Reklama

Compensa: Telemedycyna w ubezpieczeniach zdrowotnych
wtorek, 07 maja 2019 08:40

Compensa TU rozbudowało ofertę ubezpieczeń zdrowotnych o usługi telemedyczne. Zapewniają one dostęp do zdalnych konsultacji medycznych w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji oraz czatu.

- Przykładamy dużą wagę do rozwoju ubezpieczeń zdrowotnych, cały czas szukamy sposobów na podniesienie jakości naszych rozwiązań. Zależy nam na pełnej kontroli procesu obsługi klientów, dlatego nasza infolinia działa w modelu in-house. Na fali przemian technologicznych, jakie zachodzą w całej naszej organizacji, w coraz większym stopniu sięgamy też po technologię. W pewnym sensie naturalnym kierunkiem udoskonalania oferty jest więc telemedycyna, której pilotaż prowadzimy. Docelowo widzimy to rozwiązanie jako stały element naszych produktów – mówi Dorota Bartkowska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych Compensa.

W pierwszym etapie pilotażu dostęp do telemedycyny uzyskało ok. 10 tys. klientów Compensy ubezpieczonych w ramach grupowych polis zdrowotnych. Kontakt z lekarzem odbywa się w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji lub czatu. E-konsultacje mogą dotyczyć zarówno stosunkowo prostych tematów medycznych, jak i złożonych problemów, wymagających zaangażowania specjalistów – m.in. ortopedy, endokrynologa, alergologa, kardiologa czy położnej. Dzięki usługom telemedycznym czas oczekiwania na konsultację internistów i pediatrów wynosi w Compensie mniej niż 2 godziny. W przypadku najpopularniejszych specjalizacji kontakt następuje zazwyczaj w dniu zgłoszenia, a przy rzadszych sprawach w ciągu maksymalnie 3 dni.

- Warto podkreślić, że idea telemedycyny nie polega na wyeliminowaniu bezpośredniego kontaktu z lekarzem. Jest to usprawnienie wykorzystywane do załatwiania spraw, które takiego kontaktu nie wymagają. Korzyści są obustronne. Już po krótkim okresie trwania pilotażu widzimy, że klienci doceniają oszczędność czasu, jaką daje im telemedycyna. Zdalne konsultacje pozwalają także na racjonalizację kosztów leczenia, co przekłada się na niższą składkę ubezpieczeniową – dodaje Dorota Bartkowska.

Pacjenci mogą omawiać z lekarzami szczegóły dotyczące swojej choroby, konsultować z nimi wyniki badań, przyjmować od nich zalecenia odnośnie do leczenia. Możliwe jest też uzyskanie elektronicznej recepty czy skierowania na badania diagnostyczne. Każda „wizyta” jest dokumentowana na indywidualnym Koncie Pacjenta, dzięki czemu przy kolejnej e-konsultacji nie trzeba wprowadzać lekarza w historię wcześniejszego kontaktu.
(AM, źródło: Compensa)

 

PZU Zdrowie: Wojciech Kossut prezesem zarządu Falck

17 czerwca Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o powołaniu zarządu Falck Centra Medyczne. Decyzją NZW w organie zarządzającym...


czytaj dalej

KUKE: Akcjonariusze powołali zarząd spółki na nową kadencję

14 czerwca Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) powołało zarząd spółki w dotychczasowym składzie...


czytaj dalej

Geneva Association: Mocne głosy w zarządzie

Geneva Association, globalna organizacja zrzeszająca dyrektorów branży ubezpieczeń i reasekuracji, ogłosiła wybór czterech nowych członków...


czytaj dalej

Mapfre: Prezes mówi o nowej rzeczywistości technologicznej

Postępy w technologii i nowa rzeczywistość, jaką ona kreuje, nie mogą działać jak hamulec rozwoju gospodarczego i społecznego – mówił prezes i...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Wzrost w majątku, spadek w życiówce

Opublikowany przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) raport podsumowujący wyniki finansowe rynku ubezpieczeń w pierwszym kwartale tego roku...


czytaj dalej

Ubea.pl: Benefia wróciła do czołówki

Z rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach sporządzonych przez użytkowników porównywarki wynika, że w maju...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook