Reklama

ANG Spółdzielnia: Ostrzeżenie przed możliwym oszustwem
wtorek, 18 grudnia 2018 09:45

ANG Spółdzielnia wystosowała ostrzeżenie dotyczące działań jednej z firm finansowych. Podmiot ów żąda od klientów opłaty za tzw. obowiązkową polisę ubezpieczeniową, bez której rzekomo nie można uzyskać kredytu.

Pod koniec listopada do ANG Spółdzielni zaczęły docierać pierwsze informacje od zaniepokojonych klientów jednej z firm pożyczkowych. Wskazywali oni na procedurę wymagającą wpłaty 145 zł za tzw. polisę ubezpieczeniową. Bez tej wpłaty – jak informowała firma – miało rzekomo nie być możliwe sprawdzenie wniosków, a tym samym udzielenie pożyczki. Opłata na poczet rzekomej polisy miała zostać dokonana na wskazany w umowie numer rachunku bankowego bez podania nazwy beneficjenta. Po wpłacie tej kwoty klienci nie otrzymywali żadnej pożyczki.

- Uznaliśmy, że jest to ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy przez firmę, która stoi za tą „inicjatywą”. Podjęliśmy się weryfikacji podmiotu – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes ANG Spółdzielni. – Bardzo szybko okazało się, że jest to wykorzystywanie trudnej sytuacji klientów, którzy często w kłopotach chwytają się ostatniej deski ratunku, wpłacają wymagane opłaty i nie dostają obiecanych pożyczek – dodaje.

Eksperci ANG nie znaleźli żadnych informacji dotyczących podmiotu, który prowadziłby usługi pożyczkowe na jego oficjalnej stronie internetowej. Brak też było jakichkolwiek danych rejestrowych czy numeru telefonu. Podany był jedynie adres e-mailowy. Jednocześnie eksperci ANG odkryli, że podmiot, w którego nazwie występowałoby oznaczenie identyczne z nazwą firmy funkcjonującą na stronie internetowej, nie figuruje zarówno w rejestrze firm pożyczkowych, jak i w rejestrze pośredników kredytowych. Należy zatem przyjąć, że osoby prowadzące działalność, o ile faktycznie udzielają kredytów konsumentom, prowadzą działalność nielegalnie.

- Na rynku pojawiają się tego typu sytuacje jak wspomniana. Niestety zbyt niska wiedza finansowa Polaków w połączeniu z trudnościami w życiu powodującymi potrzebę znalezienia „ratunkowego” finansowania często oznacza wpadnięcie klientów w sidła złych firm i ludzi. Klientom zalecamy czujność i przede wszystkim korzystanie z usług sprawdzonych firm finansowych. Natomiast w przypadku stwierdzonych nieprawidłowości kontakt z takimi instytucjami, jak Rzecznik Finansowy, Federacja Konsumentów czy UOKiK – mówi Artur Nowak-Gocławski.

ANG Spółdzielnia postanowiła zgłosić oficjalnie proceder wspomnianej firmy do UOKiK, Rzecznika Finansowego, KNF oraz do Federacji Konsumentów.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Aviva PTE: Maciej Karasiński nowym prezesem

Maciej Karasiński od kwietnia obejmie funkcję prezesa Aviva PTE. Jego nominacja jest efektem złożenia rezygnacji (ze skutkiem od końca marca)...


czytaj dalej

Gothaer TU: Marek Gołębiewski nowym członkiem zarządu

11 marca rada nadzorcza Gothaer TU zdecydowała o przedłużeniu kadencji dotychczasowego zarządu spółki na kolejnych pięć lat i poszerzeniu jego...


czytaj dalej

Luksemburg stanie się przystanią dla 50 firm po brexicie

Około 50 firm zarządzania aktywami, ubezpieczycieli i innych firm finansowych wybrało Wielkie Księstwo Luksemburg na swoją siedzibę w Unii...


czytaj dalej

Brexit: Ubezpieczyciele przygotowani na każdy scenariusz

Podczas gdy w parlamencie brytyjskim trwa spór o sposób wyjścia z sytuacji, agencja ratingowa AM Best uważa, że ubezpieczyciele z siedzibą w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: „Komunikacja” na bardzo dużym plusie

Mimo wyraźnej obniżki tempa wzrostu przypisu składki w OC posiadaczy pojazdów lądowych, rentowność techniczna w segmencie komunikacyjnym uległa...


czytaj dalej

Warta: Testy sztucznej inteligencji przy przyjmowaniu zgłoszeń szkód

Warta rozpoczęła testy z klientami dotyczące przyjęcia szkód przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wdrożenia nowego rozwiązania jest między...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook