Reklama

W IT jak w żeglarstwie
piątek, 12 kwietnia 2019 09:04

O żeglarskich i biznesowych pasjach mówią Mateusz Cybulski, Global Sales Director, i Tomasz Jędroszkowiak, Business Unit Insurance Director, Comarch

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Comarch został sponsorem głównym Żeglarskich Mistrzostw Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych. Skąd pomysł na wsparcie imprezy?
Mateusz Cybulski:
– Comarch jest związany z branżą ubezpieczeniową od ponad 20 lat, pod koniec zeszłego roku świętowaliśmy 25-lecie istnienia naszej firmy, dlatego w bieżącym roku postanowiliśmy podzielić się naszą radością i zostać sponsorem generalnym regat.

A czy istnieje jakaś analogia między żeglarstwem a wytwarzaniem oprogramowania?  
Tomasz Jędroszkowiak: –
Jak najbardziej, jeśli żeglarze nie są zgrani, to ich łódź albo w ogóle nie popłynie, albo nie będzie płynąć we właściwym kierunku. Podobnie w IT: ważne, by zespół był sprawny i dobrze wyszkolony, a „kapitan” wiedział, jaki obrać kurs. U nas tak właśnie jest i sprawia nam to dużą satysfakcję, bo dzięki temu jesteśmy w stanie bezpiecznie dopłynąć do celu – mimo burz.



20 lat współpracy z branżą ubezpieczeniową – to sporo. Czym charakteryzuje się dziś polski rynek oprogramowania dla sektora ubezpieczeń?
M.C.:
– Obecny rok stawia wiele wyzwań przed branżą ubezpieczeniową i informatyczną. Projekt pracowniczych planów kapitałowych czy rozwój technologii w obszarze AI i rozwiązań dla sektora ubezpieczeń zdrowotnych powodują, że znacznie intensywniej niż w zeszłych latach współpracujemy z ubezpieczycielami.
T.J.: – Rynek wymaga dziś rozwiązań „instant”, wymusza na ubezpieczycielach i firmach IT szybkie i elastyczne wdrożenia – zajmujące od 6 do 9 miesięcy. Klienci są bardzo wymagający, jeśli firmy nie podążają za trendami i nie są w stanie dostosowywać się do rynku, bardzo szybko tracą grunt pod nogami. Czasy wdrożeń dużych systemów centralnych to już historia.

Jaka jest najmocniejsza strona firmy Comarch w obliczu tych zmian rynku?
M.C.:
– Ludzie. Mamy jeden z najbardziej doświadczonych zespołów w Polsce, pracujący z klientami ubezpieczeniowymi. Nasi pracownicy zarządzają różnorodnymi projektami i od wielu lat są ściśle związani z branżą – dzięki swojemu doświadczeniu i znajomości rynku mogą skutecznie wdrażać nowoczesne rozwiązania IT.
T.J.: – Nasi ludzie pracują nad produktami wspierającymi rewolucje cyfrowe u ubezpieczycieli. Digitalizacja to element, na który kładziemy aktualnie największy nacisk i przeznaczamy największe nakłady w naszym centrum rozwoju produktów ubezpieczeniowych. Jeśli dodać do tego np. usługi medyczne i sprzęt diagnostyczny dla medycyny zdrowia, zarządzanie aktywami i sztuczną inteligencją, otrzymujemy nowoczesne środowisko dla nowoczesnego ubezpieczyciela.
Jesteśmy też znani z elastyczności. Wiele naszych projektów opiera się na rozbudowanych analizach, by dostarczane rozwiązanie w stu procentach spełniało wymagania klienta – i wymagania jego klientów.

Co radzilibyście innym, mniej doświadczonym firmom z Waszej branży?
T.J.:
– Po pierwsze, zbuduj zespół, za który będziesz mógł ręczyć. Po drugie, stwórz mu środowisko nastawione na jakość i jasno wyznacz obowiązki dotyczące każdego, z kim pracujesz. Po trzecie, łącz różne metodologie. Po czwarte, pamiętaj, że „show” musi trwać choćby nie wiem co. I po piąte: bądź cierpliwy.

Czy Comarch podejmie wyzwanie rzucone przez ubezpieczycieli i wystawi swoją załogę w którychś regatach?
M.C.:
– Oczywiście, zamierzamy wystawić kilkuosobową załogę w regatach o Puchar Prezesów Towarzystw Ubezpieczeniowych. W dziale ubezpieczeniowym firmy Comarch jest wielu pasjonatów żeglowania. Zachęcamy wszystkie towarzystwa do wzięcia udziału we wspólnej zabawie, a wszystkim zawodnikom życzymy silnych i pomyślnych wiatrów. Niech wygra najlepszy!

 

DWF Poland: Paweł Stykowski na czele praktyki ubezpieczeniowej

We wrześniu do DWF Poland dołączył Paweł Stykowski. W polskim oddziale kancelarii objął stanowisko local partnera. Jego zadaniem będzie...


czytaj dalej

Colonnade Insurance: Grzegorz Kulik nowym dyrektorem generalnym

Po niecałych trzech miesiącach od rezygnacji z zajmowanej funkcji wiceprezesa zarządu spółek ubezpieczeniowych Allianz Polska Grzegorz Kulik objął...


czytaj dalej

Marsh: Menadżerowie poświęcają niewiele czasu na zarządzanie cyberryzykiem

Większość członków zarządu lub kadry kierowniczej odpowiedzialnej za zarządzanie ryzykiem cybernetycznym w swojej organizacji poświęca nie więcej...


czytaj dalej

Allianz: Spadek zasobów finansowych w krajach rozwiniętych i wschodzących

W 2018 roku zasoby finansowe w krajach rozwiniętych i wschodzących po raz pierwszy od czasu kryzysu finansowego z 2008 r. zanotowały symultaniczny...


czytaj dalej

PIU: Coraz bliżej 3 mln osób objętych ochroną w ramach polisy zdrowotnej

Wartość rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych nadal rośnie. Szybko zwiększa się też grono Polaków objętych ochroną w ramach tego typu polis.

czytaj dalej

Ubea.pl: Zmiany w rankingu

W sierpniu doszło do kilku zmian w rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach sporządzonych przez użytkowników...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook