Reklama

Insly: Co czwarty pojazd ma AC
wtorek, 23 października 2018 08:32

Z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) za pierwsze półrocze wynika, że jedynie niespełna 3,5 mln pojazdów, czyli 27% ogółu, posiada autocasco. Według Insly jest to efekt zarówno wysokich stawek, jak i złych doświadczeń związanych z zakupem nieodpowiedniej polisy. Dlatego eksperci firmy radzą, aby przy wyborze polisy zwrócić uwagę na cenę oraz takie elementy, jak choćby wyłączenia odpowiedzialności, udział własny, rodzaj używanych w naprawie części czy dodatkowe usługi, np. pakiety assistance.

– Wbrew powszechnej opinii polisa autocasco jest produktem dość skomplikowanym, występującym w wielu wariantach, stąd też różnice cenowe. Jeżeli zatem chcemy, żeby serwis wykonujący naprawę samochodów używał jedynie elementów oryginalnych, sygnowanych logo producenta pojazdu, to będziemy musieli wybrać droższą opcję. Jeśli natomiast zależy nam na niższych składkach, możemy np. zdecydować się na udział własny, polegający na wyrażeniu zgody na pokrycie części kosztów związanych z naprawą ewentualnej szkody. Przed decyzją o zakupie polisy AC warto więc zastanowić się, jakie elementy są dla nas najważniejsze i pod tym kątem porównać oferty towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Dla wielu właścicieli pojazdów proces wyboru odpowiednio dopasowanej polisy AC może więc być zbyt skomplikowany. Na rynku dostępnych jest bowiem wiele ofert różnych towarzystw. Tutaj z pomocą przychodzą pośrednicy ubezpieczeniowi, którzy mają dostęp do ofert wielu ubezpieczycieli.

Oczywiście można szukać odpowiedniej oferty na własną rękę, ale znacznie wygodniejsze jest skorzystanie z pomocy ekspertów. Agenci ubezpieczeniowi mają zazwyczaj do dyspozycji nowoczesne narzędzia porównujące produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych, które nie tylko usprawniają ich pracę, ale także ułatwiają wybór klientom. Dzięki nim mogą w łatwy sposób wyszukiwać oferty, wystawiać polisy, a także odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości klienta. Decydując się na pomoc agenta ubezpieczeniowego, który korzysta z tego typu narzędzi, zyskujemy pewność, że wybrana dla nas polisa będzie w jak najlepszym stopniu odpowiadała naszym potrzebom – dodaje Piotr Bartos.

Eksperci Insly radzą, aby podczas zakupu zwrócić uwagę przede wszystkim na udział własny i franszyzę redukcyjną, rodzaj używanych w naprawie części, miejsce ewentualnej naprawy i dodatki, np. assistance i ubezpieczenie szyb.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Aviva PTE: Maciej Karasiński nowym prezesem

Maciej Karasiński od kwietnia obejmie funkcję prezesa Aviva PTE. Jego nominacja jest efektem złożenia rezygnacji (ze skutkiem od końca marca)...


czytaj dalej

Gothaer TU: Marek Gołębiewski nowym członkiem zarządu

11 marca rada nadzorcza Gothaer TU zdecydowała o przedłużeniu kadencji dotychczasowego zarządu spółki na kolejnych pięć lat i poszerzeniu jego...


czytaj dalej

Świat: Katastrofa lotnicza od strony ubezpieczeniowej

Ubezpieczyciele koncernu Boeing stoją przed problemem ogromnych roszczeń ze strony rodzin ofiar katastrofy samolotu Ethiopian Airlines, która...


czytaj dalej

VIG: Wyniki lepsze od zakładanych

Według Vienna Insurance Group (VIG), wstępne wyniki za rok finansowy 2018 wskazują, że był to pomyślny okres dla grupy.

Elisabeth Stadler, CEO...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Regulacje obustronnie korzystne

Niezwykle rzadko zdarza się, aby akt prawny lub werdykt sądowy dotyczący polskich ubezpieczeń był w równym stopniu korzystny dla zakładów co ich...


czytaj dalej

Insurance Forum: Debata z udziałem „Gazety Ubezpieczeniowej”

17 kwietnia podczas pierwszego dnia XIII Insurance Forum odbędzie się debata poświęcona ubezpieczeniom w kontekście wyzwań XXI wieku, którą...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook