Reklama

Cyfryzacja w ubezpieczeniach – trendy, kierunki, bariery
piątek, 09 listopada 2018 09:59

Ponad 80% ubezpieczycieli uważa, że przyszłość na rynku należy do tych organizacji, które zainwestują w innowacje i cyfryzację – wynika z raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). Z tego powodu zakłady już teraz rozpoczęły prace nad wdrażaniem technologii smart home oraz smart city. Pozwalają one m.in. na preferencyjną wycenę składek oraz lepsze dostosowanie ofert do potrzeb klienta.

Na podstawie wyników badania wyodrębniono trzy typy firm ubezpieczeniowych działających na polskim rynku. Przy sporządzaniu profili tych zakładów uwzględniono m.in. ich podejście do cyfryzacji, innowacji, doświadczeń klienta oraz wdrażania nowych technologii w różnych obszarach biznesowych. Pierwsza grupa to tzw. pragmatyczni tradycjonaliści, skupiający się na istniejących kanałach i rozwiązaniach.  Drugą stanowią tzw. cyfrowi wyznawcy, stale analizujący zmieniające się potrzeby klientów oraz nowe technologie. Ostatnia grupa to tzw. zdywersyfikowani partnerzy, którzy stosują cyfrowe inicjatywy na mniejszą skalę, czasem obok podstawowej działalności.

- Polskie zakłady ubezpieczeń inteligentnie podchodzą do cyfryzacji. Inwestują więc nie we wszystkie nowinki technologiczne, a w te inicjatywy i innowacyjne pomysły, które mają uzasadnienie w ich strategii biznesowej  i celach na najbliższe lata – powiedział Łukasz Marczyk, dyrektor praktyki ubezpieczeniowej Accenture w Polsce.

O badaniu:

Głównym celem badania przeprowadzonego przez Accenture jest przedstawienie najważniejszych trendów dotyczących poziomu cyfryzacji polskiego rynku ubezpieczeniowego oraz wskazanie barier mogących przeszkodzić w dalszej transformacji cyfrowej sektora. W trakcie dyskusji przebadanych zostało 13 ubezpieczycieli, co stanowi 73% pokrycia rynku w ubezpieczeniach życiowych i 65% w ubezpieczeniach majątkowych.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 47 z datą wydawniczą 19 listopada.
AM

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Zurich: Na ostatniej prostej procesu naprawy

Zurich Insurance Group spodziewa się przekroczyć wszystkie swoje cele finansowe na okres 2017–2019, wchodząc na ostatni etap trzyletniego okresu...


czytaj dalej

Zatoka Perska: Środki ostrożności zwiększają ryzyko

W następstwie narastającego od tygodni napięcia w Zatoce Perskiej, gdzie statki są atakowane, a tankowce przejmowane, najświeższe doniesienia...


czytaj dalej

TUW PZUW: Rating podtrzymany, perspektywa podwyższona

1 sierpnia S&P Global Ratings przedłużyła rating siły finansowej i rating kredytowy TUW PZUW na poziomie A-. Jednocześnie agencja podwyższyła...


czytaj dalej

AXA: Nowa reklama telewizyjna

AXA emituje nową reklamę telewizyjną i mierzy się z wynikami badań, które pokazały, że konsumenci – często posługując się wyobrażeniem albo...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook