Reklama

PPK: Rusza kampania informacyjna
środa, 09 stycznia 2019 10:08

8 stycznia w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych odbyła się konferencja poświęcona Pracowniczym Planom Kapitałowym (PPK). Podczas spotkania Polski Fundusz Rozwoju (PFR) zaprezentował stronę www.mojePPK.pl – portal informacyjny poświęcony Planom, skierowany w szczególności do pracodawców i pracowników. Zaprezentowano też pakiet materiałów informacyjnych o PPK, który będzie udostępniony na portalu oraz przesyłany pracodawcom za pośrednictwem sektora finansowego oraz ZUS. W styczniu wystartuje kampania społeczna w mediach.

- Dzisiaj, po 2 latach bardzo szerokich konsultacji społecznych doszliśmy do tego momentu, w którym możemy rozpocząć program cywilizacyjnie znaczący dla Polski i kluczowy w budowaniu długoterminowych oszczędności – Program Pracowniczych Planów Kapitałowych – mówił premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji. – Ten program jest programem prospołecznym dla ponad 11 mln pracowników, programem bez pułapek i niebezpieczeństwa, ponieważ uczestniczą w nim trzy strony: państwo, pracodawcy i na zasadzie dobrowolnej – pracownik – dodał.

Minister finansów Teresa Czerwińska mówiła, że PPK to bezpieczny i efektywny plan inwestowania, który jest kluczowym elementem budowy silnej gospodarki.

- Budowa dobrobytu wszystkim się opłaca, zarówno pracownikom, jak i pracodawcom i państwu. Aby oszczędzanie emerytalne było skuteczne, musi być długoterminowe. – powiedziała podczas swojego wystąpienia – Zachęcam do zapoznania się z programem PPK i świadomego podjęcia decyzji na temat uczestnictwa w nim – dodała.

Podczas konferencji PFR zaprezentował stronę www.mojePPK.pl – portal informacyjny poświęcony Planom, skierowany w szczególności do pracodawców i pracowników. Ma on dostarczać osobom zatrudnionym oraz podmiotom zatrudniającym pełną, rzetelną informację na temat zasad funkcjonowania systemu PPK.

- Na podstawie wstępnych deklaracji zakładamy, że ok 20 instytucji finansowych będzie oferować PPK. To zapewni konkurencyjność na tym rynku – zaznaczył Paweł Borys, prezes PFR.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 3 z datą wydawniczą 14 stycznia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Twardy brexit wymusi posiadanie Zielonej Karty

Zrzeszenie Brytyjskich Ubezpieczycieli (ABI) ostrzegło kierowców, że w razie twardego brexitu prowadzący pojazdy poruszający się po drogach Unii...


czytaj dalej

PZU: Ruszyła rekrutacja do akceleratora MIT Enterprise Forum CEE

15 stycznia rozpoczęła się rekrutacja do pierwszej edycji akceleratora MIT Enterprise Forum CEE, skierowanego do start-upów z Polski oraz...


czytaj dalej

Reso: Bronisław Woźnialis przewodniczącym suwalskiej Rady Gospodarczej

Bronisław Woźnialis, prezes zarządu Reso Europa Service, został powołany do Rady Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Suwałk i jednocześnie...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook