisy telematyczne

Choć Insurance Europe (IE) deklaruje zadowolenie z wniosku Komisji Europejskiej (KE) dotyczącego rozporządzenia w sprawie e-prywatności, mającego...


czytaj dalej

Willis Re: Cena reasekuracji zależna od klienta

Plasowanie kontraktów reasekuracyjnych 1 stycznia 2019 r. uwidoczniło ogromną różnicę między cenami dla klientów z maksymalną ekspozycją i słabą...


czytaj dalej

UMK: Jubileusz prof. Eugeniusza Kowalewskiego

22 lutego w Collegium Iuridicum Novum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa zatytułowana „O...


czytaj dalej

MetLife: Polisy dla klientów T-Mobile

MetLife rozwija sprzedaż w kanale direct marketing. Najnowszą inicjatywą ubezpieczyciela w tym obszarze  jest nawiązanie współpracy z T-Mobile....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook