Reklama

Insly: Co czwarty pojazd ma AC
wtorek, 23 października 2018 08:32

Z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) za pierwsze półrocze wynika, że jedynie niespełna 3,5 mln pojazdów, czyli 27% ogółu, posiada autocasco. Według Insly jest to efekt zarówno wysokich stawek, jak i złych doświadczeń związanych z zakupem nieodpowiedniej polisy. Dlatego eksperci firmy radzą, aby przy wyborze polisy zwrócić uwagę na cenę oraz takie elementy, jak choćby wyłączenia odpowiedzialności, udział własny, rodzaj używanych w naprawie części czy dodatkowe usługi, np. pakiety assistance.

– Wbrew powszechnej opinii polisa autocasco jest produktem dość skomplikowanym, występującym w wielu wariantach, stąd też różnice cenowe. Jeżeli zatem chcemy, żeby serwis wykonujący naprawę samochodów używał jedynie elementów oryginalnych, sygnowanych logo producenta pojazdu, to będziemy musieli wybrać droższą opcję. Jeśli natomiast zależy nam na niższych składkach, możemy np. zdecydować się na udział własny, polegający na wyrażeniu zgody na pokrycie części kosztów związanych z naprawą ewentualnej szkody. Przed decyzją o zakupie polisy AC warto więc zastanowić się, jakie elementy są dla nas najważniejsze i pod tym kątem porównać oferty towarzystw ubezpieczeniowych – mówi Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Dla wielu właścicieli pojazdów proces wyboru odpowiednio dopasowanej polisy AC może więc być zbyt skomplikowany. Na rynku dostępnych jest bowiem wiele ofert różnych towarzystw. Tutaj z pomocą przychodzą pośrednicy ubezpieczeniowi, którzy mają dostęp do ofert wielu ubezpieczycieli.

Oczywiście można szukać odpowiedniej oferty na własną rękę, ale znacznie wygodniejsze jest skorzystanie z pomocy ekspertów. Agenci ubezpieczeniowi mają zazwyczaj do dyspozycji nowoczesne narzędzia porównujące produkty różnych towarzystw ubezpieczeniowych, które nie tylko usprawniają ich pracę, ale także ułatwiają wybór klientom. Dzięki nim mogą w łatwy sposób wyszukiwać oferty, wystawiać polisy, a także odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości klienta. Decydując się na pomoc agenta ubezpieczeniowego, który korzysta z tego typu narzędzi, zyskujemy pewność, że wybrana dla nas polisa będzie w jak najlepszym stopniu odpowiadała naszym potrzebom – dodaje Piotr Bartos.

Eksperci Insly radzą, aby podczas zakupu zwrócić uwagę przede wszystkim na udział własny i franszyzę redukcyjną, rodzaj używanych w naprawie części, miejsce ewentualnej naprawy i dodatki, np. assistance i ubezpieczenie szyb.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Aviva: Niewykluczone pożegnanie z Azją

Brytyjska Aviva rozważa opcje dla swojej działalności w Azji, w tym możliwość sprzedaży tego biznesu. Nowy dyrektor generalny Maurice Tulloch...


czytaj dalej

Munich Re: Niewiele dużych roszczeń w II kwartale

Niemiecki reasekurator Munich Re odnotował w II kwartale 2019 roku 36% wzrostu zysku netto, do czego przyczynił się niski poziom roszczeń z tytułu...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Nie odkładajmy wdrożenia PPK

Gościem 79. odcinka podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez Asekuracji” zatytułowanego „Nie odkładajmy wdrożenia PPK” był Grzegorz Chłopek, prezes...


czytaj dalej

Ubea.pl: Lipcowe wzrosty składek

Lipiec przyniósł ciekawe zmiany dotyczące trzech kategorii rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook