Reklama

Insly: Co czwarty pojazd ma AC
wtorek, 23 października 2018 08:32

Z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) za pierwsze półrocze wynika, że jedynie niespełna 3,5 mln pojazdów, czyli 27% ogółu, posiada autocasco. Według Insly jest to efekt zarówno wysokich stawek, jak i złych doświadczeń związanych z zakupem nieodpowiedniej polisy. Dlatego eksperci firmy radzą, aby przy wyborze polisy zwrócić uwagę na cenę oraz takie elementy, jak choćby wyłączenia odpowiedzialności, udział własny, rodzaj używanych w naprawie części czy dodatkowe usługi, np. pakiety assistance.

– Wbrew powszechnej opinii polisa autocasco jest produktem dość skomplikowanym, występującym w wielu wariantach, stąd też różnice cenowe. Jeżeli zatem chcemy, żeby serwis wykonujący naprawę samochodów używał jedynie elementów oryginalnych, sygnowanych logo producenta pojazdu, to będziemy musieli wybrać droższą opcję. Jeśli natomiast zależy nam na niższych składkach, możemy np. zdecydować się na udział własny, polegający na wyrażeniu zgody na pokrycie części kosztów związanych z naprawą ewentualnej szkody. Przed decyzją o zakupie polisy AC warto więc zastanowić się, jakie elementy są dla nas najważniejsze i pod tym kątem porównać oferty towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Dla wielu właścicieli pojazdów proces wyboru odpowiednio dopasowanej polisy AC może więc być zbyt skomplikowany. Na rynku dostępnych jest bowiem wiele ofert różnych towarzystw. Tutaj z pomocą przychodzą pośrednicy ubezpieczeniowi, którzy mają dostęp do ofert wielu ubezpieczycieli.

Oczywiście można szukać odpowiedniej oferty na własną rękę, ale znacznie wygodniejsze jest skorzystanie z pomocy ekspertów. Agenci ubezpieczeniowi mają zazwyczaj do dyspozycji nowoczesne narzędzia porównujące produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych, które nie tylko usprawniają ich pracę, ale także ułatwiają wybór klientom. Dzięki nim mogą w łatwy sposób wyszukiwać oferty, wystawiać polisy, a także odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości klienta. Decydując się na pomoc agenta ubezpieczeniowego, który korzysta z tego typu narzędzi, zyskujemy pewność, że wybrana dla nas polisa będzie w jak najlepszym stopniu odpowiadała naszym potrzebom – dodaje Piotr Bartos.

Eksperci Insly radzą, aby podczas zakupu zwrócić uwagę przede wszystkim na udział własny i franszyzę redukcyjną, rodzaj używanych w naprawie części, miejsce ewentualnej naprawy i dodatki, np. assistance i ubezpieczenie szyb.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Prezes PIU członkiem Rady Konsultacyjnej ds. PPK

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) powołał Radę Konsultacyjną do spraw Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK). W jej skład wszedł Jan Grzegorz...


czytaj dalej

VIG Polska: Przedłużenie mandatów członkom zarządów trzech spółek

18 i19 grudnia podczas posiedzeń rad nadzorczych trzech spółek Vienna Insurance Group w Polsce – majątkowej i życiowej Compensy oraz InterRisk –...


czytaj dalej

Insurance Europe: Wniosek KE może być wyrokiem na polisy telematyczne

Choć Insurance Europe (IE) deklaruje zadowolenie z wniosku Komisji Europejskiej (KE) dotyczącego rozporządzenia w sprawie e-prywatności, mającego...


czytaj dalej

Willis Re: Cena reasekuracji zależna od klienta

Plasowanie kontraktów reasekuracyjnych 1 stycznia 2019 r. uwidoczniło ogromną różnicę między cenami dla klientów z maksymalną ekspozycją i słabą...


czytaj dalej

UMK: Jubileusz prof. Eugeniusza Kowalewskiego

22 lutego w Collegium Iuridicum Novum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu odbędzie się Ogólnopolska Konferencja Naukowa zatytułowana „O...


czytaj dalej

MetLife: Polisy dla klientów T-Mobile

MetLife rozwija sprzedaż w kanale direct marketing. Najnowszą inicjatywą ubezpieczyciela w tym obszarze  jest nawiązanie współpracy z T-Mobile....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook