Reklama

Blue Media: Ograniczone zaufanie do fintechów
czwartek, 30 sierpnia 2018 08:43

Niemal połowa uczestników tegorocznej edycji badania Blue Media „Podejście Polaków do fintechu” zadeklarowała, że ma zaufanie do technologicznych koncernów, takich jak Google, Apple, Facebook czy Amazon (GAFA). Respondenci nie są jednak jeszcze gotowi, by skorzystać z usług finansowych tych podmiotów, ani udostępnić im swoich danych do bankowości internetowej.

Ankietowani podchodzą z dużym dystansem do udostępniania swoich danych bankowych podmiotom zewnętrznym. Jest na to gotowych jedynie 12% z nich. Choć jak zauważają autorzy badania, w porównaniu do ubiegłego roku wzrósł odsetek osób, które nie mają zdania na ten temat (z 34 do 38% wskazań).

33% spośród tych, którzy byliby gotowi udostępnić swoje dane do logowania, deklaruje, że mogłaby je udostępnić innemu bankowi. Na kolejnych miejscach znalazły się: zaufany sklep internetowy (24%), firma telekomunikacyjna (23%), operator płatności (19%). Najmniej chętnie dane byłyby udostępniane takim podmiotom, jak Google czy Facebook (8%).


Banki wciąż mają w Polsce duży kredyt zaufania. Ufa im 73% badanych, podczas gdy koncernom technologicznym – 44% (+3 pp. r/r). Jedynie 7% respondentów jest gotowych skorzystać z usług finansowych oferowanych przez inne niż finansowe instytucje. W ciągu dwóch lat odsetek osób deklarujących, że na pewno nie skorzystają z niebankowych usług finansowych spadł z 81 do 44%, a niezdecydowanych wzrósł z 13 do 48%.

Osoby deklarujące gotowość do korzystania z niebankowych usług finansowych najchętniej skorzystałyby z produktów globalnych firm technologicznych.

W ciągu ostatnich dwóch lat dwukrotnie zmalał także odsetek osób deklarujących, że nie udostępnią żadnych danych osobowych, aby otrzymać korzystniejszą ofertę finansową (z 54 do 27%). Nadal najbardziej chronione są dane logowania do banku oraz informacje z mediów społecznościowych.

- Większość Polaków nie zna pojęcia fintech, a tym bardziej nie ma pojęcia, że nowe przepisy umożliwią licencjonowanym podmiotom pobieranie za zgodą użytkownika danych z konta bankowego czy też wykonywanie w jego imieniu transakcji. Dynamika zmian wydaje się jednak jednoznaczna. Choć nie jesteśmy entuzjastycznie nastawieni do niebankowych usług finansowych, to jednak coraz rzadziej mówimy im zdecydowane „nie” – mówi Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media.
(AM, źródło: Blue Media)

 

Vienna Life: Witold Czechowski członkiem zarządu ds. ryzyka

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Witolda Czechowskiego na stanowisko członka zarządu Vienna...


czytaj dalej

Saltus TUW: Robert Łoś zatwierdzony na stanowisku prezesa

18 września Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Roberta Łosia na stanowisko prezesa zarządu Saltus...


czytaj dalej

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną...


czytaj dalej

Niemcy: Sabotaż cyfrowy w firmach produkcyjnych

2/3 niemieckich przedsiębiorstw produkcyjnych było obiektem ataków cyberprzestępców, które kosztowały przemysł największej gospodarki europejskiej...


czytaj dalej

Ubea.pl: Niski poziom sierpniowego barometru

Z barometru cenowego Ubea.pl, sporządzonego na postawie wszystkich kalkulacji wykonanych w sierpniu przez klientów porównywarki wynika, że w...


czytaj dalej

Effie Awards 2018: Silna reprezentacja ubezpieczeń

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR ogłosiło pierwsze nominacje do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Poland. Na liście...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook