Reklama

Jeden zespół – wspólny sukces
poniedziałek, 01 października 2018 08:17

Rozmowa z Arturem Kijonką, prezesem OVB Allfinanz Polska

Aleksandra Emilia Wysocka: – Sto lat! Wszystkiego najlepszego z okazji 25. urodzin.
Artur Kijonka:
– Dziękuję w imieniu całej firmy!

Napoleon mówił „państwo to ja”, to może prezes OVB Polska może powiedzieć „firma to ja”?
– Firma to nie ja, to my! Na te 25 lat ciężko pracuje cały zespół ludzi w sieci sprzedaży, wsparty przez pracowników centrali. To nie „one man show”… to sukces zespołu, który tkwi we współpracy i w podziale kompetencji. Wieloletnia ewolucja OVB udała się, ponieważ ludzie, którzy tworzą firmę, są nie tylko pracowici, ale przede wszystkim otwarci na zmiany. To właśnie dzięki codziennej, doskonałej współpracy wszystkich dyrektorów krajowych, dzięki temu, że się wzajemnie szanujemy i lubimy oraz wsłuchujemy w potrzeby naszych klientów, udaje nam się znaleźć nowe rozwiązania i od wielu lat osiągać sukces.



Mówi Pan o OVB, że to system naczyń połączonych…
– Owszem, mamy ścisły podział zadań. W Centrali razem z dyrektor Agatą Kopyt i moim imiennikiem, dyrektorem Arturem Pałęgą, tworzymy doskonale uzupełniający się zespół, który przy wielkim zaangażowaniu naszych wspaniałych pracowników zajmuje się szeroko rozumianym wsparciem sieci sprzedaży. Dzięki temu dyrekcje krajowe mogą zająć się tym, co w firmie jest najważniejsze, czyli budową struktur, szkoleniami współpracowników oraz obsługą naszych klientów. Nie zapominajmy też o naszych partnerach, bez ich codziennego wsparcia nie moglibyśmy odnieść takiego sukcesu.

Ostatnio usłyszałam zdanie, że ludzie mają albo wymówki, albo wyniki…
– Zgadzam się! Bez ciężkiej pracy oraz zaangażowania nawet najzdolniejsi niewiele osiągną. Najważniejsza pozostaje jednak dobra atmosfera pracy, jeśli robisz to, co lubisz, i to, w co wierzysz, oraz pracujesz z ludźmi, którzy mają wspólny cel i się wzajemnie wspierają, nie przepracujesz w życiu ani jednego dnia. Tak właśnie jest w OVB.

Jak pracujecie?
– Wydaje mi się, że najlepiej opowiedzą o tym dyrektorzy krajowi, którym chciałbym teraz oddać głos.

Co jest filarem sukcesu OVB?
Dorota Długosz-Smela, dyrektor krajowy:
– Wskazałabym cztery filary. Koncepcja Allfinanz, która daje klientom wygodę, dużą oszczędność czasu oraz pieniędzy w wyborze indywidualnie dopasowanych, kompleksowych usług finansowych. Plan Kariery zapewniający wszystkim równe szanse na drodze do sukcesu. System pracy ABS (Analiza, Doradztwo, Serwis – przyp. redakcji) oraz blisko 50-letnie doświadczenie firmy OVB – lidera na rynku usług finansowych.
Marcin Dobrzański, senior dyrektor krajowy: – Reputacja oparta na zaufaniu i uczciwości. Ludzie w OVB wierzą, że to, co robimy, jest dobre i potrzebne, poza tym charakteryzują się niesamowitym uporem w dążeniu do celu.
Lidia Jarosz, dyrektor krajowy: – Kompleksowa obsługa klientów nastawiona na ich cele i życzenia. Źródłem naszej siły jest – uhonorowana w 2018 r. Medalem Europejskim – Analiza Potrzeb Klienta, to świetne narzędzie pozwalające na dopasowanie produktów do potrzeb odbiorców naszych usług.
Konrad Schinske, dyrektor regionalny: – Moim zdaniem są trzy filary sukcesu: klienci, zespół naszych współpracowników oraz świadomość, że jesteśmy przedsiębiorcą w przedsiębiorstwie. Klienci ufają nam, składają przecież swoją przyszłość w nasze ręce. Współpracownicy stawiają na nas, a my staramy się im pomagać w realizacji celów, dzięki czemu rodzi się więź, która pozwala przejść przez trudne wyzwania i cieszyć się ze wspólnych osiągnięć. Jednak tym decydującym filarem pozostaje właściwe nastawienie, uwzględniające działanie przedsiębiorcy w przedsiębiorstwie.
Paweł Nowak, senior dyrektor krajowy: – Wyjątkowość Planu Kariery! Dzięki temu rozwiązaniu kształtujesz swój sukces, jak chcesz. Pragniesz zostać sprzedawcą produktów finansowych? Masz apetyt na budowanie zespołów sprzedażowych? Wszystko jest możliwe, ponieważ Plan Kariery jest doskonałym pomostem łączącym pomoc innym i zarabianie poważnych pieniędzy.

Jakie zagadnienie będzie jednym z głównych punktów doradztwa w kolejnych latach?
Justyna Dyk, dyrektor krajowy:
– Musimy rozwijać swoje kompetencje, aby móc zapewnić naszym klientom zabezpieczenie ich planów życiowych oraz zawodowych. Żadne zdarzenie losowe czy też choroba nie powinny przekreślać marzeń o szczęśliwym życiu.
Dariusz Halczok, dyrektor krajowy: – Zabezpieczenie życia i zdrowia, sukcesja oraz zapewnienie godziwej emerytury. Naszą rolą będzie dostarczać w tych kluczowych tematach wiedzę oraz rozwiązania dopasowane do indywidualnej sytuacji życiowej. Nasza pomoc powinna pozwolić na uniknięcie kryzysu finansowego danej rodziny i zapewnić jej godne życie.
AnnaNawrat, dyrektor krajowy: – Budowanie poczucia bezpieczeństwa u naszych klientów – to będzie zadanie nr 1 na nadchodzące dziesięciolecia. Propagując ideę Allfinanz, musimy szczególnie podkreślać znaczenie budowania zdrowych nawyków oszczędzania oraz ubezpieczania się.
Bogusław Nawrat, senior dyrektor krajowy: – Naszą misją powinna być edukacja, która uświadomi jak najszersze grono osób o potrzebie budowania finansowego zaplecza dla przyszłej luki emerytalnej.
Jan Vojteček, dyrektor regionalny: – Z roku na rok musimy kłaść coraz większy nacisk na edukację, w ramach zrozumienia produktów finansowych, dotrzymywanie kroku wymaganiom zmieniającego się prawa, jak też dbać o sposób postrzegania działalności naszego sektora w świadomości Polaków i jeszcze lepszą obsługę klientów.
Stanisław Pasieka, dyrektor krajowy: – Zabezpieczenia emerytalne będą stanowiły temat numer 1. Musimy zrobić wszystko, aby zapewnić naszym klientom odpowiedni poziom życia, kiedy już zakończą swoją karierę zawodową.



OVB jest właściwym partnerem biznesowym, ponieważ…?
Irek Tomczyk, dyrektor krajowy:
– Jeśli masz zacięcie biznesowe i uważasz, że nadajesz się na lidera, OVB jest miejscem dla ciebie, gdzie znajdziesz stabilny i długoterminowy rozwój. Centrala nie tylko nakreśla cele, ale i stwarza niesamowite warunki rozwoju struktury sprzedaży. Strategia OVB oparta jest na blisko 50-letnim doświadczeniu w Europie oraz 25 latach pracy w Polsce. Jest więc z czego czerpać wiedzę.
Michał Szymków, dyrektor krajowy: – Zawsze się śmieję, że OVB jest idealnym miejscem dla poukładanych „leni”. Centrala nie wywiera presji, kierunek i tempo rozwoju można dostosować do swoich własnych potrzeb oraz możliwości.
Marek Szmigiel, dyrektor krajowy: – Takich powodów wskazałbym pięć: możliwość uprawiania ciekawego i wolnego zawodu, korzystanie ze sprawdzonego systemu współpracy, czytelny i prosty system awansu, powiązanie zarobków z naszym wysiłkiem włożonym w pracę oraz system współpracy, który daje poczucie bezpieczeństwa debiutującym w zawodzie.
Magdalena Zieleniewska, senior dyrektor krajowy: – Otrzymujemy doskonale opracowane i intuicyjne materiały. Gotowa koncepcja działania pozwala skupić się na wykonaniu określonych zadań, a świetny support techniczny i merytoryczny stwarza idealne warunki do rozwoju. Wszystko to pozwala realizować swój Plan Kariery.
Marcin Zieleniewski, super senior dyrektor krajowy: – Skala działania jest imponująca, jesteśmy w stanie zaoferować szeroką ofertę produktową, a w związku z tym nasz biznes rośnie. Jestem związany z OVB od 18 lat, nigdy nie miała miejsca sytuacja, w której wypłata wynagrodzenia dla naszych współpracowników się opóźniła.
Marek Zieleniewski, super senior dyrektor krajowy: – Wokół mnie jest mnóstwo uśmiechniętych młodych ludzi, którzy mają szansę, aby stale się doskonalić. Razem pracujemy w myśl zasady – pomóż osiągnąć sukces innym, to i ty go osiągniesz. Jestem w OVB od 1994 r. i wciąż uważam, że hasło to jest aktualne.

Panie Prezesie, robiliście analizę potrzeb, kiedy to jeszcze nie było modne… Czy przyszykowaliście coś nowego na 1 października i wejście w życie ustawy o dystrybucji?
Artur Kijonka: –
Rzeczywiście, naszą analizę potrzeb udoskonalamy i dostosowujemy do zmieniających się potrzeb rynku od wielu lat. W 1970 r. nasi założyciele zbudowali firmę w oparciu o ten dokument, na podstawie którego na pierwszym spotkaniu pytamy klienta o jego potrzeby, żeby na kolejnym zaoferować mu odpowiednie rozwiązania. Każda przeprowadzona analiza potrzeb to nie jest jedynie szansa na sprzedaż, ale przede wszystkim spora dawka wiedzy o finansach dla klienta. Więc nawet jeśli klient finalnie nie zawarł z nami żadnej umowy, to z pewnością będzie to dobrze zainwestowana godzina lub dwie. Jesteśmy rynkiem, na którym nie ma rzeczywistej konkurencji między agentami. Wciąż jest nas, pośredników, za mało, a Polacy praktycznie nie mają wiedzy, jak zabezpieczyć siebie i swoich najbliższych. Uważam, że wszyscy wykonujemy niezwykle ważną pracę dla całego społeczeństwa. Wiadomo, jaki jest poziom edukacji finansowej w Polsce. Praktycznie żaden! Pośrednicy próbują wypełnić tę lukę. W krajach rozwiniętych klienci mają swojego osobistego doradcę finansowego, do którego mogą się w każdej chwili zwrócić o pomoc, podobnie jak lekarza czy też adwokata. Uważam, że dzięki codziennej, ciężkiej pracy wszystkich pośredników i ciągłej edukacji społeczeństwa oraz budowie zaufania społecznego do naszego zawodu, nam również uda się osiągnąć taką pozycję.

Jakie macie plany na najbliższy czas?

– W centrum uwagi jest technologia, która ułatwi pracę naszym współpracownikom, a jednocześnie zaspokoi rosnące potrzeby klientów. Ciągle udoskonalamy portal dla pośredników oraz elektroniczną wersję analizy potrzeb. Klienci chcą mieć dostęp do swoich umów i dokonywania podstawowych operacji online. Dlatego pracujemy nad portalem klienta, który to umożliwi. Angażujemy się w mediach społecznościowych. Zmieniamy wizualizację firmy. Cyfryzacja to jest przyszłość.

Czy na rynku wciąż jest miejsce na takie rozbudowane struktury jak OVB? Czy to nie jest relikt poprzedniej dekady?
– Absolutnie nie! Pracujemy na ogromnym rynku, na którym jest miejsce zarówno dla nas, jak i jednoosobowych agencji oraz wielu innych multiagencji i brokerów. Jak powiedziałem wcześniej, uważam, iż wciąż jest nas, pośredników, za mało. Polacy coraz więcej zarabiają, a przede wszystkim coraz lepiej rozumieją własne potrzeby ubezpieczeniowe. Oczywiście do standardów Europy Zachodniej jeszcze daleka droga, ale jestem optymistą. Każdy pośrednik może na tym rynku odnaleźć ofertę dla siebie. Zdecydować, czy woli sam sprzedawać czy też tworzyć zespoły sprzedażowe i zarządzać nimi, a może, tak jak w OVB, robić i to, i to. Wracając do pytania, uważam, że jak najbardziej na rynku jest miejsce na profesjonalne sieci sprzedażowe. Wierzę w technologię, ale nie wierzę, żeby profesjonalne doradztwo finansowo-ubezpieczeniowe było możliwe bez naszego udziału. Jesteśmy niezbędni, wykonujemy ciekawą pracę i robimy coś bardzo ważnego – gdyż mało ludzi budzi się rano z nieodpartą potrzebą kupienia polisy na życie. Ktoś musi o tym z klientem porozmawiać i od tego jesteśmy my. W związku ze zmianami otoczenia prawnego i wprowadzanymi regulacjami uważam, że rynek będzie się konsolidował, jest to nieuniknione. Już dziś trudno małemu pośrednikowi implementować wymagane prawem zmiany, nie wspominając o inwestycjach w IT, na które większości po prostu nie stać. My jesteśmy gotowi, więc wszystkich chętnych serdecznie zapraszam, bo OVB było, jest i będzie jeszcze silniejsze. Wiem, że zarówno przed OVB, jak i przed całym naszym rynkiem wspaniała przyszłość!

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka


Szanowni Państwo,

w imieniu firmy OVB dziękuję wszystkim naszym Klientom za zaufanie, jakim obdarzają nas Państwo od ponad 25 lat. Dziękuję naszym Partnerom za doskonałe produkty, merytoryczne szkolenia i codzienne wsparcie, a przede wszystkim za partnerstwo w biznesie, bez Was nie moglibyśmy osiągnąć naszego sukcesu!

Pracownikom Centrali i moim wspaniałym Współpracownikom, najważniejszym osobom w firmie – Reprezentantom, Kierownikom i Dyrektorom OVB, dziękuję za Waszą ciężką, ale jakże satysfakcjonującą pracę! Rób to, co lubisz i w co wierzysz, a nie przepracujesz ani jednego dnia. OVB to nasze życie, nasza misja, to nasze hobby. Dziękuję w imieniu swoim oraz koleżanek i kolegów z Centrali. Kochani, to wielka przyjemność i wyróżnienie móc z Wami „pracować”.

wasz
Artur Kijonka


 

Z PZU do zarządu Alior Banku

17 października Katarzyna Sułkowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu Alior Banku. Rada nadzorcza spółki przyjęła rezygnację i z tym...


czytaj dalej

MAK Ubezpieczenia: Robert Grabowski nowym członkiem zarządu

Robert Grabowski, dotychczasowy dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie i Osobowych MAK Ubezpieczenia, został członkiem zarządu firmy brokerskiej....


czytaj dalej

Coface: Aktualizacja ocen ryzyka krajów i sektorów

Coface zaktualizował oceny ryzyka krajów i sektorów na świecie po trzecim kwartale obecnego roku. Ubezpieczyciel podniósł swoje oceny dla...


czytaj dalej

Brokerslink: Narzędzia dla niezależnych brokerów

Brokerslink, globalna organizacja brokerska, ogłosiła uruchomienie dwóch nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych, przeznaczonych do...


czytaj dalej

UFG: Brak OC zwiększa ryzyko spowodowania wypadku

Z najnowszej analizy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) wynika, że nieubezpieczeni i nieznani sprawcy wypadków zabijają co roku na...


czytaj dalej

D.A.S.: Ochrona prawna w formie benefitu pracowniczego

D.A.S. jest pierwszym ubezpieczycielem w Polsce, który zaoferował polisę ochrony prawnej (OP) przygotowanej w formie benefitu pracowniczego...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook