Reklama

Rynek ubezpieczeń: Ubezpieczeniowe Top Marki
czwartek, 08 listopada 2018 09:35

PZU, Ergo Hestia, Allianz, Nationale-Nederlanden i Aviva – tak przedstawia się lista najwyżej sklasyfikowanych marek ubezpieczeniowych w tegorocznej, XI edycji rankingu Top Marka, przeprowadzonego przez magazyn „Press” oraz agencję informacyjną „Press-Service Monitoring Mediów”.

- Top Marka jest unikalnym w skali kraju badaniem. Bardzo cieszymy się, że PZU utrzymuje swoją silną pozycję w mediach. Komunikacja z otoczeniem za ich pośrednictwem jest istotnym elementem naszej działalności. Jesteśmy liderem w wielu obszarach rynku: ubezpieczeniowym, bankowym, zdrowotnym i inwestycyjnym, więc duża liczba artykułów na nasz temat nie dziwi. Cieszy natomiast liczba publikacji pozytywnych, co bardzo korzystnie wpływa na dobry wizerunek naszej marki i rozwój biznesu – powiedział Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.


Top Marka co roku wskazuje najpopularniejsze oraz najczęściej i najlepiej opisywane i przedstawiane brandy w prasie, radio TV, internecie i mediach społecznościowych. Badaniem objęto łącznie 52 mln materiałów prasowych i internetowych opublikowanych w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Analizowane informacje obejmowały aż 500 marek z 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej i najlepiej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki (liczba publikacji, impact i indeks sentymentalny), decydujące ostatecznie o sile brandu.

Wskaźniki zastosowane w badaniu: impact – dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium, indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku, odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy; siła marki – ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu, jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.

W tym roku PZU kolejny raz uzyskało najwięcej punktów, zarówno za liczbę publikacji, jak i ich zasięg oraz wydźwięk. Na kolejnych miejscach uplasowały się Ergo Hestia, Allianz, Nationale-Nederlanden i Aviva.
(AM, źródło: PZU)

 

KNF: Marcin Pachucki p.o. przewodniczącego

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki odwołał z dniem 14 listopada Marka Chrzanowskiego ze stanowiska przewodniczącego Komisji Nadzoru...


czytaj dalej

KNF: Marek Chrzanowski zrezygnował

13 listopada przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Marek Chrzanowski złożył rezygnację z pełnionej przez siebie funkcji. Rezygnacja...


czytaj dalej

Kalifornia: Pożary trawią też ubezpieczycieli

State Farm i Farmers Insurance Group of Companies mają największą ekspozycję na pożary w Kalifornii, gdzie dwa zdarzenia – Camp Fire i Woolsey...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy przeciwny zakazowi cesji wierzytelności

Proponowany w senackim projekcie ustawy o świadczeniu usług w zakresie dochodzenia roszczeń odszkodowawczych wynikających z czynu niedozwolonego...


czytaj dalej

FinTech & InsurTech Digital Congress: Jak funkcjonować na rynku globalnym?

W dniach 13-14 listopada w Warszawie odbył się FinTech & InsurTech Digital Congress. Dzięki praktycznym rozwiązaniom przedstawionym przez...


czytaj dalej

Inter Polska: Jaka polisa dla fizjoterapeuty?

Andrzej Twardowski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Medycznych i OC Inter Polska, przypomina, że w myśl obecnie obowiązujących przepisów fizjoterapeuci...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook