Reklama

Rynek ubezpieczeń: Pramerica stanie się Unum Życie
środa, 10 października 2018 09:12

Pramerica Życie pod marką nowego właściciela, Grupy Unum*, chce zwiększyć swój udział w polskim rynku. Na razie jest to zaledwie nieco ponad 1%, jednak ubezpieczyciel może się pochwalić wysoką zyskownością i wieloletnim utrzymaniem portfela.

Towarzystwo rozpocznie działalność pod nazwą Unum Życie TUiR natychmiast po uzyskaniu zgody KNF, co z dużym prawdopodobieństwem nastąpi pod koniec roku. Unum od dawna szukało możliwości wejścia na polski rynek. Odpowiednią okazją stało się wyjście amerykańskiego Prudentiala (poprzedniego właściciela Prameriki) ze wszystkich krajów europejskich.

Na decyzję o wyborze tej konkretnej spółki wpłynęła jej nienaganna reputacja, wysokie standardy sprzedażowe i obsługowe oraz dobry wynik finansowy. Na swoich macierzystych rynkach Unum specjalizuje się w ubezpieczeniach grupowych. Oprócz produktów ochronnych, oferuje również ubezpieczenia zdrowotne, stomatologiczne, okulistyczne, wypadkowe czy od niezdolności do pracy. Głównym kanałem sprzedaży są brokerzy, w Stanach posiada jednak także wyspecjalizowaną sieć agencyjną liczącą 6 tys. sprzedawców.

Peter O’Donnell, członek zarządu Unum, prezes i dyrektor generalny Unum UK oraz członek rady nadzorczej polskiej spółki deklaruje, że również w Polsce Unum chce mocniej zaistnieć w obszarze ubezpieczeń grupowych. – Zdajemy sobie sprawę, że trudnym do pobicia liderem jest PZU, mamy jednak szereg ciekawych rozwiązań nieznanych jeszcze na polskim rynku i zaproponujemy polskim pracodawcom i pracownikom interesujące programy grupowe.

Aneta Podyma-Milczarek, prezes polskiej spółki zapowiedziała, że rewolucji nie będzie. Zachowane zostaną bardzo wysokie standardy przy rekrutacji i zarządzaniu siecią sprzedaży oraz nacisk na ponadrynkową ofertę produktową. Firma planuje istotnie przyśpieszyć digitalizację oraz zainwestować w technologię.

Peter O’Donnell zadeklarował, że w najbliższym czasie Unum nie planuje kolejnych przejęć na polskim rynku, ale w dłuższym okresie nie jest to wykluczone. – W pierwszym rzędzie stawiamy na organiczny wzrost. Widzimy w Polsce ogromny potencjał. Klasa średnia rozwija się, a zapotrzebowanie na ochronę i bezpieczeństwo finansowe rośnie. To dobry klimat do rozwoju ubezpieczeń na życie - dodał.

Aneta Podyma-Milczarek dodała, że rozważane jest powołanie towarzystwa majątkowego, co pozwoliłoby na wprowadzenie do oferty innych produktów z bogatej oferty Unum, takich jak ubezpieczenia zdrowotne czy szpitalne.

***

*http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=67296:rynek-ubezpiecze-grupa-unum-zamkna-zakup-pramerica-ycie-&catid=107:rynek-ubezpiecze&Itemid=106

(AW, AM,  źródło: gu.com.pl)


 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook