Reklama

PPK: Rusza kampania informacyjna
środa, 09 stycznia 2019 10:08

8 stycznia w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych odbyła się konferencja poświęcona Pracowniczym Planom Kapitałowym (PPK). Podczas spotkania Polski Fundusz Rozwoju (PFR) zaprezentował stronę www.mojePPK.pl – portal informacyjny poświęcony Planom, skierowany w szczególności do pracodawców i pracowników. Zaprezentowano też pakiet materiałów informacyjnych o PPK, który będzie udostępniony na portalu oraz przesyłany pracodawcom za pośrednictwem sektora finansowego oraz ZUS. W styczniu wystartuje kampania społeczna w mediach.

- Dzisiaj, po 2 latach bardzo szerokich konsultacji społecznych doszliśmy do tego momentu, w którym możemy rozpocząć program cywilizacyjnie znaczący dla Polski i kluczowy w budowaniu długoterminowych oszczędności – Program Pracowniczych Planów Kapitałowych – mówił premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji. – Ten program jest programem prospołecznym dla ponad 11 mln pracowników, programem bez pułapek i niebezpieczeństwa, ponieważ uczestniczą w nim trzy strony: państwo, pracodawcy i na zasadzie dobrowolnej – pracownik – dodał.

Minister finansów Teresa Czerwińska mówiła, że PPK to bezpieczny i efektywny plan inwestowania, który jest kluczowym elementem budowy silnej gospodarki.

- Budowa dobrobytu wszystkim się opłaca, zarówno pracownikom, jak i pracodawcom i państwu. Aby oszczędzanie emerytalne było skuteczne, musi być długoterminowe. – powiedziała podczas swojego wystąpienia – Zachęcam do zapoznania się z programem PPK i świadomego podjęcia decyzji na temat uczestnictwa w nim – dodała.

Podczas konferencji PFR zaprezentował stronę www.mojePPK.pl – portal informacyjny poświęcony Planom, skierowany w szczególności do pracodawców i pracowników. Ma on dostarczać osobom zatrudnionym oraz podmiotom zatrudniającym pełną, rzetelną informację na temat zasad funkcjonowania systemu PPK.

- Na podstawie wstępnych deklaracji zakładamy, że ok 20 instytucji finansowych będzie oferować PPK. To zapewni konkurencyjność na tym rynku – zaznaczył Paweł Borys, prezes PFR.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 3 z datą wydawniczą 14 stycznia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

PZU Zdrowie: Wojciech Kossut prezesem zarządu Falck

17 czerwca Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o powołaniu zarządu Falck Centra Medyczne. Decyzją NZW w organie zarządzającym...


czytaj dalej

KUKE: Akcjonariusze powołali zarząd spółki na nową kadencję

14 czerwca Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) powołało zarząd spółki w dotychczasowym składzie...


czytaj dalej

ACORD: Innowacja dla rynku reasekuracji zwycięża

ACORD (Association for Cooperative Operations Research and Development), organizacja opracowująca globalne standardy dla branży ubezpieczeniowej...


czytaj dalej

L&G: Blockchain dla emerytur

Brytyjski ubezpieczyciel Legal & General nawiązał współpracę z Amazonem w celu ustanowienia pierwszego, jak się mówi, systemu blockchain dla...


czytaj dalej

Aviva: Autocasco na godziny

TERAZ by Aviva – taką nazwę nosi nowa marka Avivy, w ramach której ubezpieczyciel zaoferował AC na godziny, dostępne przez aplikację na smartfony....


czytaj dalej

Union Investment TFI w rękach Generali

Generali i niemiecka grupa Union Asset Management Holding AG sfinalizowały transakcję zakupu Union Investment TFI S.A. w Polsce. Generali...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook