Reklama

Rynek ubezpieczeń: Ubezpieczeniowe Top Marki
czwartek, 08 listopada 2018 09:35

PZU, Ergo Hestia, Allianz, Nationale-Nederlanden i Aviva – tak przedstawia się lista najwyżej sklasyfikowanych marek ubezpieczeniowych w tegorocznej, XI edycji rankingu Top Marka, przeprowadzonego przez magazyn „Press” oraz agencję informacyjną „Press-Service Monitoring Mediów”.

- Top Marka jest unikalnym w skali kraju badaniem. Bardzo cieszymy się, że PZU utrzymuje swoją silną pozycję w mediach. Komunikacja z otoczeniem za ich pośrednictwem jest istotnym elementem naszej działalności. Jesteśmy liderem w wielu obszarach rynku: ubezpieczeniowym, bankowym, zdrowotnym i inwestycyjnym, więc duża liczba artykułów na nasz temat nie dziwi. Cieszy natomiast liczba publikacji pozytywnych, co bardzo korzystnie wpływa na dobry wizerunek naszej marki i rozwój biznesu – powiedział Marek Baran, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.


Top Marka co roku wskazuje najpopularniejsze oraz najczęściej i najlepiej opisywane i przedstawiane brandy w prasie, radio TV, internecie i mediach społecznościowych. Badaniem objęto łącznie 52 mln materiałów prasowych i internetowych opublikowanych w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Analizowane informacje obejmowały aż 500 marek z 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wyłoniono 10 brandów, o których wzmiankowano najwięcej i najlepiej. W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki (liczba publikacji, impact i indeks sentymentalny), decydujące ostatecznie o sile brandu.

Wskaźniki zastosowane w badaniu: impact – dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium, indeks sentymentu – współczynnik oparty na wydźwięku, odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce: im wyższy, tym lepszy; siła marki – ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu, jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.

W tym roku PZU kolejny raz uzyskało najwięcej punktów, zarówno za liczbę publikacji, jak i ich zasięg oraz wydźwięk. Na kolejnych miejscach uplasowały się Ergo Hestia, Allianz, Nationale-Nederlanden i Aviva.
(AM, źródło: PZU)

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Twardy brexit wymusi posiadanie Zielonej Karty

Zrzeszenie Brytyjskich Ubezpieczycieli (ABI) ostrzegło kierowców, że w razie twardego brexitu prowadzący pojazdy poruszający się po drogach Unii...


czytaj dalej

PZU: Ruszyła rekrutacja do akceleratora MIT Enterprise Forum CEE

15 stycznia rozpoczęła się rekrutacja do pierwszej edycji akceleratora MIT Enterprise Forum CEE, skierowanego do start-upów z Polski oraz...


czytaj dalej

Reso: Bronisław Woźnialis przewodniczącym suwalskiej Rady Gospodarczej

Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service, został powołany do Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk i jednocześnie...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook