Reklama

Szybka i wygodna inspekcja dzięki PhotoSmart
środa, 27 marca 2019 12:11

Rozmowa z Pauliną Zaluską, kierownikiem Zespołu Indywidualnej Oceny Ryzyka w Departamencie Rozwoju Produktów AXA, i Damianem Kącickim, młodszym specjalistą ds. rozwoju biznesu w Departamencie Innowacji i Transformacji AXA

Aleksandra E. Wysocka: – Aplikacja AudaSmart jest dość powszechnie używana w towarzystwach do likwidacji szkód komunikacyjnych. Wy postanowiliście wykorzystać ją inaczej. Skąd ten pomysł?

Paulina Zaluska: – Mój zespół zajmuje się zarządzaniem i weryfikacją inspekcji pojazdów oraz nieruchomości. Inspekcje autocasco generują sporo problemów, zarówno po stronie ubezpieczyciela, jak i po stronie wykonujących je agentów czy klientów. Agenci spędzają na inspekcjach bardzo dużo czasu, a współpracując z różnymi ubezpieczycielami, muszą spamiętać, jakich zdjęć które towarzystwo wymaga. Klient jest zmuszony znaleźć czas na spotkanie z agentem lub rzeczoznawcą i musi to być albo za dnia, albo w dobrze oświetlonym miejscu, żeby zdjęcia miały odpowiednią jakość. Tak naprawdę nikt nie lubi inspekcji autocasco! Stąd pomysł, żeby wprowadzić narzędzie, które istotnie usprawni ten proces. Tak powstał PhotoSmart.

Damian Kącicki: – Tu pojawia się mój Departament, który zajmuje się poszukiwaniem innowacyjnych rozwiązań problemów, które występują w AXA. Obsługa procesu inspekcji i przesyłania zdjęć była takim problemem. Razem z Kamilą Pawłowicz, kierownikiem ds. rozwoju biznesu i jednym z kierowników regionalnych, odbyliśmy szereg spotkań z agentami w terenie. Rozmawiając z nimi zrozumieliśmy, że możemy im mocno ułatwić pracę.

P.Z.: – Zarówno w kanale agencyjnym, jak i directowym wykonujemy w każdym miesiącu znaczącą liczbę inspekcji. W tym pierwszym kanale wykonują je agenci, a w drugim zewnętrzni rzeczoznawcy. Dla agentów w tradycyjnej formule inspekcje są kłopotliwe i czasochłonne. Postanowiliśmy stworzyć narzędzie, które pozwoli na zdalne oględziny i poprowadzi osobę wykonującą inspekcję krok po kroku przez cały proces. Żeby nie trzeba się było zastanawiać, jakie konkretnie zdjęcia są potrzebne i jak je prawidłowo przesłać.

D.K.: – Poszukując technologii, która przyspieszyłaby inspekcje, zdecydowaliśmy się na narzędzie już wykorzystywane w AXA w procesie likwidacji szkód. AudaSmart to rynkowy standard, aczkolwiek przed nami nikt nie wpadł na to, żeby skorzystać z niego już na etapie przyjmowania pojazdu do ubezpieczenia. Równolegle zaczęliśmy pracować nad technologią rozpoznawania obrazu, która pozwoliłaby przesłane zdjęcia ocenićna przykład pod względem zgodności z danymi z dowodu rejestracyjnego albo potwierdzić, że pojazd nie posiada uszkodzeń w momencie ubezpieczenia. Nad tymi rozwiązaniami cały czas pracujemy.


Jakie cele sobie postawiliście?

D.K.: – Chcieliśmy uprościć życie i agentom, i klientom. W efekcie przyśpieszyliśmy wykonywanie inspekcji, polepszyliśmy jakość materiału fotograficznego, uzyskując bardziej precyzyjną ocenę ryzyka.

P.Z.: – Najpierw wprowadziliśmy PhotoSmart pilotażowo w mBanku. Po zakupie autocasco klient dostaje SMS z aktywnym linkiem do aplikacji. Nie musi nic pobierać na swój telefon.
Jeśli klient nie wykona w tym czasie inspekcji samodzielnie, skontaktuje się z nim rzeczoznawca. W tym momencie aż 70% inspekcji w mBanku wykonywanych jest z pomocą PhotoSmart. Kolejnym krokiem jest udostępnienie narzędzia agentom, co planujemy na maj 2019 r. Bardzo nam zależało na tym, żeby rozwiązanie było dobrze przetestowane i wygodne dla użytkownika. Co istotne, narzędzie dostępne jest w technologii RWD (responsive web design), co oznacza, że wygląd i układ strony dostosowuje się do rozmiaru okna przeglądarki, dzięki czemu możemy używać PhotoSmart na każdym urządzeniu, na smartfonach, tabletach czy komputerach o różnej przekątnej ekranu. Dostęp do internetu jest wymagany jedynie w momencie otwarcia linku oraz przesyłania zdjęć. Pozostałe czynności można robić offline’owo. Jest także możliwość przerwania wykonywania inspekcji i powrócenia do momentu, w którym przerwaliśmy. Klienci, którzy skorzystali z PhotoSmart, są wręcz zachwyceni. Jak już mówiłam, tradycyjne inspekcje to spory kłopot.

O ile dokładnie skrócił się proces inspekcji casco po wprowadzeniu PhotoSmart?

P.Z.: – Na dokładne podsumowania liczbowe przyjdzie czas po zakończeniu pilotażu i wdrożeniu inspekcji PhotoSmart do systemu docelowego, co planujemy zrobić w drugim kwartale 2019 r.

Czy to już ostateczna postać PhotoSmart, czy będziecie jeszcze coś udoskonalać?

D.K.: – Rozwiązanie jest już dopracowane, ale gdy agenci zaczną testować aplikację i podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami, to będziemy udoskonalać aplikację wedle ich potrzeb. W AXA bardzo dbamy o to, żeby innowacje były rozwiązaniem konkretnych problemów naszych pracowników, agentów czy klientów, z dbałością nie tylko o efektywność, ale również komfort użytkowników. Spodziewam się, że już niedługo kolejni ubezpieczyciele pójdą naszym śladem. To duża satysfakcja, że możemy pełnić funkcję lidera w obszarze innowacji na rynku ubezpieczeniowym. Najważniejsze jednak nie jest to, żeby być pierwszym, ale żeby dostarczać przydatne rozwiązania, które usprawniają pracę i przynoszą realne korzyści wszystkim stronom. PhotoSmart jest doskonałym przykładem takiej innowacji.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka


 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

Lloyd’s: Plan przechodzenia na platformę elektroniczną

Ubezpieczyciele z rynku Lloyd’s of London przenieśli już 45% swojego biznesu na platformę elektroniczną, wyprzedzając plan.

Branża...


czytaj dalej

Insurance Europe: Frédéric de Courtois wiceprezesem nowej kadencji

Frédéric de Courtois, dyrektor generalny Grupy Generali, został wybrany 22 maja na trzyletnią kadencję na stanowisku wiceprezesa Insurance Europe....


czytaj dalej

Warta odstępuje od oferowania PPK

Na nieco ponad miesiąc przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych z uczestnictwa w programie wycofała się jedna z firm zarejestrowanych już w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Powódź zalewa południową Polskę

Kilka dni intensywnych opadów deszczu sprawiło, że Polska, zwłaszcza południowa, zaczęła zmagać się z nadmiarem wody. Doszło już do kilkuset...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook