Reklama

Zróbmy to inaczej
czwartek, 06 września 2018 09:21

Rozmawiałam kilka tygodni temu z jednym z ubezpieczeniowych przyjaciół i doszliśmy do wniosku, że mamy serdecznie dość branżowych konferencji – z panelami, prezentacjami, organizowanymi według jednego szablonu, który się wypełnia tylko odrobinę różną treścią.

Podczas paneli dyskusyjnych, z których tak niewiele wynika, można poczuć na nowo, że życie jest bardzo krótkie i nie należy go marnować na czynności zbędne.

Wciąż jednak to właśnie konferencje i kongresy są miejscem spotkań i wymiany myśli. Należałoby je jednak wymyślić od nowa, korzystając chociażby z takich wzorców jak konferencje TED, których celem jest „popularyzacja idei wartych propagowania”. Wystąpienia na TED są ciekawe, poruszające i… krótkie. Mówcy wiedzą, co chcą powiedzieć, dlaczego, i robią to we wciągający sposób.

Czy jest przepis na udane wydarzenie? Warto zadbać o kilka elementów:

1) Niech czują się mile widziani

W świecie technologii i automatyzacji coraz istotniejsze są osobiste relacje i autentyczne emocje. To ważne, żeby uczestnicy czuli się mile widzianymi gośćmi. Może to być uścisk dłoni organizatora przy wejściu lub przy większych imprezach SMS powitalny „Dziękujemy, że z nami dziś jesteś”.

2) Niech czują się szanowani

Szacunek przejawia się na bardzo wiele sposobów. Od punktualności, przez skupianie się na tym, co istotne i przydatne dla uczestników, a nie dla organizatora. Nie fundujmy też „korpościemy”, mówmy szczerze.

3) Niech się zaangażują

Nie fundujmy ludziom „dupogodzin” w konferencyjnym fotelu, podczas których serwujemy kolejne gotowe treści. Niech pojawią się pytania do publiczności, odwołania do ich sytuacji i niech to nie będzie tylko na pokaz.

4) Niech dobrze się bawią

Ludziom czasem trudno wyjść z garniturowo-garsonkowej sztywności, ale gdy już to zrobią, to się otwierają. Zawody sportowe, fotobudka, wirtualna rzeczywistość, karuzela, przebieranie się, zabawa w konwencje filmowe czy historyczne. Zdecydowana większość ludzi chce i potrzebuje zabawy, radości, wyjścia poza schemat.

5) Niech mają czas na rozmowy

To powszechna wiedza, że najcenniejszym czasem na konferencjach i kongresach są… przerwy. To właśnie wtedy można porozmawiać, wymienić się kontaktami i myślami. Tymczasem zdarza się tak, że przerwy pozwalają co najwyżej na załatwienie potrzeb fizjologicznych albo nie ma ich w ogóle.

Być może najlepszym przepisem na udany event jest to, żeby zrobić takie wydarzenie, na którym sami organizatorzy czuliby się dobrze. Zamiast robić te wszystkie rzeczy, które „powinno się robić”, a które wszystkich nużą, zarówno organizatorów, jak i uczestników, lepiej robić to, co chce się robić. Planując, warto też zacząć od pytania „co to wydarzenie ma konkretnie dać uczestnikom?”. A potem sprawdzać, czy każdy z punktów programu rzeczywiście wspiera ten główny cel, a może należy go po prostu brutalnie wykreślić?
Aleksandra E. Wysocka

 

Aegon: Michał Jakubowski dyrektorem ds. Biznesu Korporacyjnego

Do zespołu Aegon Polska dołączył Michał Jakubowski, obejmując stanowisko dyrektora ds. Biznesu Korporacyjnego. Będzie on odpowiedzialny m.in. za...


czytaj dalej

PZU: Arkadiusz Gęsicki dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu

Arkadiusz Gęsicki został nowym dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu Grupy PZU. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiadać za Biuro...


czytaj dalej

UE: Coraz bliżej ogólnoeuropejskiego produktu emerytalnego

Na decyzję Parlamentu Europejskiego czekają przepisy rozporządzenia, które mają ułatwić odkładanie pieniędzy na emeryturę. Wstępne porozumienie...


czytaj dalej

Aviva: Plan awaryjny na twardy brexit

Brytyjska Aviva zwróciła się do sądu w Londynie o zgodę na transfer aktywów o łącznej wartości 9 mld euro. Ubezpieczyciel wyjaśnił, że wobec...


czytaj dalej

Insurance Forum: O digitalizacji, motoryzacji i potrzebach pokolenia silver

W dniach 17-18 kwietnia w Warszawie odbędzie się wiosenna odsłona tegorocznego Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, czyli 17. edycji...


czytaj dalej

Pięć dni do „IT w ubezpieczeniach GigaCon 2019”

26 lutego w Warszawie odbędzie się XVIII edycja konferencji poświęconej informatyzacji sektora ubezpieczeniowego, zatytułowana „IT w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook