Reklama

IWS: Prace nad zmniejszeniem liczby fraudów
piątek, 18 stycznia 2019 09:38

Instytut Wymiaru Sprawiedliwości pracuje nad rozwiązaniami, które zmniejszą przestępczość w branży ubezpieczeniowej.

Wyłudzanie pieniędzy z polis to jeden z podstawowych problemów, z jakimi zmaga się branża ubezpieczeniowa, nie tylko w Polsce, ale i całej Europie.

- Według badań Insurance Europe w 2016 roku aż 10% wypłaconych w Europie odszkodowań i świadczeń to były wyłudzenia – mówi Bartłomiej Litwińczuk, członek zarządu PZU Życie.

Nad wypracowaniem propozycji zmian w prawie, które będą eliminowały przyczyny przestępczości, co przyczyni się do ograniczenia liczby nieuczciwych praktyk w branży ubezpieczeniowej pracowali uczestnicy projektu badawczego Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości „Prawo, gospodarka i technologia na rzecz zapobiegania przyczynom przestępczości”. W tym gronie znaleźli się: reprezentanci środowiska naukowego, praktycy prawa, przedstawiciele biznesu, administracji publicznej i organów ochrony prawnej. Dodatkowo IWS zaangażował do współpracy profesorów z Harvard Business School, Stanford Research Institute, Massachusetts Institute of Technology, China Europe International Business School oraz IESE Business School. Zadaniem, jakie stanęło przed uczestnikami przedsięwzięcia, było znalezienie rozwiązań, które nie tylko pozwolą zmniejszyć skalę przestępczości, ale także zadziałają prewencyjnie. Podczas seminariów eksperci przeanalizowali przyczyny, które najczęściej prowadzą do działań przestępczych i analizując rozwiązania zastosowane w innych krajach, starali się znaleźć sposób, by im zapobiegać.

Szansą na zmniejszenie nieuczciwych praktyk jest też szersze zastosowanie nowych technologii w branży ubezpieczeniowej.

- W jaki sposób wykorzystanie nowych technologii może pomóc w walce z osobami, które wyłudzają pieniądze z ubezpieczeń? Przede wszystkim zaawansowane systemy analityczne chronią firmy przed zorganizowanymi grupami, które dokonują wyłudzeń, a także zapewniają ochronę ubezpieczonych przed nieuczciwymi praktykami – mówi Bartłomiej Litwińczuk.

Jako przykład podaje wprowadzony w ubiegłym roku przez PZU system antyfraudowy FMS, zapewniający ochronę przed nienależnymi wypłatami odszkodowań oraz szybsza weryfikacja zgłoszeń i wypłata środków w przypadku roszczeń zasadnych. – System pozwala również chronić klientów, którzy mogą stać się ofiarami prób wyłudzenia. Zastosowanie zaawansowanych technik analitycznych, takich jak np. machine learning, text mining oraz wykorzystanie pozyskanej wiedzy do doskonalenia modeli i algorytmów reguł pozwala na skuteczną prewencję wobec dynamicznie zmieniających się i coraz bardziej wyrafinowanych sposobów działania oszustów – zaznacza Bartłomiej Litwińczuk.
(AM, źródło: IWS)

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook