Reklama

Zróbmy to inaczej
czwartek, 06 września 2018 09:21

Rozmawiałam kilka tygodni temu z jednym z ubezpieczeniowych przyjaciół i doszliśmy do wniosku, że mamy serdecznie dość branżowych konferencji – z panelami, prezentacjami, organizowanymi według jednego szablonu, który się wypełnia tylko odrobinę różną treścią.

Podczas paneli dyskusyjnych, z których tak niewiele wynika, można poczuć na nowo, że życie jest bardzo krótkie i nie należy go marnować na czynności zbędne.

Wciąż jednak to właśnie konferencje i kongresy są miejscem spotkań i wymiany myśli. Należałoby je jednak wymyślić od nowa, korzystając chociażby z takich wzorców jak konferencje TED, których celem jest „popularyzacja idei wartych propagowania”. Wystąpienia na TED są ciekawe, poruszające i… krótkie. Mówcy wiedzą, co chcą powiedzieć, dlaczego, i robią to we wciągający sposób.

Czy jest przepis na udane wydarzenie? Warto zadbać o kilka elementów:

1) Niech czują się mile widziani

W świecie technologii i automatyzacji coraz istotniejsze są osobiste relacje i autentyczne emocje. To ważne, żeby uczestnicy czuli się mile widzianymi gośćmi. Może to być uścisk dłoni organizatora przy wejściu lub przy większych imprezach SMS powitalny „Dziękujemy, że z nami dziś jesteś”.

2) Niech czują się szanowani

Szacunek przejawia się na bardzo wiele sposobów. Od punktualności, przez skupianie się na tym, co istotne i przydatne dla uczestników, a nie dla organizatora. Nie fundujmy też „korpościemy”, mówmy szczerze.

3) Niech się zaangażują

Nie fundujmy ludziom „dupogodzin” w konferencyjnym fotelu, podczas których serwujemy kolejne gotowe treści. Niech pojawią się pytania do publiczności, odwołania do ich sytuacji i niech to nie będzie tylko na pokaz.

4) Niech dobrze się bawią

Ludziom czasem trudno wyjść z garniturowo-garsonkowej sztywności, ale gdy już to zrobią, to się otwierają. Zawody sportowe, fotobudka, wirtualna rzeczywistość, karuzela, przebieranie się, zabawa w konwencje filmowe czy historyczne. Zdecydowana większość ludzi chce i potrzebuje zabawy, radości, wyjścia poza schemat.

5) Niech mają czas na rozmowy

To powszechna wiedza, że najcenniejszym czasem na konferencjach i kongresach są… przerwy. To właśnie wtedy można porozmawiać, wymienić się kontaktami i myślami. Tymczasem zdarza się tak, że przerwy pozwalają co najwyżej na załatwienie potrzeb fizjologicznych albo nie ma ich w ogóle.

Być może najlepszym przepisem na udany event jest to, żeby zrobić takie wydarzenie, na którym sami organizatorzy czuliby się dobrze. Zamiast robić te wszystkie rzeczy, które „powinno się robić”, a które wszystkich nużą, zarówno organizatorów, jak i uczestników, lepiej robić to, co chce się robić. Planując, warto też zacząć od pytania „co to wydarzenie ma konkretnie dać uczestnikom?”. A potem sprawdzać, czy każdy z punktów programu rzeczywiście wspiera ten główny cel, a może należy go po prostu brutalnie wykreślić?
Aleksandra E. Wysocka

 

Unum Życie: Łukasz Świerczek w zarządzie

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. powołała w skład zarządu Łukasza Świerczka, który odpowiedzialny będzie za pion prawno-administracyjny spółki....


czytaj dalej

Skarbiec TFI: Grzegorz Zatryb w zarządzie

Rada Nadzorcza Skarbiec TFI powołała 19 lipca 2019 r. w skład zarządu spółki Skarbiec TFI Grzegorza Zatryba, dyrektora inwestycyjnego Towarzystwa...


czytaj dalej

Francja: ataki z żądaniem okupu na duże firmy

Duże firmy we Francji są coraz częściej celem cyberataków polegających na zablokowaniu danych i żądaniu okupu, ale często nie zgłaszają napaści z...


czytaj dalej

Bezpieczeństwo cybernetyczne w rękach wojskowego eksperta

Ubezpieczyciel specjalistyczny Liberty Specialty Markets (LSM), wchodzący w skład Grupy Liberty Mutual Insurance, powołał Jona Rigby’ego na...


czytaj dalej

UFG: Młodzi mężczyźni unikają ubezpieczenia i powodują kolizje

Największe ryzyko kolizji z pojazdem bez polisy OC istnieje w zachodniej Polsce oraz na Mazurach. To tam kierowcy najczęściej decydują się...


czytaj dalej

UNIQA: Komunikacja w 12 ratach

UNIQA wprowadziła możliwość rozłożenia płatności za ubezpieczenia komunikacyjne na 12 rat. Dotychczas możliwa była płatność jednorazowa lub w 2 i...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook