Reklama

Insly: RODO i IDD pobudziły świadomość technologiczną agentów
środa, 02 stycznia 2019 09:51

RODO i IDD istotnie wpłynęły na zainteresowanie agentów i multiagentów nowymi technologiami. Jednym z rozwiązań, które pozwala spełnić ich wymogi, jest oprogramowanie w chmurze.

– Nowe przepisy istotnie wpłynęły na podejście agentów i multiagentów do wykorzystywania nowych technologii. Część pośredników zdecydowała się na zakup dodatkowego oprogramowania, które umożliwia lepsze zarządzanie wrażliwymi danymi osobowymi oraz pozwala dostosować się do nowych zasad dystrybucji ubezpieczeń. Potwierdzeniem tego jest fakt, że tuż po wejściu w życie rozporządzenia RODO odnotowaliśmy 64% wzrost zainteresowania naszym oprogramowaniem, natomiast jesienią otrzymaliśmy 52% więcej zapytań – zauważa Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) wpłynęło istotnie na sposób przetwarzania danych pozyskiwanych w procesie sprzedaży ubezpieczeń. Nowe przepisy według wielu agentów utrudniły prowadzenie bieżącej działalności, ponieważ muszą oni więcej uwagi poświęcić odpowiedniemu poinformowaniu klientów oraz kontrahentów o sposobie gromadzenia i przetwarzania danych. Zdaniem pośredników wydłużył się też proces pozyskiwania klientów, ponieważ od maja każdy dystrybutor ubezpieczeń zobowiązany jest otrzymać wyraźną zgodę na prowadzenie działań marketingowych, jak i wykorzystywanie danych do kontaktów sprzedażowych. W efekcie zaczęto poszukiwać rozwiązań technologicznych usprawniających zarządzanie danymi osobowymi.

Sposób przechowywania danych wrażliwych klienta istotnie wpływa na budowanie zaufania oraz relacji między nim a agentem ubezpieczeniowym. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa lub niespodziewanych cyberataków ważne jest zastosowanie rozwiązań, które pomogą zapobiec oraz zminimalizują ewentualny wyciek informacji. W takiej sytuacji rozwiązania w chmurze mogą okazać się najbardziej skuteczne ze względu na możliwość ścisłej identyfikacji osób przetwarzających przechowywane dane. Ponadto, dystrybutor może liczyć na dodatkowe wsparcie ze strony ekspertów zatrudnionych przez twórców takiego oprogramowania – mówi Piotr Bartos.

Od 1 października stosowana jest nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń wprowadzająca do polskiego porządku prawnego postanowienia dyrektywy IDD. Nowe przepisy nałożyły na dystrybutorów polis dodatkowe obowiązki informacyjne oraz zobowiązały do dopasowywania produktu do rzeczywistych potrzeb.

Nowe obowiązki wydłużyły proces sprzedaży polis. W związku z tym, podobnie jak w przypadku RODO, skłoniło to agentów do poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych. Szukając odpowiedniego oprogramowania, analizowali, które z nich pozwolą na sprawne przeprowadzenie analizy potrzeb oraz przygotowanie rekomendacji produktów najlepiej odpowiadających zgłoszonym wymaganiom, a także ułatwią generowanie wymaganych dokumentów informacyjnych – dodaje Piotr Bartos.
(AM, źródło: Brandscope)

 

Aviva PTE: Maciej Karasiński nowym prezesem

Maciej Karasiński od kwietnia obejmie funkcję prezesa Aviva PTE. Jego nominacja jest efektem złożenia rezygnacji (ze skutkiem od końca marca)...


czytaj dalej

Gothaer TU: Marek Gołębiewski nowym członkiem zarządu

11 marca rada nadzorcza Gothaer TU zdecydowała o przedłużeniu kadencji dotychczasowego zarządu spółki na kolejnych pięć lat i poszerzeniu jego...


czytaj dalej

Brexit: Ubezpieczyciele przygotowani na każdy scenariusz

Podczas gdy w parlamencie brytyjskim trwa spór o sposób wyjścia z sytuacji, agencja ratingowa AM Best uważa, że ubezpieczyciele z siedzibą w...


czytaj dalej

Talanx: Zyskowny rok

Miniony rok był dość udany dla Talanx. Wpływy grupy ze składek były wyraźnie wyższe od uzyskanych w roku poprzednim, podobnie zresztą jak jej...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Depresja „życiówki” obniżyła wynik całego sektora

Po raz pierwszy od 2015 r. roczna wartość rynku ubezpieczeń mierzona przypisem składki była niższa od odnotowanej dwanaście miesięcy wcześniej. To...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Gdzie się podziali twoi klienci?

Gościem najnowszego, 58. odcinka podcastu „Rozmowy bez Asekuracji” był Adam Kubicki, trener i autor książki „Bądź liderem, albo odejdź”. Podczas...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook