Reklama

Ubezpieczyciel jak nastolatka
poniedziałek, 08 października 2018 07:55

Mój wniosek ze śniadania innowacyjnego z RGAx – ubezpieczyciele są jak nastolatki, zbyt grubi i nieatrakcyjni. Tylko że nastolatkom się tylko tak wydaje, a ubezpieczyciele mogą niestety mieć rację.

Lada rok ubezpieczyciele działający w tradycyjnych modelach biznesowych będą walczyć o przetrwanie z coraz liczniejszą grupą szczuplejszych i sprytniejszych konkurentów, którzy wkupią się w łaski millenialsów. Owszem, wielu insurtechom daleko jeszcze do progu rentowności, nie powinno to jednak usypiać czujności „tradycyjnych” ubezpieczycieli – przekonywał Emmanuel Djengue, Innovation Director w RGAx Europe. Jego zdaniem firmy asekuracyjne powinny bardziej skupić się na obszarze prewencji, pomagając klientom żyć lepiej, zdrowiej, bezpieczniej, szczęśliwiej.

Tymczasem większość firm w pierwszym rzędzie wciąż skupia się na własnym przetrwaniu. Ubezpieczyciele reprodukują swoje produkty, procedury i pomysły na uszczęśliwianie klienta, tak naprawdę nie szukając żadnej zmiany. Innowacyjność jest zbyt często grubą warstwą makijażu, na mocno „przechodzonej” już i zmęczonej twarzy naszej branży. Z przodu liceum, a z tyłu muzeum.

W kilkuletniej perspektywie bez gruntownego odchudzania się nie obejdzie. Ten proces już się rozpoczął, ale dopiero nabiera rozpędu. Nie pomogą jednak najbardziej skrócone procesy, jeśli w ich centrum nie znajdzie się współczesny człowiek – z jego marzeniami, przyzwyczajeniami, ograniczeniami. Taki, który podróżuje uberem, rezerwuje noclegi w Airbnb, zamiast kablówki wybiera Netflix, a w centrum swojego życia niekoniecznie umieszcza samo zarabianie jak największej sumy pieniędzy. Człowiek, który coraz mniej posiada na własność, coraz więcej się przemieszcza i coraz trudniej mu skupić uwagę przez dłuższy czas. Człowiek, który w rzeczywistości zdominowanej przez konsumpcję poszukuje głębszych przeżyć i relacji. Człowiek, który często jest z dala od najbliższej rodziny i któremu trudno tworzyć trwałe związki. Człowiek, który ma rosnącą liczbę aktywów cyfrowych, takich jak zdjęcia, filmy, ebooki, dane w serwisach społecznościowych czy Google. Człowiek, którego najbliżsi starzeją się i prędzej czy później będą potrzebowali stałej opieki, której on nie będzie w stanie im zapewnić.

Ubezpieczyciele nie mogą poprzestać na zmianach czysto technicznych, takich jak zastąpienie dokumentów papierowych elektronicznymi. Transformacja powinna sięgać znacznie głębiej, do sfery wartości i sposobu myślenia.

Być może jeszcze jakiś czas da się utrzymywać przestarzałe struktury i niepotrzebne już w gruncie rzeczy procesy, ale zegar tyka. A zmiany mogą mieć również swój ekscytujący wymiar, nie tylko paraliżujący. Ubezpieczyciele w procesie decyzyjnym potrzebują więcej przestrzeni na eksperyment, zabawę, luz – bo to jest najlepszy grunt do rzeczywistej innowacyjności. Tylko jak to zrobić przy ogromnej presji regulacyjnej i konkurencyjnej? Czy da się dobrze bawić z lufą karabinu przyłożoną do skroni? Być może kompetencją numer jeden współczesnych organizacji stanie się zarządzanie stresem i presją oraz tworzenie twórczego środowiska.
Aleksandra E. Wysocka

 

Unum Życie: Łukasz Świerczek w zarządzie

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. powołała w skład zarządu Łukasza Świerczka, który odpowiedzialny będzie za pion prawno-administracyjny spółki....


czytaj dalej

Skarbiec TFI: Grzegorz Zatryb w zarządzie

Rada Nadzorcza Skarbiec TFI powołała 19 lipca 2019 r. w skład zarządu spółki Skarbiec TFI Grzegorza Zatryba, dyrektora inwestycyjnego Towarzystwa...


czytaj dalej

Francja: ataki z żądaniem okupu na duże firmy

Duże firmy we Francji są coraz częściej celem cyberataków polegających na zablokowaniu danych i żądaniu okupu, ale często nie zgłaszają napaści z...


czytaj dalej

Bezpieczeństwo cybernetyczne w rękach wojskowego eksperta

Ubezpieczyciel specjalistyczny Liberty Specialty Markets (LSM), wchodzący w skład Grupy Liberty Mutual Insurance, powołał Jona Rigby’ego na...


czytaj dalej

UFG: Młodzi mężczyźni unikają ubezpieczenia i powodują kolizje

Największe ryzyko kolizji z pojazdem bez polisy OC istnieje w zachodniej Polsce oraz na Mazurach. To tam kierowcy najczęściej decydują się...


czytaj dalej

UNIQA: Komunikacja w 12 ratach

UNIQA wprowadziła możliwość rozłożenia płatności za ubezpieczenia komunikacyjne na 12 rat. Dotychczas możliwa była płatność jednorazowa lub w 2 i...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook