Reklama

Rynek ubezpieczeń: Pramerica stanie się Unum Życie
środa, 10 października 2018 09:12

Pramerica Życie pod marką nowego właściciela, Grupy Unum*, chce zwiększyć swój udział w polskim rynku. Na razie jest to zaledwie nieco ponad 1%, jednak ubezpieczyciel może się pochwalić wysoką zyskownością i wieloletnim utrzymaniem portfela.

Towarzystwo rozpocznie działalność pod nazwą Unum Życie TUiR natychmiast po uzyskaniu zgody KNF, co z dużym prawdopodobieństwem nastąpi pod koniec roku. Unum od dawna szukało możliwości wejścia na polski rynek. Odpowiednią okazją stało się wyjście amerykańskiego Prudentiala (poprzedniego właściciela Prameriki) ze wszystkich krajów europejskich.

Na decyzję o wyborze tej konkretnej spółki wpłynęła jej nienaganna reputacja, wysokie standardy sprzedażowe i obsługowe oraz dobry wynik finansowy. Na swoich macierzystych rynkach Unum specjalizuje się w ubezpieczeniach grupowych. Oprócz produktów ochronnych, oferuje również ubezpieczenia zdrowotne, stomatologiczne, okulistyczne, wypadkowe czy od niezdolności do pracy. Głównym kanałem sprzedaży są brokerzy, w Stanach posiada jednak także wyspecjalizowaną sieć agencyjną liczącą 6 tys. sprzedawców.

Peter O’Donnell, członek zarządu Unum, prezes i dyrektor generalny Unum UK oraz członek rady nadzorczej polskiej spółki deklaruje, że również w Polsce Unum chce mocniej zaistnieć w obszarze ubezpieczeń grupowych. – Zdajemy sobie sprawę, że trudnym do pobicia liderem jest PZU, mamy jednak szereg ciekawych rozwiązań nieznanych jeszcze na polskim rynku i zaproponujemy polskim pracodawcom i pracownikom interesujące programy grupowe.

Aneta Podyma-Milczarek, prezes polskiej spółki zapowiedziała, że rewolucji nie będzie. Zachowane zostaną bardzo wysokie standardy przy rekrutacji i zarządzaniu siecią sprzedaży oraz nacisk na ponadrynkową ofertę produktową. Firma planuje istotnie przyśpieszyć digitalizację oraz zainwestować w technologię.

Peter O’Donnell zadeklarował, że w najbliższym czasie Unum nie planuje kolejnych przejęć na polskim rynku, ale w dłuższym okresie nie jest to wykluczone. – W pierwszym rzędzie stawiamy na organiczny wzrost. Widzimy w Polsce ogromny potencjał. Klasa średnia rozwija się, a zapotrzebowanie na ochronę i bezpieczeństwo finansowe rośnie. To dobry klimat do rozwoju ubezpieczeń na życie - dodał.

Aneta Podyma-Milczarek dodała, że rozważane jest powołanie towarzystwa majątkowego, co pozwoliłoby na wprowadzenie do oferty innych produktów z bogatej oferty Unum, takich jak ubezpieczenia zdrowotne czy szpitalne.

***

*http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=67296:rynek-ubezpiecze-grupa-unum-zamkna-zakup-pramerica-ycie-&catid=107:rynek-ubezpiecze&Itemid=106

(AW, AM,  źródło: gu.com.pl)


 

Aegon: Michał Jakubowski dyrektorem ds. Biznesu Korporacyjnego

Do zespołu Aegon Polska dołączył Michał Jakubowski, obejmując stanowisko dyrektora ds. Biznesu Korporacyjnego. Będzie on odpowiedzialny m.in. za...


czytaj dalej

PZU: Arkadiusz Gęsicki dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu

Arkadiusz Gęsicki został nowym dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu Grupy PZU. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiadać za Biuro...


czytaj dalej

UE: Coraz bliżej ogólnoeuropejskiego produktu emerytalnego

Na decyzję Parlamentu Europejskiego czekają przepisy rozporządzenia, które mają ułatwić odkładanie pieniędzy na emeryturę. Wstępne porozumienie...


czytaj dalej

Aviva: Plan awaryjny na twardy brexit

Brytyjska Aviva zwróciła się do sądu w Londynie o zgodę na transfer aktywów o łącznej wartości 9 mld euro. Ubezpieczyciel wyjaśnił, że wobec...


czytaj dalej

Insurance Forum: O digitalizacji, motoryzacji i potrzebach pokolenia silver

W dniach 17-18 kwietnia w Warszawie odbędzie się wiosenna odsłona tegorocznego Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, czyli 17. edycji...


czytaj dalej

Pięć dni do „IT w ubezpieczeniach GigaCon 2019”

26 lutego w Warszawie odbędzie się XVIII edycja konferencji poświęconej informatyzacji sektora ubezpieczeniowego, zatytułowana „IT w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook