Reklama

Blue Media: Ograniczone zaufanie do fintechów
czwartek, 30 sierpnia 2018 08:43

Niemal połowa uczestników tegorocznej edycji badania Blue Media „Podejście Polaków do fintechu” zadeklarowała, że ma zaufanie do technologicznych koncernów, takich jak Google, Apple, Facebook czy Amazon (GAFA). Respondenci nie są jednak jeszcze gotowi, by skorzystać z usług finansowych tych podmiotów, ani udostępnić im swoich danych do bankowości internetowej.

Ankietowani podchodzą z dużym dystansem do udostępniania swoich danych bankowych podmiotom zewnętrznym. Jest na to gotowych jedynie 12% z nich. Choć jak zauważają autorzy badania, w porównaniu do ubiegłego roku wzrósł odsetek osób, które nie mają zdania na ten temat (z 34 do 38% wskazań).

33% spośród tych, którzy byliby gotowi udostępnić swoje dane do logowania, deklaruje, że mogłaby je udostępnić innemu bankowi. Na kolejnych miejscach znalazły się: zaufany sklep internetowy (24%), firma telekomunikacyjna (23%), operator płatności (19%). Najmniej chętnie dane byłyby udostępniane takim podmiotom, jak Google czy Facebook (8%).


Banki wciąż mają w Polsce duży kredyt zaufania. Ufa im 73% badanych, podczas gdy koncernom technologicznym – 44% (+3 pp. r/r). Jedynie 7% respondentów jest gotowych skorzystać z usług finansowych oferowanych przez inne niż finansowe instytucje. W ciągu dwóch lat odsetek osób deklarujących, że na pewno nie skorzystają z niebankowych usług finansowych spadł z 81 do 44%, a niezdecydowanych wzrósł z 13 do 48%.

Osoby deklarujące gotowość do korzystania z niebankowych usług finansowych najchętniej skorzystałyby z produktów globalnych firm technologicznych.

W ciągu ostatnich dwóch lat dwukrotnie zmalał także odsetek osób deklarujących, że nie udostępnią żadnych danych osobowych, aby otrzymać korzystniejszą ofertę finansową (z 54 do 27%). Nadal najbardziej chronione są dane logowania do banku oraz informacje z mediów społecznościowych.

- Większość Polaków nie zna pojęcia fintech, a tym bardziej nie ma pojęcia, że nowe przepisy umożliwią licencjonowanym podmiotom pobieranie za zgodą użytkownika danych z konta bankowego czy też wykonywanie w jego imieniu transakcji. Dynamika zmian wydaje się jednak jednoznaczna. Choć nie jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do niebankowych usług finansowych, to jednak coraz rzadziej mówimy im zdecydowane „nie” – mówi Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media.
(AM, źródło: Blue Media)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

Lloyd’s: Plan przechodzenia na platformę elektroniczną

Ubezpieczyciele z rynku Lloyd’s of London przenieśli już 45% swojego biznesu na platformę elektroniczną, wyprzedzając plan.

Branża...


czytaj dalej

Insurance Europe: Frédéric de Courtois wiceprezesem nowej kadencji

Frédéric de Courtois, dyrektor generalny Grupy Generali, został wybrany 22 maja na trzyletnią kadencję na stanowisku wiceprezesa Insurance Europe....


czytaj dalej

Warta odstępuje od oferowania PPK

Na nieco ponad miesiąc przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych z uczestnictwa w programie wycofała się jedna z firm zarejestrowanych już w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Powódź zalewa południową Polskę

Kilka dni intensywnych opadów deszczu sprawiło, że Polska, zwłaszcza południowa, zaczęła zmagać się z nadmiarem wody. Doszło już do kilkuset...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook