Reklama

PKO Ubezpieczenia: Rekordowy wynik finansowy
piątek, 08 marca 2019 09:37

2018 był udanym rokiem dla PKO Ubezpieczenia. Wynik finansowy grupy wzrósł o niemal 70%*, a przypis składki brutto o blisko jedną piątą rok do roku.

- To był bardzo dobry rok. Wypracowaliśmy rekordowy wynik finansowy i odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży we wszystkich najważniejszych liniach produktowych. Dzięki poprawie efektywności i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju mamy rentowny, zdrowy biznes – powiedział Sławomir Łopalewski, prezes PKO Ubezpieczenia.

Wynik finansowy PKO Ubezpieczenia uplasował się na rekordowym poziomie 59,6 mln zł. Był to rezultat o 69,32% wyższy od odnotowanego w 2017 r. (35,2 mln zł). Przypis składki grupy wzrósł o 18%, do 1088 mln zł (922 mln zł rok wcześniej). Spółka życiowa zebrała 501,1 mln zł (471 mln zł), natomiast przypis majątkowej wyniósł 586,9 mln zł (451 mln zł).

Udział PKO Ubezpieczenia w rynku bancassurance stale się umacnia i wyniósł ok. 13% na koniec 2018 r. (blisko 27% w produktach ochronnych).

- Niezmiennie priorytetem pozostaje dla nas profesjonalna obsługa klientów. Szukamy nowych rozwiązań technologicznych, które będą dalej tę obsługę doskonalić – zaznaczył Sławomir Łopalewski.

Wprowadzone w 2018 r. usprawnienia w procesach obsługowych skróciły czas realizacji wypłat i likwidacji szkód. Ponad 51% zgłoszeń w spółce majątkowej zostało rozpatrzonych w tzw. szybkiej ścieżce, w oparciu o kontakt telefoniczny z klientem. Łącznie obie spółki obsłużyły ponad 10 tys. szkód i roszczeń, wypłacając w spółce życiowej 32 mln zł świadczeń z produktów ochronnych i blisko 9 mln zł z produktów majątkowych.

Plany PKO Ubezpieczenia zakładają koncentrację na poszukiwaniu dalszych rentownych obszarów rozwoju i doskonaleniu obecnej oferty oraz dalszą optymalizację procesów obsługowych. W kolejnych latach, obok nakładów inwestycyjnych związanych z rozwojem skali i zakresem prowadzonej działalności, grupa zakłada utrzymanie dynamicznego wzrostu wyniku oraz parametrów efektywności finansowej.

- Poszukujemy dalszych czynników wzrostu, które umożliwią nam utrzymanie obecnej rentowności. Jednym z najważniejszych działań biznesowych będzie poszerzanie oferty ubezpieczeń, w tym produktów niepowiązanych z ofertą bankową. Ubiegły rok pokazał, że klienci oczekują kompleksowych rozwiązań, które adresują ich prawdziwe potrzeby ubezpieczeniowe. Dobre wyniki sprzedaży OnkoPlanu, naszego nowego ubezpieczenia onkologicznego, są tego najlepszym dowodem. Możliwości rozwoju widzimy także w poszerzaniu naszej obecności w kanałach sprzedaży online – iPKO, IKO oraz kanale direct, który właśnie uruchomiliśmy. Chcemy maksymalnie uczestniczyć w transformacji cyfrowej, która jest ważną częścią strategii Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego – podsumował Sławomir Łopalewski.

***

*Wyniki za 2017 r. na podstawie:
http://www.gu.com.pl/...
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

WTW: Padły nowe rekordy inwestycji w insurtech

Inwestujący w insurtech na całym świecie w I kwartale 2019 r. wykonali największą liczbę transakcji, największą liczbę transakcji w sektorze...


czytaj dalej

Generali: Kwartał wzrostów

Pierwsze trzy miesiące obecnego roku były udane dla Generali. Grupa zanotowała wysokie wzrosty zysków i przypisu składki.

Przypis składki brutto...


czytaj dalej

PBUK: Nowela wymaga korekt

W ocenie Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (PBUK), wprowadzenie ściślejszych regulacji mogących ustabilizować działalność...


czytaj dalej

Digital Care: Ponad 6 tys. uszkodzeń smartfonów w trakcie majówki

Według statystyk firmy Digital Care, liczba uszkodzeń telefonów w trakcie tegorocznego długiego weekendu majowego była o ponad 30% wyższa niż w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook