Reklama

Warta: Rusza pilotaż rozpoznawania obrazu w likwidacji szkód
czwartek, 07 lutego 2019 09:41

Warta rozpoczyna testy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji przy rozpoznawaniu uszkodzeń w samochodach. Pełne wdrożenie tego rozwiązania planowane jest na drugą połowę roku.

Prace nad wdrożeniem sztucznej inteligencji w procesie oceny i wyceny uszkodzeń  w szkodach dotyczących uszkodzenia pojazdu rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Pierwszym krokiem było uruchomienie konkursu na dostawcę technologii Image Recognition. W rywalizacji ośmiu oferentów wygrała firma Control Expert, która obecnie wraz z Wartą rozpoczyna pilotaż nowego rozwiązania. Testowane narzędzie będzie analizować zdjęcia szkód komunikacyjnych i na ich podstawie rozpoznawać uszkodzone elementy karoserii samochodów, a następnie  szacować wartość odszkodowania. Pilotaż zostanie przeprowadzony przez wybraną grupę przeszkolonych pracowników.

- Do nowych technologii podchodzimy w Warcie bardzo praktycznie. Wdrażane rozwiązania mają przynosić korzyści zarówno dla firmy jak i jej klientów. Tak samo będzie w przypadku Image Recognition, technologii, która z jednej strony przyśpieszy proces likwidacji szkód, z drugiej zaś oznaczać będzie efektywniejsze wykorzystanie zespołu rzeczoznawców, którzy będą mogli się skupić na skomplikowanych szkodach. Liczymy, że jeszcze w tym roku będziemy mogli w pełni wdrożyć ten projekt. Oczywiście w pierwszej fazie praca sztucznej inteligencji będzie w pełni kontrolowana przez człowieka, aby wykluczyć jakiekolwiek błędy na etapie zdobywania przez nią niezbędnego doświadczenia – mówi Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód Warty.

Na etapie testów nowe rozwiązanie będzie oceniało i wyceniało uszkodzenia przedstawione na zdjęciach przesłanych przez klienta, w oparciu o profesjonalny system wyceny. W kolejnym kroku rzeczoznawca Warty zweryfikuje poprawność automatycznie rozpoznanych uszkodzeń i ewentualnie wprowadzi korekty. Zgodnie z szacunkami Warty system ten może objąć w przyszłości nawet 60% spraw zgłaszanych do firmy w związku z ubezpieczeniem komunikacyjnym.

Warta pracuje również nad drugim projektem związanym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Jeszcze w tym półroczu część zgłoszenia szkody poprzez infolinię będzie przyjmował bot z wykorzystaniem systemu rozpoznawania mowy. Dzięki temu rozwiązaniu zdecydowanie skróci się czas oczekiwania na przyjęcie sprawy, szczególnie w okresie anomalii pogodowych (burze, powodzie, nawałnice). Drugą część rozmowy, gdzie zakład oferuje klientowi możliwe warianty rozliczenia szkody czy zorganizowania usług, będzie nadal prowadzona przez pracowników ubezpieczyciela.
(AM, źródło: Warta)

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook