Reklama

VIG: Zyski i sprzedaż rosną. Choć nie w Polsce
czwartek, 29 listopada 2018 09:57

Utrzymanie trendu wzrostowego w trzecim kwartale pozwoliło Vienna Insurance Group (VIG) na kolejną poprawę kluczowych wskaźników finansowych oraz potwierdzenie celów założonych na ten rok. Polski biznes grupy zanotował spadek sprzedaży i zarobków, ale za to wyraźnie poprawił wskaźnik mieszany.

- Pozytywny rozwój biznesu sprawia, że jesteśmy pewni osiągnięcia naszych celów na 2018 r. Nadal dążymy do uzyskania przypisu w wysokości 9,5 mld euro i zysku brutto w przedziale 450-470 mln euro. Nasz stały trend wzrostowy i szeroka dywersyfikacja ryzyka w różnych krajach daje nam także podstawy finansowe potrzebne, aby zachować formę w przyszłości – stwierdziła Elisabeth Stadler, CEO VIG.

Przypis składki brutto grupy za 3 kwartały obecnego roku wzrósł o 2,9% r/r, do 7,36 mld euro  (7,15 mld euro rok wcześniej). Wzrost wyniku sprzedażowego zanotowano we wszystkich liniach biznesowych oprócz ubezpieczeń na życie ze składką jednorazową. Na poprawę przypisu zapracowała przede wszystkim działalność VIG w Czechach, krajach bałtyckich i na Węgrzech. Przypis składki netto wzrósł z 6,52 mld euro na koniec września 2017 r. do 6,33 mld euro rok później (+3% r/r). Zysk brutto grupy za 9 miesięcy 2018 roku uplasował się na poziomie 352,3 mln euro. Był to rezultat o 6,4% wyższy od odnotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku (331,2 mln euro). Znaczące roczne wzrosty zysków odnotowano w Austrii, Czechach i pozostałym segmencie CEE, obejmującym m. in. Chorwację, Serbię, Macedonię i Ukrainę. Duży wkład do wyniku grupy wniósł wzrost na Węgrzech (+33,9% r/r), który był przede wszystkim spowodowany brakiem odpisu portfeli wierzytelności Vienna Life w poprzednim roku. Istotną „cegiełkę” dołożył też wynoszący 21,7% wzrost w Bułgarii. Wskaźnik mieszany VIG (combined ratio) osiągnął poziom 96,3%, co było lepszym wynikiem od ubiegłorocznego (97,3%). To w głównej mierze spadku wartości strat z tytułu katastrof naturalnych w porównaniu to tego samego okresu 2017 r. Znaczący spadek wskaźnika mieszanego nastąpił przede wszystkim w Austrii, Czechach, krajach bałtyckich, regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Polsce.

Z danych opublikowanych przez grupę wynika, że przez 9 miesięcy 2018 r. towarzystwa wchodzące w skład VIG Polska zebrały 2856,28 mln zł składek brutto* – o 1% mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku (2884,05 mln zł). Zysk brutto spadł o 24,1% r/r, z 132,41 mln zł na dzień 30 września ub.r. do 100,38 mln zł rok później. Wskaźnik mieszany VIG Polska poprawił się do poziomu 93,5% (94,7% rok wcześniej).

***

*W przeliczeniu z euro na złote według średniego kursu NBP z 28 września 2018 r. (1 euro=4,2714 zł).
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Jakub Machnik wiceprezesem ds. finansów i ryzyka

Rada nadzorcza zdecydowała o powierzeniu Jakubowi Machnikowi funkcji wiceprezesa zarządu spółek UNIQA Polska. Od 1 grudnia odpowiada on już nie...


czytaj dalej

Generali: Zarządzanie aktywami alternatywnymi

Włoska grupa Generali nabyła od Bank of America Merrill Lynch firmę zarządzania aktywami alternatywnymi CM Investment Solutions Limited (CMISL) z...


czytaj dalej

AIG: Dyrektor woli start-upa

Dyrektor ds. danych AIG, Leandro Dalle Mule, przeszedł do insurtechowego start-upa Planck Resolution na stanowisko generalnego menedżera na...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Warta zaoferuje PPK

Warta jest pierwszym ubezpieczycielem, który oficjalnie potwierdził, że zaoferuje Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK). Produkt przygotowany przez...


czytaj dalej

Open Life: Wzrost zysków, spadek sprzedaży

Spadek przypisu składki przy jednoczesnej poprawie wyniku technicznego i zysku netto – to najistotniejsze rezultaty uzyskane przez Open Life w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook