Reklama

UNIQA Polska: Polisy komunikacyjne w sprzedaży bezpośredniej
piątek, 16 listopada 2018 10:22

UNIQA Polska rozszerzyła swoją bezpośrednią ofertę produktów ochronnych o OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i pakiet OC+AC. A już wkrótce w tym kanale mają pojawić się proste NNW.

Wcześniej ubezpieczyciel uruchomił formularze dla trzech ubezpieczeń – turystycznego,  mieszkań i domów. Od listopada dołączyły do nich ubezpieczenia komunikacyjne. – Kanał sprzedaży za pośrednictwem internetu, telefonu, a coraz częściej urządzeń mobilnych powoli staje się ważnym kanałem dotarcia do klientów. Do tej pory większość ubezpieczycieli traktowało je jako uzupełnienie, starając się realizować modne strategie multikanałowości. Od mniej więcej dwóch lat widać, że wiele towarzystw zbroi się w narzędzia umożliwiające szybki i intuicyjny zakup ubezpieczenia przez internet. Oczekują coraz szybszych wzrostów w tym obszarze, wynikających z bardzo szybko zmieniających się przyzwyczajeń klientów, preferujących wygodny zakup produktu lub usługi przez internet – mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Kanały Alternatywne UNIQA.

Cały proces został przygotowany w technologii RWD, co gwarantuje dostosowanie wyglądu do urządzenia, z którego korzysta klient.

- W jednym miejscu klient może dokonać zakupu wszystkich potrzebnych mu ubezpieczeń w prosty i szybki sposób – mówi Bartosz Słupski. Aby poznać cenę ubezpieczenia, klienci podają jedynie dane ubezpieczanego pojazdu wraz z danymi jego właścicieli. Klienci mogą również wpisać tylko podstawowe dane pojazdu, żeby poznać wstępną cenę polisy. Wszystko to w 30 sekund. Poza tym mogą skorzystać ze specjalnych kodów promocyjnych czy możliwości dokończenia procesu sprzedaży w późniejszym terminie bez konieczności ponownego podawania danych, które wpisał wcześniej – dodaje.

UNIQA zapowiada, że proces sprzedażowy będzie systematycznie rozwijany. Pojawią się też dodatkowe funkcjonalności. W najbliższym czasie dodana zostanie możliwość skanowania kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo, na stronie uniqa.pl zostanie zaimplementowany prosty wniosek graficzny, który przeprowadzi klienta przez proces podawania danych pojazdu, dzięki czemu zostanie mu przedstawiona wstępna oferta cenowa.

Jesteśmy także otwarci na współpracę z agentami lub partnerami affinity, oferując im linki partnerskie, dzięki którym partnerzy mogą zaproponować swoim klientom zakup ubezpieczeń UNIQA online – mówi Bartosz Słupski. – Formularze do zakupu trzech ubezpieczeń to dopiero początek. W nadchodzących miesiącach planujemy uruchomienie kolejnych, do prostych produktów opartych o ubezpieczenie NNW – dodaje.

Konkurenci też wykorzystują sieć

UNIQA jest kolejnym ubezpieczycielem z polskiego rynku, który w tym roku zdecydował się na rozwój kanału sprzedaży bezpośredniej. Wcześniej taki ruch wykonały m.in. PZU czy Allianz, który w czerwcu uruchomił Allianz Online. Jest to platforma e-commerce, za pośrednictwem której zakład chce przyciągnąć klientów dokonujących zakupów w sieci i poszukujących w niej również produktów ochronnych. Kilka tygodni później wystartowała zaś Strefa NNW – specjalna platforma umożliwiająca zakup NNW dla dziecka, zarówno przez internet, jak i u agenta. Z początkiem sierpnia także Concordia Ubezpieczenia udostępniła internetowy kanał dystrybucji na swojej stronie internetowej. Na pierwszy ogień poszły ubezpieczenia turystyczne, ale władze zakładu zapowiedziały poszerzenie tej formy dystrybucji o kolejne produkty. Natomiast we wrześniu wystartowało bezpieczni.pl –wspólne przedsięwzięcie Generali i Bezpieczny.pl. Jest to platforma sprzedażowa produktów z oferty ubezpieczyciela dystrybuowanych przez jego partnera w projekcie.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Aegon: Michał Jakubowski dyrektorem ds. Biznesu Korporacyjnego

Do zespołu Aegon Polska dołączył Michał Jakubowski, obejmując stanowisko dyrektora ds. Biznesu Korporacyjnego. Będzie on odpowiedzialny m.in. za...


czytaj dalej

PZU: Arkadiusz Gęsicki dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu

Arkadiusz Gęsicki został nowym dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu Grupy PZU. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiadać za Biuro...


czytaj dalej

UE: Coraz bliżej ogólnoeuropejskiego produktu emerytalnego

Na decyzję Parlamentu Europejskiego czekają przepisy rozporządzenia, które mają ułatwić odkładanie pieniędzy na emeryturę. Wstępne porozumienie...


czytaj dalej

Aviva: Plan awaryjny na twardy brexit

Brytyjska Aviva zwróciła się do sądu w Londynie o zgodę na transfer aktywów o łącznej wartości 9 mld euro. Ubezpieczyciel wyjaśnił, że wobec...


czytaj dalej

Insurance Forum: O digitalizacji, motoryzacji i potrzebach pokolenia silver

W dniach 17-18 kwietnia w Warszawie odbędzie się wiosenna odsłona tegorocznego Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, czyli 17. edycji...


czytaj dalej

Pięć dni do „IT w ubezpieczeniach GigaCon 2019”

26 lutego w Warszawie odbędzie się XVIII edycja konferencji poświęconej informatyzacji sektora ubezpieczeniowego, zatytułowana „IT w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook