Reklama

Lloyd’s: Nowa strategia „The Future at Lloyd’s”
czwartek, 09 maja 2019 08:20

Lloyd’s ujawnił nową odważną strategię z licznymi inicjatywami przekształceń, które mogłyby kształtować przyszłość światowego rynku ubezpieczeń i reasekuracji.

Proponowane rozwiązania koncentrują się na dostarczaniu klientom rynku wyższej jakości ochrony przed ryzykiem. Oferują również sposoby uproszczenia dostępu do globalnego rynku ubezpieczeniowego, wraz z obniżeniem kosztów działalności w ramach Lloyd’s.

Publikacja strategii wyznacza następną fazę konsultacji o szerokim zasięgu i prezentuje szczegółowy plan rozwoju dotyczącego wyjątkowego ekosystemu Lloyd’s, w który zaangażowani są uczestnicy rynku, klienci i inni interesariusze. Praca rozpocznie się od budowania i dostarczania prototypów i pełnych rozwiązań od października 2019 r., przy czym część operacji zaplanowana jest na początek 2020 r.

Sześć nowych idei nakreślonych w strategii „The Future at Lloyd’s” ilustruje, jak rynek może reagować na wyzwania i korzystać z możliwości transformacji sposobu, w jaki dostarcza wartość swoim klientom. Są to:
1.    Platforma skomplikowanych ryzyk ułatwiająca prowadzenie działalności i umożliwiająca wydajne, cyfrowe plasowanie najtrudniejszych do zapewnienia ochrony ryzyk.
2.    Lloyd’s Risk Exchange, przez który mniej skomplikowane ryzyka mogą być przyjmowane do ubezpieczenia w ciągu kilku minut, za ułamek dzisiejszych kosztów.
3.    Elastyczny kapitał, który ma możliwość prosto i skutecznie zyskać dostęp do zróżnicowanego zbioru ryzyk ubezpieczeniowych na platformie Lloyd’s.
4.    Rozwiązanie oparte na gotowym schemacie (Syndicate-in-a-Box) oferujące innowatorom uproszczoną możliwość wprowadzania na rynek nowych produktów i działań.
5.    Następna generacja obsługi likwidacji szkód poprawiająca jakość doświadczenia klienta i zwiększająca zaufanie do rynku przez przyspieszenie wypłaty odszkodowań.
6.    Ekosystem usług pomagający wszystkim uczestnikom rynku rozwijać nowy biznes i dostarczać klientom wyróżniające się usługi.

John Neal, dyrektor generalny Lloyd’s: – Wyjątkowe cechy Lloyd’s – możliwość dostępu do niemającego sobie równych doświadczenia w przyjmowaniu do ubezpieczenia, bezpieczeństwo finansowe i dostęp do rynku, wszystko w jednym miejscu – są ważniejsze dziś niż kiedykolwiek. Niemniej jednak dynamiczne środowisko ryzyka w połączeniu z gwałtownym postępem technologicznym fundamentalnie zmieniły świat. Lloyd’s też się zmienia, motywowany pragnieniem zapewnienia najlepszych możliwych produktów i usług (re)asekuracyjnych. Odniesiemy sukces dzięki wykorzystaniu ducha przedsiębiorczości i innowacyjności obecnego w jądrze Lloyd’s. Razem mamy niebywałą szansę przeobrażenia Lloyd’s i zbudowania rynku skoncentrowanego na przyszłości, czujnie reagującego na zmieniające się i zróżnicowane potrzeby naszych globalnych klientów, cechującego się kulturą inkluzywności i innowacji.

Bruce Carnegie-Brown, prezes Lloyd’s: – W całej swojej historii Lloyd’s zawsze starał się definiować na nowo, pozostając na pierwszej linii innowacji ubezpieczeniowych. Propozycje, które ogłosiliśmy dzisiaj, stanowią kulminację miesięcy intensywnych kontaktów z interesariuszami rynku i na całym świecie. Jestem przekonany, że na lata ukierunkują one Lloyd’s na sukces.

Chris Croft, dyrektor generalny London & International Insurance Brokers’ Association (LIIBA): – W LIIBA z zadowoleniem przyjęliśmy nastawienie na współpracę, jakie przyjął Lloyd’s, formułując te idee i zwracając się do nas o pomoc. Wspólny nam jest główny cel – silny, żywy, innowacyjny rynek Lloyd’s musi być kluczowy w ofercie, jaką składamy naszym klientom. Zdolność do znajdywania dla klientów ochrony, jaka po prostu nie była dostępna gdzie indziej, zawsze stanowiła istotę wyjątkowej propozycji londyńskiego rynku. Musimy zadbać, aby zachował i rozwijał tę zdolność i czekamy, by omówić, co dalej.

Bronek Masojada, dyrektor generalny Hiscox: – Te inicjatywy przypominają nam o centralnej pozycji Lloyd’s na globalnym rynku ubezpieczeniowym i o jego determinacji, by utrzymać tę pozycję w zmieniającym się świecie. Z przyjemnością oczekujemy współpracy ze wszystkimi naszymi kolegami z Lloyd’s w urzeczywistnianiu tych idei.

Sheila Cameron, dyrektor generalny Lloyd’s Market Association: – Dziś ujawniona strategia dowodzi przekonania Johna Neala do postawienia Lloyd’s na czele flotylli ubezpieczeniowej. Prezentuje ona ekscytującą wizję ewolucji naszego wspólnego rynku, a my jesteśmy podekscytowani perspektywą współpracy z Lloyd’s nad budowaniem tej lepszej przyszłości, w ostatecznym rozrachunku dla dobra naszych klientów.
(AC, źródło: Lloyd’s)

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Swiss Re: Straty katastroficzne półrocza

Katastrofy naturalne i spowodowane przez człowieka w I poł. 2019 r. były odpowiedzialne za 44 mld dol. strat gospodarczych na świecie – wynika ze...


czytaj dalej

ECB: Zamknięcie zaatakowanej strony

Europejski Bank Centralny (ECB) zamknął 15 sierpnia jedną ze swoich stron internetowych po udanym ataku hakerskim i zainfekowaniu złośliwym...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Saltus TUW sfinalizował zakup Macif Życie TUW

Dwa tygodnie po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Saltus TUW sfinalizował umowę nabycia i stał się właścicielem 100% udziałów...


czytaj dalej

Compensa: Łupem włamywaczy pada średnio 11 tys. zł

Średnia wartość mienia przywłaszczonego wskutek kradzieży z włamaniem do domów i mieszkań w pierwszej połowie obecnego roku przekracza 11 tys. zł...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook