Reklama

Insly: RODO i IDD pobudziły świadomość technologiczną agentów
środa, 02 stycznia 2019 09:51

RODO i IDD istotnie wpłynęły na zainteresowanie agentów i multiagentów nowymi technologiami. Jednym z rozwiązań, które pozwala spełnić ich wymogi, jest oprogramowanie w chmurze.

– Nowe przepisy istotnie wpłynęły na podejście agentów i multiagentów do wykorzystywania nowych technologii. Część pośredników zdecydowała się na zakup dodatkowego oprogramowania, które umożliwia lepsze zarządzanie wrażliwymi danymi osobowymi oraz pozwala dostosować się do nowych zasad dystrybucji ubezpieczeń. Potwierdzeniem tego jest fakt, że tuż po wejściu w życie rozporządzenia RODO odnotowaliśmy 64% wzrost zainteresowania naszym oprogramowaniem, natomiast jesienią otrzymaliśmy 52% więcej zapytań – zauważa Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) wpłynęło istotnie na sposób przetwarzania danych pozyskiwanych w procesie sprzedaży ubezpieczeń. Nowe przepisy według wielu agentów utrudniły prowadzenie bieżącej działalności, ponieważ muszą oni więcej uwagi poświęcić odpowiedniemu poinformowaniu klientów oraz kontrahentów o sposobie gromadzenia i przetwarzania danych. Zdaniem pośredników wydłużył się też proces pozyskiwania klientów, ponieważ od maja każdy dystrybutor ubezpieczeń zobowiązany jest otrzymać wyraźną zgodę na prowadzenie działań marketingowych, jak i wykorzystywanie danych do kontaktów sprzedażowych. W efekcie zaczęto poszukiwać rozwiązań technologicznych usprawniających zarządzanie danymi osobowymi.

Sposób przechowywania danych wrażliwych klienta istotnie wpływa na budowanie zaufania oraz relacji między nim a agentem ubezpieczeniowym. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa lub niespodziewanych cyberataków ważne jest zastosowanie rozwiązań, które pomogą zapobiec oraz zminimalizują ewentualny wyciek informacji. W takiej sytuacji rozwiązania w chmurze mogą okazać się najbardziej skuteczne ze względu na możliwość ścisłej identyfikacji osób przetwarzających przechowywane dane. Ponadto, dystrybutor może liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony ekspertów zatrudnionych przez twórców takiego oprogramowania – mówi Piotr Bartos.

Od 1 października stosowana jest nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń wprowadzająca do polskiego porządku prawnego postanowienia dyrektywy IDD. Nowe przepisy nałożyły na dystrybutorów polis dodatkowe obowiązki informacyjne oraz zobowiązały do dopasowywania produktu do rzeczywistych potrzeb.

Nowe obowiązki wydłużyły proces sprzedaży polis. W związku z tym, podobnie jak w przypadku RODO, skłoniło to agentów do poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych. Szukając odpowiedniego oprogramowania, analizowali, które z nich pozwolą na sprawne przeprowadzenie analizy potrzeb oraz przygotowanie rekomendacji produktów najlepiej odpowiadających zgłoszonym wymaganiom, a także ułatwią generowanie wymaganych dokumentów informacyjnych – dodaje Piotr Bartos.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

PBUK: Nowela wymaga korekt

W ocenie Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK), wprowadzenie ściślejszych regulacji mogących ustabilizować działalność...


czytaj dalej

Digital Care: Ponad 6 tys. uszkodzeń smartfonów w trakcie majówki

Według statystyk firmy Digital Care, liczba uszkodzeń telefonów w trakcie tegorocznego długiego weekendu majowego była o ponad 30% wyższa niż w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook