Reklama

Lloyd’s: Nowa strategia „The Future at Lloyd’s”
czwartek, 09 maja 2019 08:20

Lloyd’s ujawnił nową odważną strategię z licznymi inicjatywami przekształceń, które mogłyby kształtować przyszłość światowego rynku ubezpieczeń i reasekuracji.

Proponowane rozwiązania koncentrują się na dostarczaniu klientom rynku wyższej jakości ochrony przed ryzykiem. Oferują również sposoby uproszczenia dostępu do globalnego rynku ubezpieczeniowego, wraz z obniżeniem kosztów działalności w ramach Lloyd’s.

Publikacja strategii wyznacza następną fazę konsultacji o szerokim zasięgu i prezentuje szczegółowy plan rozwoju dotyczącego wyjątkowego ekosystemu Lloyd’s, w który zaangażowani są uczestnicy rynku, klienci i inni interesariusze. Praca rozpocznie się od budowania i dostarczania prototypów i pełnych rozwiązań od października 2019 r., przy czym część operacji zaplanowana jest na początek 2020 r.

Sześć nowych idei nakreślonych w strategii „The Future at Lloyd’s” ilustruje, jak rynek może reagować na wyzwania i korzystać z możliwości transformacji sposobu, w jaki dostarcza wartość swoim klientom. Są to:
1.    Platforma skomplikowanych ryzyk ułatwiająca prowadzenie działalności i umożliwiająca wydajne, cyfrowe plasowanie najtrudniejszych do zapewnienia ochrony ryzyk.
2.    Lloyd’s Risk Exchange, przez który mniej skomplikowane ryzyka mogą być przyjmowane do ubezpieczenia w ciągu kilku minut, za ułamek dzisiejszych kosztów.
3.    Elastyczny kapitał, który ma możliwość prosto i skutecznie zyskać dostęp do zróżnicowanego zbioru ryzyk ubezpieczeniowych na platformie Lloyd’s.
4.    Rozwiązanie oparte na gotowym schemacie (Syndicate-in-a-Box) oferujące innowatorom uproszczoną możliwość wprowadzania na rynek nowych produktów i działań.
5.    Następna generacja obsługi likwidacji szkód poprawiająca jakość doświadczenia klienta i zwiększająca zaufanie do rynku przez przyspieszenie wypłaty odszkodowań.
6.    Ekosystem usług pomagający wszystkim uczestnikom rynku rozwijać nowy biznes i dostarczać klientom wyróżniające się usługi.

John Neal, dyrektor generalny Lloyd’s: – Wyjątkowe cechy Lloyd’s – możliwość dostępu do niemającego sobie równych doświadczenia w przyjmowaniu do ubezpieczenia, bezpieczeństwo finansowe i dostęp do rynku, wszystko w jednym miejscu – są ważniejsze dziś niż kiedykolwiek. Niemniej jednak dynamiczne środowisko ryzyka w połączeniu z gwałtownym postępem technologicznym fundamentalnie zmieniły świat. Lloyd’s też się zmienia, motywowany pragnieniem zapewnienia najlepszych możliwych produktów i usług (re)asekuracyjnych. Odniesiemy sukces dzięki wykorzystaniu ducha przedsiębiorczości i innowacyjności obecnego w jądrze Lloyd’s. Razem mamy niebywałą szansę przeobrażenia Lloyd’s i zbudowania rynku skoncentrowanego na przyszłości, czujnie reagującego na zmieniające się i zróżnicowane potrzeby naszych globalnych klientów, cechującego się kulturą inkluzywności i innowacji.

Bruce Carnegie-Brown, prezes Lloyd’s: – W całej swojej historii Lloyd’s zawsze starał się definiować na nowo, pozostając na pierwszej linii innowacji ubezpieczeniowych. Propozycje, które ogłosiliśmy dzisiaj, stanowią kulminację miesięcy intensywnych kontaktów z interesariuszami rynku i na całym świecie. Jestem przekonany, że na lata ukierunkują one Lloyd’s na sukces.

Chris Croft, dyrektor generalny London & International Insurance Brokers’ Association (LIIBA): – W LIIBA z zadowoleniem przyjęliśmy nastawienie na współpracę, jakie przyjął Lloyd’s, formułując te idee i zwracając się do nas o pomoc. Wspólny nam jest główny cel – silny, żywy, innowacyjny rynek Lloyd’s musi być kluczowy w ofercie, jaką składamy naszym klientom. Zdolność do znajdywania dla klientów ochrony, jaka po prostu nie była dostępna gdzie indziej, zawsze stanowiła istotę wyjątkowej propozycji londyńskiego rynku. Musimy zadbać, aby zachował i rozwijał tę zdolność i czekamy, by omówić, co dalej.

Bronek Masojada, dyrektor generalny Hiscox: – Te inicjatywy przypominają nam o centralnej pozycji Lloyd’s na globalnym rynku ubezpieczeniowym i o jego determinacji, by utrzymać tę pozycję w zmieniającym się świecie. Z przyjemnością oczekujemy współpracy ze wszystkimi naszymi kolegami z Lloyd’s w urzeczywistnianiu tych idei.

Sheila Cameron, dyrektor generalny Lloyd’s Market Association: – Dziś ujawniona strategia dowodzi przekonania Johna Neala do postawienia Lloyd’s na czele flotylli ubezpieczeniowej. Prezentuje ona ekscytującą wizję ewolucji naszego wspólnego rynku, a my jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z Lloyd’s nad budowaniem tej lepszej przyszłości, w ostatecznym rozrachunku dla dobra naszych klientów.
(AC, źródło: Lloyd’s)

 

Rynek ubezpieczeń: Wiener TU zamiast Gothaer TU

Po prawie siedmiu latach z polskiego rynku ubezpieczeń znika marka Gothaer. Za kilka tygodni przejęte przez Vienna Insurance Group towarzystwo...


czytaj dalej

Aviva TUnŻ: Mariusz Grendowicz przewodniczącym rady nadzorczej

Mariusz Grendowicz został powołany na przewodniczącego rady nadzorczej Aviva TUnŻ. To pierwszy niezależny członek RN firmy w Polsce, który objął...


czytaj dalej

Lloyd’s: Plan przechodzenia na platformę elektroniczną

Ubezpieczyciele z rynku Lloyd’s of London przenieśli już 45% swojego biznesu na platformę elektroniczną, wyprzedzając plan.

Branża...


czytaj dalej

Insurance Europe: Frédéric de Courtois wiceprezesem nowej kadencji

Frédéric de Courtois, dyrektor generalny Grupy Generali, został wybrany 22 maja na trzyletnią kadencję na stanowisku wiceprezesa Insurance Europe....


czytaj dalej

Warta odstępuje od oferowania PPK

Na nieco ponad miesiąc przed startem Pracowniczych Planów Kapitałowych z uczestnictwa w programie wycofała się jedna z firm zarejestrowanych już w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Powódź zalewa południową Polskę

Kilka dni intensywnych opadów deszczu sprawiło, że Polska, zwłaszcza południowa, zaczęła zmagać się z nadmiarem wody. Doszło już do kilkuset...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook