Reklama

Bezpłatne porady prawne dla klientów rynku finansowego
piątek, 07 grudnia 2018 09:53

Od 7 do 12 grudnia w 14 miastach Polski eksperci rynku finansowego, adwokaci i radcowie prawni będą udzielali bezpłatnych porad prawnych dla konsumentów pokrzywdzonych przez instytucje finansowe (banki, parabanki, towarzystwa ubezpieczeń, komorników), którzy posiadają wadliwe produkty finansowe. Organizatorem akcji sfinansowanej w 100% przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) jest stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu (SBB).

Akcja potrwa od 7 do 12 grudnia i będzie prowadzona w 14 miastach: Augustowie, Bydgoszczy, Kielcach, Katowicach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu. Bezpłatne porady dotyczyć będą: polis inwestycyjnych, kredytów walutowych i obligacji korporacyjnych, kredytów i pożyczek, a także licytacji i egzekucji komorniczych, nakazów zapłaty i bankowych tytułów egzekucyjnych.

Celem projektu SBB i UOKiK realizowanego pod nazwą „Grudzień Konsumenta Rynku Finansowego” jest indywidualne merytoryczne wsparcie dedykowane klientom pokrzywdzonym przez system umów, na mocy których nabywali wadliwe produkty finansowe. Zdaniem mec. Magdaleny Dąbrowskiej z kancelarii „Na Bank”, współpracującej ze Stowarzyszeniem, w polskim systemie prawnym nie przewidziano jasnych procedur i schematów dochodzenia praw należnych pokrzywdzonemu konsumentowi, który utracił pieniądze w wyniku zawarcia toksycznych umów bankowych i ubezpieczeniowych.

Misją projektu jest również edukowanie potencjalnych klientów w zakresie dostępnych rozwiązań, a także zwiększanie społecznego zaangażowania w budowanie świadomości o ochronie instytucjonalnej, jaka przysługuje na wypadek zetknięcia się z nieuczciwym przedsiębiorcą. Jak podkreśla mec. Dąbrowska, wielu klientów, oszukanych w wyniku wadliwych produktów bankowych i finansowych, przychodzi do kancelarii z przekonaniem o tym, że wyczerpali już możliwości dochodzenia swoich racji. Okazuje się jednak, że to, co zrobili w starciu z instytucjami finansowymi, to zaledwie promil potencjalnych rozwiązań.

SBB potwierdza ponadto, że problem oszustw i wyłudzeń w sektorze finansowym nie jest jednostkowy i dotyka w równym stopniu osoby młode i emerytów, mieszkańców małych i dużych ośrodków. Zdaniem organizacji, prawa rządzące rynkiem finansowym nie zawsze są jasne. Według Stowarzyszenia, procedury i szczegóły zawieranych umów często nie są wyraźnie akcentowane przez pracowników banków, instytucji finansowych i ubezpieczeniowych. Obszerna i niezrozumiała dokumentacja, abuzywne klauzule i niezrozumiałe zapisy w umowach powodują, że konsumenci coraz częściej zgłaszają problem wadliwych produktów finansowych.
(AM, źródło: Centrum Prasowe PAP)

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Clyde & Co: Dostęp do innowacji motywem fuzji i przejęć

W globalnym sektorze ubezpieczeniowym w 2018 r. liczba fuzji i przejęć wzrosła o 9% wskutek starań ubezpieczycieli o uzyskanie większego dostępu...


czytaj dalej

Japonia: Rozważane obowiązkowe ubezpieczenie rowerzystów

Powołana przez rząd komisja ekspercka rozpoczęła dyskusję o tym, jaki charakter powinna mieć rekompensata za szkody związane z wypadkiem...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Jedno potknięcie nie zmienia całości obrazu

Przez ostatnich kilka lat sektor ubezpieczycieli solidnie zapracował na opinię skutecznego lobbysty parlamentarnego. I choć przebieg niedawnej...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Generali większościowym udziałowcem Bezpieczny.pl

Generali Polska nabyło 51% udziałów spółki Bezpieczny.pl – firmy technologicznej zajmującej się internetową sprzedażą ubezpieczeń, właściciela...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook