Reklama

Rynek ubezpieczeń: Dwa główne akcenty
wtorek, 23 kwietnia 2019 08:40

Nowości technologiczne i wskaźniki finansowe oraz statystyczne obejmujące ubiegły rok – te dwie kwestie zdominowały miniony tydzień w polskiej branży ubezpieczeniowej.

Długo oczekiwany debiut

Jednym z wiodących tematów ostatnich dni były innowacje w ubezpieczeniach. W dużej mierze był to efekt wprowadzenia do sprzedaży PZU GO. Trzeba przyznać, że ubezpieczyciel wystawił cierpliwość wszystkich zainteresowanych na dużą próbę (debiut narzędzia był kilkakrotnie odkładany), ale ostatecznie najistotniejsze jest to, iż rozwiązanie weszło nareszcie do masowej dystrybucji. Analizując konstrukcję i mechanizm działania PZU GO, można przypuszczać, iż beacon z aplikacją będzie dla PZU wstępem do zaoferowania polis telematycznych. Rozgłos towarzyszący temu debiutowi sprawił, że nieco niezauważenie przemknęła informacja o umieszczeniu wyszukiwarki agentów Warty w chatbocie na profilu zakładu w Facebook Messengerze i odświeżeniu takiego narzędzia na stronie internetowej firmy. A szkoda, gdyż o ile sama wyszukiwarka nie jest zbyt ekscytującym narzędziem, to fakt, iż wpisuje się ona w szereg nowości cyfrowych wspierających obsługę klienta, jakie w krótkim okresie wprowadziła Warta – już tak.

Ponad ćwierć miliona pośredników

Choć finansowy obraz polskiego rynku ubezpieczeń w ubiegłym roku jest znany od ponad miesiąca, to publikowane co pewien czas opracowania dotyczące poszczególnych fragmentów branży cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Dobrym przykładem było zaprezentowane niedawno sprawozdanie z działalności Urzędu KNF oraz KNF w 2018 roku, z którego mogliśmy się dowiedzieć np., że na koniec ub.r. w rejestrach elektronicznych nadzoru funkcjonowało ponad 270 tys. agentów, OWCA oraz brokerów. Z kolei podsumowanie wyników finansowych Vienna Insurance Group w Polsce w 2018 r. mogliśmy się dowiedzieć, że to biznes majątkowy jest obecnie filarem działalności grupy nad Wisłą. Co prawda, analizując dotychczasową historię funkcjonowania VIG Polska w naszym kraju, można wysnuć wniosek, że to „majątek” zawsze był numerem jeden dla grupy, ale dopiero gigantyczna depresja „życiówki” uwypukliła jego znaczenie.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 18 z datą wydawniczą 29 kwietnia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

Lloyd’s: Plan przechodzenia na platformę elektroniczną

Ubezpieczyciele z rynku Lloyd’s of London przenieśli już 45% swojego biznesu na platformę elektroniczną, wyprzedzając plan.

Branża...


czytaj dalej

Insurance Europe: Frédéric de Courtois wiceprezesem nowej kadencji

Frédéric de Courtois, dyrektor generalny Grupy Generali, został wybrany 22 maja na trzyletnią kadencję na stanowisku wiceprezesa Insurance Europe....


czytaj dalej

Warta odstępuje od oferowania PPK

Na nieco ponad miesiąc przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych z uczestnictwa w programie wycofała się jedna z firm zarejestrowanych już w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Powódź zalewa południową Polskę

Kilka dni intensywnych opadów deszczu sprawiło, że Polska, zwłaszcza południowa, zaczęła zmagać się z nadmiarem wody. Doszło już do kilkuset...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook