Reklama

Hiscox: Inscenizacja ataku hakerskiego w realu
piątek, 25 stycznia 2019 09:46

Hiscox, ubezpieczyciel specjalizujący się w ochronie małych przedsiębiorstw i ubezpieczeniach ryzyk cybernetycznych, zainscenizował ostatnio atak hakerski „w świecie rzeczywistym”, aby zademonstrować, czym dla małej firmy może być atak cybernetyczny.

Ubezpieczyciel we współpracy z firmą produkującą rowery, Brompton Bicycle, zbudował z dnia na dzień klon sklepu Brompton we wschodnim Londynie – opisuje portal Insurance Journal. Zadbano o szczegóły, zatrudniając odpowiedni personel, a nawet wypełniając półki atrapami towarów. Fałszywy sklep pod nazwą „3rompton” został otwarty po przeciwnej stronie ulicy i przypuścił szereg symulowanych cyberataków na prawdziwy sklep Brompton, aby unaocznić mechanizm działania i skutki.

Powszechne techniki hakerskie, takie jak ransomware i phishing zostały wprowadzone w życie w serii symulowanych ataków offline:

•    prawdziwy sklep został zabity deskami, na których przyczepiono list z żądaniem okupu w formie bicoina za umożliwienie ponownego otwarcia;
•    prawdziwe dostawy towaru zostały przekierowane do fałszywego sklepu 3rompton, dla pokazania potencjalnych skutków phishingu;
•    prawdziwy sklep Brompton zalali fałszywi klienci, angażując cały personel i paraliżując jego działania – symulacja ataku typu DDoS (rozproszona odmowa usługi).

Częstość i uciążliwość cyberataków na brytyjskie firmy jest alarmująca – skomentował James Brady, szef działu cyber w Hiscox. – Cyberprzestępcy są szybcy, wyrafinowani i uważają biznesy wszelkiego kształtu i wielkości za opłacalne cele, więc zasadniczą sprawą jest, aby przedsiębiorstwa były świadome tego ryzyka i przygotowane do zarządzania nim.

Z danych cytowanych przez Hiscox wynika, że 33% małych przedsiębiorstw brytyjskich ucierpiało w wyniku ataku hakerskiego. Ta symulacja jest najnowszą inicjatywą w kampanii ubezpieczyciela na rzecz świadomości tego typu zagrożeń. – Firmy muszą wziąć odpowiedzialność za własne cyberbezpieczeństwo i przedsięwziąć skuteczne kroki zapobiegawcze – podkreślił Brady. Niestety, ataki nie ustaną i przygotowanie na nie jest kwestią najwyższej wagi.

Z kolei Robert Hannigan, były dyrektor brytyjskiej agencji wywiadowczej i bezpieczeństwa Government Communications Headquarters i doradca Hiscox powiedział: – Cyberprzestępczość jest jednym z największych ryzyk, z jakimi musi się dziś mierzyć działalność gospodarcza, ale wielu nie bierze go poważnie, a o wiele więcej jest na nie niedostatecznie przygotowanych. Jest to ryzyko nie tak namacalne jak włamanie czy pożar, co utrudnia przedsiębiorcom zdawanie sobie z niego sprawy, dlatego pokazanie cyberprzestępstwa w działaniu, w ćwiczeniach takich jak to, jest bardzo przydatnym sposobem przekazania ważnego przesłania. Techniki hakerskie symulowane tu są rozpowszechnione do granic możliwości i jest tak od wielu lat. Jednocześnie cały czas pojawiają się nowe, więc bycie na bieżąco w kwestii cyberbezpieczeństwa jest stale ewoluującym wyzwaniem.

Incydenty przeciwko cyberbezpieczeństwu generują dla małych firm średnio 25 700 funtów rocznie kosztów bezpośrednich (np. koszty ekspertyz IT co do reakcji na incydent, utracone przychody i koszty wymiany systemu) – wynika z raportu Hiscox na temat „cybergotowości” firm przeprowadzonego pod koniec 2017 r. Koszta bezpośrednie to dopiero początek. Koszta takie jak wynikające ze szkód reputacyjnych, utraty klientów i trudności z pozyskaniem nowych, mogą być dużo wyższe.
AC

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook