Reklama

Rynek ubezpieczeń: Allianz uprościł ofertę
czwartek, 07 marca 2019 09:46

Allianz wprowadził uproszczenia w swojej ofercie produktowej. Od 6 marca ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe zostały podzielone na pakiety zawierające najpopularniejsze ryzyka. Firma podjęła też próbę zwiększenia przejrzystości i prostoty dokumentacji, wprowadzając „Przewodnik po ubezpieczeniu” napisany prostym i zrozumiałym językiem.

- Sprawdziliśmy, ile różnych kombinacji, zarówno w produktach komunikacyjnych, jak i mieszkaniowych, oferowaliśmy naszym klientom. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jest to prawie 3,7 tys. kombinacji, a w przypadku ubezpieczeń mieszkaniowych blisko 5 tys. – mówi Krzysztof Wanatowicz, członek zarządu TUiR Allianz Polska. – Jednocześnie, po analizie okazało się, że klienci, wybierając ubezpieczenie, korzystają zazwyczaj z dziesięciu wariantów – tych najbardziej popularnych. Dlatego odpowiadając na potrzeby klientów, postanowiliśmy zmodyfikować naszą ofertę i uprościć produkty tak, aby ten wybór był łatwiejszy – dodał.

Na decyzję Allianz wpłynęły również wyniki badań zrealizowanych na jego zlecenie przez TNS Kantar. 80% ankietowanych użytkowników ubezpieczeń komunikacyjnych i 86% korzystających z ubezpieczeń mieszkaniowych wskazało, że produkty pogrupowane w pakiety są dla nich proste i zrozumiałe. Jednocześnie badani wskazali, że chcieliby wybierać spośród maksymalnie 3 pakietów.

Biorąc pod uwagę potrzeby klientów, zdecydowaliśmy się na wdrożenie zupełnie nowego dla nas podejścia do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Dlatego od teraz proponujemy klientom 4 pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych i 3 pakiety ubezpieczeń mieszkaniowych, dzięki którym wybór odpowiedniego ubezpieczenia jest łatwy – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu TUiR Allianz Polska.

Pakiety Mój Dom i Mój Samochód zawierają najczęściej wybierane ryzyka. Dzięki jasnym i przejrzystym dokumentom, klient od razu wie, co znajduje się w zakresie ubezpieczenia i jaką ochronę zapewnia ubezpieczyciel.

Uproszczenie oferty ma pozostać bez wpływu na znaczenie kanału agencyjnego.

– Dla Allianz rola agentów jako profesjonalistów sprzedających produkty ubezpieczeniowe jest kluczowa. Wiemy, że za decyzjami zakupowymi klientów stoi doradztwo i ekspertyza agenta. A uproszczone produkty to więcej czasu właśnie na ten element ich pracy – porady i wyjaśnianie klientom zawiłości, które w przypadku ubezpieczeń zawsze będą się pojawiać. Dodatkowo, zarówno z myślą o klientach, jak i o agentach wdrażamy także możliwość sprzedaży zdalnej, która bardzo ułatwi proces zawierania ubezpieczenia  – dodaje Grzegorz Kulik.

Przy okazji pracy nad ofertą produktową Allianz dokonał poprawek w zakresie oferowanej ochrony. Firma rozszerzyła wybrane definicje, zmniejszyła liczbę wyłączeń od odpowiedzialności i dodała nowe elementy. W ubezpieczeniu Mój Dom usługi assistance zawierają dostęp do infolinii prawnej oraz m.in. organizację i pokrycie kosztów deratyzacji, dezynsekcji czy usunięcia gniazd os lub szerszeni. Z kolei w pakiecie Mój Samochód przygotowana została oferta 3 wariantów Autocasco, dostosowanych do potrzeb klientów posiadających zarówno nowe, jak i starsze pojazdy. W ramach zmian wprowadzono także „Przewodnik po ubezpieczeniu”. W dokumencie znajdują się OWU, informacje o zakupionym produkcie, najczęściej zadawane przez klientów pytania – wszystko napisane prostym i zrozumiałym językiem. „Przewodnikowi” nadano przyjazną szatę graficzną, jego spis treści ułatwia poruszanie się po dokumencie, a ponadto zawiera on definicje wyjaśniające poszczególne postanowienia.

Więcej na temat ubezpieczenia Mój Dom:
https://www.allianz.pl/...
https://youtu.be/...
Więcej na temat ubezpieczenia Mój Samochód:
https://www.allianz.pl/...
https://youtu.be/...
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Chiny: Wejście firm zagranicznych w prywatne emerytury

Ponieważ Chiny otwierają się dla firm zagranicznych, ubezpieczyciele tacy jak Generali i Prudential rozpoczęli rozmowy z władzami na temat wejścia...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

KNF: Ubezpieczyciele mają co poprawiać

Kilka dni nawałnic w sierpniu 2017 roku kosztowało ubezpieczycieli blisko pół miliarda złotych. Z kolei ubiegłoroczne kontrole z zakładach...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Dwa główne akcenty

Nowości technologiczne i wskaźniki finansowe oraz statystyczne obejmujące ubiegły rok – te dwie kwestie zdominowały miniony tydzień w polskiej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook