Reklama

Insly: Co czwarty pojazd ma AC
wtorek, 23 października 2018 08:32

Z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) za pierwsze półrocze wynika, że jedynie niespełna 3,5 mln pojazdów, czyli 27% ogółu, posiada autocasco. Według Insly jest to efekt zarówno wysokich stawek, jak i złych doświadczeń związanych z zakupem nieodpowiedniej polisy. Dlatego eksperci firmy radzą, aby przy wyborze polisy zwrócić uwagę na cenę oraz takie elementy, jak choćby wyłączenia odpowiedzialności, udział własny, rodzaj używanych w naprawie części czy dodatkowe usługi, np. pakiety assistance.

– Wbrew powszechnej opinii polisa autocasco jest produktem dość skomplikowanym, występującym w wielu wariantach, stąd też różnice cenowe. Jeżeli zatem chcemy, żeby serwis wykonujący naprawę samochodów używał jedynie elementów oryginalnych, sygnowanych logo producenta pojazdu, to będziemy musieli wybrać droższą opcję. Jeśli natomiast zależy nam na niższych składkach, możemy np. zdecydować się na udział własny, polegający na wyrażeniu zgody na pokrycie części kosztów związanych z naprawą ewentualnej szkody. Przed decyzją o zakupie polisy AC warto więc zastanowić się, jakie elementy są dla nas najważniejsze i pod tym kątem porównać oferty towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Dla wielu właścicieli pojazdów proces wyboru odpowiednio dopasowanej polisy AC może więc być zbyt skomplikowany. Na rynku dostępnych jest bowiem wiele ofert różnych towarzystw. Tutaj z pomocą przychodzą pośrednicy ubezpieczeniowi, którzy mają dostęp do ofert wielu ubezpieczycieli.

Oczywiście można szukać odpowiedniej oferty na własną rękę, ale znacznie wygodniejsze jest skorzystanie z pomocy ekspertów. Agenci ubezpieczeniowi mają zazwyczaj do dyspozycji nowoczesne narzędzia porównujące produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych, które nie tylko usprawniają ich pracę, ale także ułatwiają wybór klientom. Dzięki nim mogą w łatwy sposób wyszukiwać oferty, wystawiać polisy, a także odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości klienta. Decydując się na pomoc agenta ubezpieczeniowego, który korzysta z tego typu narzędzi, zyskujemy pewność, że wybrana dla nas polisa będzie w jak najlepszym stopniu odpowiadała naszym potrzebom – dodaje Piotr Bartos.

Eksperci Insly radzą, aby podczas zakupu zwrócić uwagę przede wszystkim na udział własny i franszyzę redukcyjną, rodzaj używanych w naprawie części, miejsce ewentualnej naprawy i dodatki, np. assistance i ubezpieczenie szyb.
(AM, źródło: Brandscope)

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Chiny: Wejście firm zagranicznych w prywatne emerytury

Ponieważ Chiny otwierają się dla firm zagranicznych, ubezpieczyciele tacy jak Generali i Prudential rozpoczęli rozmowy z władzami na temat wejścia...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

KNF: Ubezpieczyciele mają co poprawiać

Kilka dni nawałnic w sierpniu 2017 roku kosztowało ubezpieczycieli blisko pół miliarda złotych. Z kolei ubiegłoroczne kontrole z zakładach...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Dwa główne akcenty

Nowości technologiczne i wskaźniki finansowe oraz statystyczne obejmujące ubiegły rok – te dwie kwestie zdominowały miniony tydzień w polskiej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook