Reklama

Blue Media: Ograniczone zaufanie do fintechów
czwartek, 30 sierpnia 2018 08:43

Niemal połowa uczestników tegorocznej edycji badania Blue Media „Podejście Polaków do fintechu” zadeklarowała, że ma zaufanie do technologicznych koncernów, takich jak Google, Apple, Facebook czy Amazon (GAFA). Respondenci nie są jednak jeszcze gotowi, by skorzystać z usług finansowych tych podmiotów, ani udostępnić im swoich danych do bankowości internetowej.

Ankietowani podchodzą z dużym dystansem do udostępniania swoich danych bankowych podmiotom zewnętrznym. Jest na to gotowych jedynie 12% z nich. Choć jak zauważają autorzy badania, w porównaniu do ubiegłego roku wzrósł odsetek osób, które nie mają zdania na ten temat (z 34 do 38% wskazań).

33% spośród tych, którzy byliby gotowi udostępnić swoje dane do logowania, deklaruje, że mogłaby je udostępnić innemu bankowi. Na kolejnych miejscach znalazły się: zaufany sklep internetowy (24%), firma telekomunikacyjna (23%), operator płatności (19%). Najmniej chętnie dane byłyby udostępniane takim podmiotom, jak Google czy Facebook (8%).


Banki wciąż mają w Polsce duży kredyt zaufania. Ufa im 73% badanych, podczas gdy koncernom technologicznym – 44% (+3 pp. r/r). Jedynie 7% respondentów jest gotowych skorzystać z usług finansowych oferowanych przez inne niż finansowe instytucje. W ciągu dwóch lat odsetek osób deklarujących, że na pewno nie skorzystają z niebankowych usług finansowych spadł z 81 do 44%, a niezdecydowanych wzrósł z 13 do 48%.

Osoby deklarujące gotowość do korzystania z niebankowych usług finansowych najchętniej skorzystałyby z produktów globalnych firm technologicznych.

W ciągu ostatnich dwóch lat dwukrotnie zmalał także odsetek osób deklarujących, że nie udostępnią żadnych danych osobowych, aby otrzymać korzystniejszą ofertę finansową (z 54 do 27%). Nadal najbardziej chronione są dane logowania do banku oraz informacje z mediów społecznościowych.

- Większość Polaków nie zna pojęcia fintech, a tym bardziej nie ma pojęcia, że nowe przepisy umożliwią licencjonowanym podmiotom pobieranie za zgodą użytkownika danych z konta bankowego czy też wykonywanie w jego imieniu transakcji. Dynamika zmian wydaje się jednak jednoznaczna. Choć nie jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do niebankowych usług finansowych, to jednak coraz rzadziej mówimy im zdecydowane „nie” – mówi Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media.
(AM, źródło: Blue Media)

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Swiss Re: Straty katastroficzne półrocza

Katastrofy naturalne i spowodowane przez człowieka w I poł. 2019 r. były odpowiedzialne za 44 mld dol. strat gospodarczych na świecie – wynika ze...


czytaj dalej

ECB: Zamknięcie zaatakowanej strony

Europejski Bank Centralny (ECB) zamknął 15 sierpnia jedną ze swoich stron internetowych po udanym ataku hakerskim i zainfekowaniu złośliwym...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Saltus TUW sfinalizował zakup Macif Życie TUW

Dwa tygodnie po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Saltus TUW sfinalizował umowę nabycia i stał się właścicielem 100% udziałów...


czytaj dalej

Compensa: Łupem włamywaczy pada średnio 11 tys. zł

Średnia wartość mienia przywłaszczonego wskutek kradzieży z włamaniem do domów i mieszkań w pierwszej połowie obecnego roku przekracza 11 tys. zł...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook